Chris Walker jövőre a GSE/HM Plant Ducati csapatában versenyez

2002.08.12. 10:54
 
   
   

A GSE/HM Plant Ducati csapata egy korai lépéssel megoldotta a csapattól távozó sztárversenyző, Neil Hodgson helyettesítésének kérdését a következő évi Superbike Világbajnokságra. Nem mással, mint Hodgson régi cserepartnerével, Chris Walker-rel írták alá a szerződést a legutolsó SBK futamon, Brands Hatch-ben, ahol Walker még mint a gyári Kawasaki csapat 2002-es idényre szerződtetett pilótája szerepelt. Azonban 2003-tól már a GSE Racing színeiben láthatjuk az egyik legnépszerűbb brit motorversenyzőt.

Chris Walker későn kezdte a gyorsasági versenyzést, de ügyessége és agresszív stílusa végigvezette a 250-esektől kezdve, az angol Superbike bajnokságon, és a MotoGP-n át egészen jelenlegi munkahelyéig, a Kawasaki SBK csapatába. Walker felvétele a brit alapokkal és szponzorációval rendelkező GSE/HM Plan csapatba azt jelenti, hogy egy csapatban versenyezhet James Toseland-el, így a brit szurkolók legnagyobb örömére egy szinte teljesen angol álomfelállás jött létre, igaz olasz motorkerékpárral.

Néhányaknak Walker szerződtetése a GSE Racing csapatába nem kis meglepetést okozott, Ugyanis Walker korábbi munkaadója, a Crescent Suzuki, és Hodgson korábbi munkaadója a GSE Ducati csapat között ádáz politikai és jogi küzdelem folyt a 2000-es Brit Bajnokság ideje alatt, miután egy csomó fegyelmi tárgyalás és rengeteg haragra okot adó esemény zajlott le a két csapat és versenyzőik közt. A személyes kapcsolat Colin Wright (GSE Csapatfőnöke) és Walker közt azonban elsimított minden problémát ebben a tekintetben.

Walker számára ez egy remek lehetőség, hogy újjáépítse karrierjét a szörnyen sikerült 2001-es MotoGP szereplése után, és azután, hogy idén majd egy éve küzd reménytelenül a meglehetősen öregecske Kawasaki ZX-7RR nyergében a gyári kéthengeresek ellenében. Walker már az otthonában a következőket nyilatkozta: "Nem vártam, hogy mindez így történjen. A Kawasaki nem csinált titkot a jövő évi versenyzési terveiből, és bár voltak megbeszéléseink, hogy a Supersport csapatukban, esetleg a MotoGP részlegüknél versenyezhessek 2003-ban, a saját jövőmet a Superbike VB mezőnyében képzelem el, és nem voltam annyira kétségbeesve, hogy visszarohanjak a MotoGP-be, főleg nem a 2001-es tapasztalataim után. Felismertem, hogy ez nem csak annyiból áll, hogy felülök egy nagyszerű motorra, és versenyeket nyerek, hanem olyan zseniálisnak kell lennem, hogy megszerezhessem azt a masinát, amely képes megnyerni a bajnokságot. Alig várom, hogy Colin Wright-tal dolgozhassak, miután korábban már dolgoztam vele a Brit Superbike Bajnokságban, és felismertem azt, hogy nekem nagyon sok teendőm van még itt."

Walker úgy várja, hogy az első teszteket a HM Plant Ducati-val október közepén kezdheti meg, röviddel azután, hogy lejár a szerződése a Kawasaki-nál. Colin Wright elmondta: "Először a Lausitzring-en beszéltem Chris Walkerrel. Majd Misano-ban a csapat összeállított egy rövid listát a Neil Hodgson helyettesítésénél számításba vehető versenyzőkről. Chris rajta volt ezen a listán, és végül is a szerződését aláírtuk Brands Hatch-ben. Nagyszerű, hogy Chris-t a fedélzeten tudhatjuk. A tény, hogy ő brit, és rengeteg szurkolója van Angliában, nyilvánvalóan egy olyan előny, amit meg akartunk szerezni. Amint lehet tesztelni fogunk vele, hogy a nagy kéthengereshez alkalmazkodni tudjon. A sok akadály ellenére kivételesen jól teljesített első szezonjában világszinten, és az egész csapat egységesen hisz abban, hogy Walker és Toseland kombinációja olyan erő lesz, amellyel komolyan számolni kell 2003-ban."

Walker részvétele a Superbike VB-n azt jelenti, hogy legalább négy Brit versenyző indul majd gyári, vagy fél gyári csapatok motorjain 2003-ban. Walker és Toseland a Ducati 998 F02 gépeken, James Haydon a Foggy Petronas féle FP1-esen, és Hodgson a Ducati 999-esen.