Új Honda négyütemű krosszmotor 2004-re

2002.09.27. 15:01
 
   
   

Hiába alig jöttek csak ki a 2003-as Honda krosszmotorok, ezen a téren egyetlen gyár sem pihenhet a babérjain. Szinte minden évben kötelező valamilyen változtatást végrehajtani a gyártóknak, hogy a krossz VB küzdelmeibe versenyképes motorokat dobhassanak, ráadásul pár éven belül ezeknek a modelleknek teljesen meg kell újulniuk.

A FIM már jövőre lehetővé teszi, hogy a 250-es kétütemű krosszgépekkel együtt versenyezzenek a 450-es négyütemű motorok. Várhatóan a 2004-es évtől kezdődően a 125-ös kétütemű gépek együtt mehetnek a 250-es négyüteműekkel. Mivel ezeknek a négyütemű gépeknek egyenletesebb a teljesítmény leadása, és mindezt jóval szélesebb fordulatszám tartományban teszik, mint a kétütemű társaik, így ezek várhatóan felbukkannak a két kisebb krossz géposztályban is.

 
   
   

A CRF250-nek két változata lesz, egy R jelöléssel, amely a motokrossz versenygépet jelöli majd, és egy X jelű, amely elektronikus önindítóval lesz felszerelve. Arról egyelőre nincs hír, hogy ez a verzió vajon megjelenik-e valaha lámpával felszerelt enduró változatban, ne adj isten egy tuti kis utcai supermoto verzióban. A Honda nem szünteti meg kétütemű, 125 köbcentis versenymotorját sem, így a CRF250R a CR125R mellett szál majd csatába a bajnoki címekért.