Ducati 999 Superbike újabb teszteken
Neil Hodgson azok után, hogy két évig csak üldözhette a Ducati gyári versenygépeket, most kezei közé kapta a vadonatúj 999-es Superbike versenygépet egy tesztelés sorozat erejéig Mugelloban. A 999-es pályaváltozata egy ideje már fejlesztés alatt áll, azonban Neil Hodgsonnak csak október elején nyílt alkalma tesztelni az újdonságot, mivel a 2002-es Világbajnokságban még versenyeznie kellett egészen szeptember végéig. A teszteket az olaszok kedvenc versenypályáján, Mugelloban rendezték meg.
Az Isle Of Man illetőségű Hodgson, aki jelenleg 29 éves,
összetettben a harmadik helyezést érte el idén a Superbike
Világbajnokságban. Mindezt úgy, hogy a fél-gyári HM Plant Ducati
színeiben versenyzett. Azonban a következő szezontól kezdve visszatér a
teljesen gyári Ducati csapathoz, amelynek egyszer már részese lehetett
a 90-es évek végén, még Carl Fogarty uralkodásának idejében. Az első
napon Hodgson 70 kört teljesített a festői környezetben fekvő toscanai
pályán. A nap végén a következőket nyilatkozta:
"Egy kicsit idegesebbnek éreztem magam, mint reggel, amikor még
csak izgatott voltam, hogy milyen lehet majd a 999-essel motorozni. Ez
egy nagy lépés számomra, de most már sokkal nyugodtabb vagyok az új
csapatommal eltöltött első nap után. A motor nagyon különbözik az én
régi 998-asomtól, az új aerodinamikájával és abroncsaival. Még az
üléspozíció is igencsak különbözik, így egy kis időbe telik majd, hogy
teljesen komfortosan érezzem magam rajta. A blokk fantasztikus, az
erőleadása sokkal lágyabb, jobb, mint a régi motoromé."
A második napon tovább kóstolgatta 2003-as gépét Hodgson, és jó
véleményt alkotott róla, elégedett volt a dolgok előremenetével. A
második napon egy kis eső hátráltatta ugyan a munkát a 999-es
Ducatival, de a Ducati Corse csapat közleménye szerint az előre
eltervezett munkát időben elvégezték, és Neil Hodgson újabb 45 kört
teljesített, mielőtt az időjárás miatt befejezték a tesztet. Hodgson a
következőket nyilatkozta a második napon:
"Az első benyomásom a 999-essel kapcsolatban az, hogy nagyon
különböző a 998-as versenymotorhoz képest. A blokkot sokkal jobbnak
érzem, és a duplakaros hátsó lengővillával teljesen máshogy működik a
hátsó felfüggesztés, mint amit én megszoktam idén. Alig várom már a
következő évadot a Superbike Világbajnokságban. A 999-esben rengeteg
lehetőség van, és még sokat lehet javítani rajta, ezért úgy vélem a
következő 3-4 teszt során képesek leszünk egy jó motorból, egy
fantasztikus versenygépet alkotni."
A következő teszteket október végén, Valenciában tartja a
Ducati.