A Honda az első

2002.09.13. 18:00

 
   
   

Tegnap este Brüsszelben a Honda - a motorkerékpár gyártók közül elsőként - bemutatta 2003-as modelljeit. Úgy tűnt, hogy a fuvarozó cég pontosan este 8 órára megérkezett a szállítmánnyal. A konténerbontás a TotalBike szeme előtt történt meg, így bizton mondhatom, nem maradtunk le semmiről.

 
   
   

Elsőként a Honda krosszgépei szabadultak ki a dobozok fogságából. A hírek beigazolódtak. A négyütemű nagyendúró mellé szegődött egy szintén négyütemű kisendúró, az XR125L.

Robogó fronton újdonság az SCV100 Lead , ami négyütemű motorjával és 1500 euró alatti árával csábítgatja az életunt autósokat. Robogó viszonylatban egyre inkább a nagy kerék a trendi, a szintén négyütemű, 125 köbcentis az Innovát szánták Hondáék az frissjogosítványos vagányoknak. Az óriásrobogó-kedvelők örömére pedig 2003-tól ABS-es a Silver Wing .

 
   
   

Az eredendően amerikai piacra szánt VTX1800 óriás cruiser tavalyi debütálásval egyetemben máris hiányozni kezdett egy kisebb verzió. A vágyakozó motorost egy Woodoo varázsló szánta meg: tam-tam dobok kíséretében, csirketollakat dobálva esett transzba, mire materializálódott az áhított gép, a VTX1300S . Épp csak magunkhoz tértünk a révületből, jött a bölcs tanács: Ne mássz olyan sziklára puszta önerőből, ahová felvisz egy Varadero. Főleg, ha olyan gusztusos, mint az új XL1000V .

 
   
   

Persze az utolsó konténerben volt a rakomány legérdekesebb része. Az új CBR600RR -t elénk gurító rakodómunkás ki is lehetett volna más, mint a MotoGP fenegyereke, Valentino Rossi. A 600-as szupersport gép külsőleg valóban nagyon hasonlít a világbajnok RCV211V motorjához, de a brigádvezető kérdésére, hogy a CBR-t vagy az RCV-t választaná, Rossi határozottan a Repsol Hondára mutatott. A külsőleg-belsőleg megújult CBR600RR technikai részleteibe kicsit később merülünk majd el, egyelőre annyit, hogy könnyebb lett, erősebb, és határozottan szebb.