Kéziváltós retromotor Oroszországból

2002.11.18. 09:46

 
   
   

Az Ural motorokról a rendszerváltás óta igen keveset tudni, pedig az oroszországi Irbitben működő gyár túlélte a Szovjetunió összeomlását. Az új idők szele az Uralt is elérte, és mára már a nyugati gyárakhoz hasonló modellpaletta-szélesítésbe fogtak. Igaz, a választék egyelőre csak amolyan "oroszos", a már jól ismert alapmodellre épül valamennyi ötlet, de a jobbító szándék már látszik, és némi minőségjavulást is elértek. A kínálatban megtalálható a chopper is.

A divathoz alkalmazkodva az Ural is beállt a régies kinézetű retromotorokat kiadók sorába. A Triumph Bonneville, a Kawasaki Estrella, a Honda Clubman, a Harley-Davidson Heritage Softail Springer mellé most már megemlíthetjük az Ural Retrót is.

Bár sokan megjegyezhetnék erre cinikusan, hogy az Uralnál nem nehéz retromotort gyártani, az új Retro valóban szépre sikerült, és ha hinni lehet az ígéreteknek, akkor már nem a régi Ural-minőséggel van dolgunk. A kizárólag fekete színben gyártott motor a múlt század negyvenes-ötvenes évek BMW-it idézi (vajon miért?). Az apró krómozott indexek és a klasszikus vonalú első és hátsó lámpák igen jól illenek a halfarkú kipufogóhoz. A tank sem a régi jól ismert Ural-alkatrész, hanem egy szépen ívelt és szegélyes festéssel díszített új tervezés.

A technikai részletekben viszont olyan mélyre nyúltak vissza az időben, amit még egy gyártó sem mert megtenni. Az Ural Retro tankjának jobb oldalára kéziváltót is raktak azok számára, akik igazán korhű vezetési élményre vágynak. De ha valaki idegenkedne ettől, az a már megszokott módon is végigválthatja a négy sebességet, mert megmaradt a bal lábnál is a váltókar. Az új stíluselemmel valószínűleg sokak szívét meghódítják majd, és most elmondhatjuk, hogy jelenleg az Ural az egyetlen a világon, ami kéziváltós nagymotort gyárt. Bár ki tudja? Ha ezt a japánok meglátják_