Flúgos robogóépítők

2002.09.05. 13:28

 
   
   

A robogó átalakításokból az első kettő a Honda FES250-es közepes méretű négyütemű robogójával kapcsolatosak. Az első Japánból származó érdekesség egy háromkerekű robogó trike. A 12 colos hátsókerekei egy Mitsubishi minibuszról származnak. Az átalakítás során a gépnek jelentősen megváltoztatták a futómű geometriáját, az első kerék utánfutása alaposan megnőtt. Mindez azonban a 3 kerék miatt vált szükségessé, és a mini-trike vezetési tulajdonságai egyáltalán nem romlottak.

 
   
   

A második számú alkotásra a gazdája több mint egy millió forintnak megfelelő japán yent költött el, hogy gépe egy Rossi replika színeiben pompázhasson. Csak az iridium színezetű első szélvédő 160 ezer forintba került. Igazából csak azt lehetne kérdezni a tulajától, hogy megérte-e rákölteni még egyszer annyit erre a gépre, mint amennyibe maga a robogó került. Valószínűleg a tulaj igennel felelne.

 
   
   

A harmadik nagytestű robogó már a csúcsa ennek a kategóriának. Az együlésessé alakított, verseny kipufogó rendszerrel ellátott 500 köbcentis Tmax-on azonban csak a gázt kell húzni, mert működésében megtartotta a robogók egyszerűségét. Ez a Tmax a nem régen lezajlott Suzuka-i 8 órás versenyen volt látható, mint a speciális tuning alkatrészekkel felszerelt Yamahák egyik mintapéldánya.