Végre egy gyönyörű Moto Guzzi sportgép

2002.10.04. 10:08

 
   
   

A Moto Guzzinak rendkívül nagy hagyományai vannak sportmotorok gyártásában. Sajnos a gyárnak ebben a témakörben csak a múltja híres, jelene és közelmúltja közel sem ilyen fényes a sportmotor kategóriában. Régóta várt az olasz márkát favorizáló közönség egy vérbeli sportgép bemutatására, amely az Intermoton szerencsére meg is történt. Igaz az MGS/01 egyelőre csak tanulmányterv, azonban mindenben igen közel áll egy utcai motorhoz.

A motor meglepő módon a Honda RCV által bevezetett formavilágot tükrözi, ettől csak keresztbe elhelyezett nagy kéthengerese mutat eltérést. A Moto Guzzi a vásárlók reakcióinak megfelelően dönt a prototípus sorozatgyártásba vételéről. Az MGS/01 egyébként a sorozatgyártású Furia modellre épül technikájában, de az egész gépet a híres Guzzi tuning specialista cég, a Ghezzi and Brian dolgozta át teljes mértékben.

A motorban továbbra is a jól ismert, 90 fokos keresztben álló hengereivel összetéveszthetetlen Moto Guzzi erőforrás dolgozik, amely jelen állapotában 992 köbcentis, léghűtéses, és kb. 102 lóerőt teljesít. Az ülés alatt elvezetett kipufogó szintén a MotoGP világából érkezett, csakúgy mint a nagyon éles fejidom forma. A négyszög profilból álló hátsó lengővilla, vagy a projektoros első lámpák akár az RC211V által inspirált CBR600RR-ből is származhatnának.

A kardánhajtás azonban már hagyományos Guzzi műszaki megoldás. A gép súlya 192 kg, amely a Moto Guzzinál nem sok, egy japán gyártóknál kifejezetten nehezet mondanánk rá. Az első felfüggesztés 43 mm-es felfordított Öhlins teleszkópvillákból áll, ez megfelelő kombinációt alkot a hátsó Öhlins rugóstaggal. A kerekek sem kisebb névtől érkeztek, elől hátul OZ Racing által gyártott magnézium ötvözetből készült 5 küllős felnik pompáznak. Milyen csemege jöhet még ezek után? Hát természetesen a Brembo Gold szériából származó óriási első dupla féktárcsák, egyenként 4 dugattyús féknyergekkel. A hátsó könnyített Brembo tárcsát ezek után már kinek jutna eszébe használni?!