Akarsz egy Aprilia GP motort otthonra?

2002.08.16. 10:46

 
   
   

Nem mindennapi ajánlatot tett közzé az Aprilia versenyrészlege a gyár egyik weboldalán. Megvásárolhatóak az Aprilia gyár által az 1999-es és 2000-es idényekben indított RSW 500 V2 versenygépek, amelyekkel annak idején maga Tetsuya Harada (1999 és 2000), és Jeremy McWilliams (2000) indultak a Gyorsasági Motorkerékpáros VB királykategóriájában (ami akkor még 500 köbcentis géposztály volt). Mindössze egy gyors klikkelés, némileg vastag bankszámla, és a szerencsés illető máris magáénak mondhatja a pályanapok félelmetes fegyverét.

A kétütemű, kéthengeres, 140 lóerő teljesítménnyel rendelkező gépek azonban nem valóak a sportággal éppen csak ismerkedőknek. Ráadásul a licit várhatóan 40 millió forint körül fog zárni, így aztán a leendő tulajdonosa nem biztos, hogy kiviszi oda, ahol egyáltalán használható ez a motor, azaz a versenypályára. Az új gazdának alá kell írnia ezenfelül egy beleegyezési nyilatkozatot, miszerint nem vesz részt a géppel a világbajnokság küzdelmeiben, valamint tudomásul veszi, hogy nem jár hozzá se tartalék alkatrész, se támogatás. Így már valójában csak a gyűjtők számára jelenthet igazi értéket az RSW 500.

Azonban mindegyik modell az Aprilia számozásával rendelkezik, amely egyértelműen azonosítja a motort, valamint igazolja a származás évét. Sőt az Aprilia ad egy nyilatkozatot, miszerint kijelenti, hogy a motor eredeti, és hogy mely versenyeken vett részt, és azokon milyen eredményeket értek el vele. A gépeket nem lehet utcai használatra regisztrálni, mivel ez tilos hiányos utcai felszereltségük, és utcára alkalmatlan motorjuk, kipufogójuk miatt. A motorokat üzemképesen adja át az olasz gyártó versenyrészlege, de átgondolva különleges belső elrendezését, és azt, hogy ezek prototípusok voltak, az Aprilia nem garantálja, hogy továbbra is hibátlanul működnek majd, és semmiféle kárért nem vállal felelősséget, amely ezeknek a motoroknak a használatából eredhet.

Az ajánlatokat az Aprilia webshop-ján kialakított külön aloldalon lehet megtenni a GP motorokra. A licit egészen szeptember végéig nyitott, azonban az Aprilia semmit sem közöl a motorok valódi értékéről, így mindenki csak vakon licitálhat.