Új szabályok a Superbike és Supersport VB-n 2003-ban

2002.12.02. 11:42
 
   
   

Az új szabályok egyik legfontosabb eleme 2003. január 1-jétől kezdve, hogy korlátozzák a hátsó gumik darabszámát az időmérő edzéseken és a Superpole-on. Mindez azt a célt szolgálja, hogy a privát csapatok költségei csökkenjenek. A korlátozás csak a felhasználható hátsó abroncsok darabszámát illeti. Minden futam alkalmával - beleértve a szabadedzéseket, az időmérő edzéseket és a Superpole-t -, maximum 13 hátsó slick gumi használható fel. A Technikai Felügyelőnek meg kell jelölnie mind a 13 darab gumit. Első gumikból bármennyi felhasználható. Ha a Superpole-on egy versenyzőt piros zászlóval kiintenének, a Technikai Igazgató engedélyezhet számára újabb hátsó gumit.

Néhány vitatott eset után, jó pár egyéb szabály került tisztázásra. Az elektromos üzemanyag pumpa áramkörébe be kell építeni egy megszakító kapcsolót, amely automatikusan működésbe lép, amikor a motorkerékpár az oldalára kerül. A megszakítónak 1 másodpercen belül kell üzemen kívül helyeznie az üzemanyagpumpát, és a gyújtást. Az egész rendszert minden egyes futam alkalmával a Technikai Igazgató ellenőrizni fogja. Ez a szabályozás a Superbike és Supersport gépekre egyaránt kiterjed.

 
   
   

A Supersport géposztály gépein használható gumikra szintén új rendelkezések lépnek érvénybe, amellett hogy már eleve sokkal kötöttebb volt itt a szabályozás. Az ebben a kategóriában használható gumikon meg kell lennie a méret és oldalfal jelöléseknek, amelyek bizonyítják, hogy a gumi kereskedelmi forgalomban kapható. A Z és V sebességjelzésű gumik használhatóak a versenyeken. A gumi mintázatának legalább 2,5 mm mélynek kell lennie a versenyt megelőző ellenőrzésen. A mintázat elemeinek 50 %-ának 35 mm-en belülre kell esnie a gumi szélétől. Az első kerékre egyetlen, a hátsó kerékre két fajta méret engedélyezett. Mind az első mind a hátsó méretnek kereskedelmi forgalomban megvásárolhatónak kell lennie. A gyártók mindössze egyféle első és hátsó mintázatot fogadhatnak el, és a korábban elfogadott mintázat engedélye egy év múlva jár le. A gumikat a FIM/CCR bírálja el, és a DOT, vagy E jelnek szerepelnie kell az oldalfalukon.

Csak vizes verseny esetén használhatóak a speciális vizes gumik. Ezeknek is teljesen gyári abroncsoknak kell lenniük, a kézzel vágás nem engedélyezett. A vizes gumikon nem szükséges a DOT vagy E jelzés, de ezek nem használhatóak közúton. Minden futam során maximum 12 hátsó gumi használható az edzéseken. Az első gumikra, valamint a vizes gumikra nincs korlátozás. A Technikai Felügyelőnek meg kell jelölnie mind a 12 hátsó gumit, e nélkül nem mehetnek a pályára a motorok.

A 600-as kategória folyamatos technikai fejlődésével néhány szabály módosítása vált szükségessé. A titán szelepek használata mostantól azokon a motorokon engedélyezett, amelyeken ezeket az eredeti homológ utcai változatokon is alkalmazták.

Fontos változás az 1000 köbcentis, 4 hengeres gépek minél nagyobb számban történő versenyeztetésére. Amelyik gyártónak van olyan gépe, amely érvényes Stocksport, vagy Superproduction homológizációval rendelkezik, az automatikusan megkapja ezekre a típusokra a Superbike homológizációt. Másféle karburációs egység használata engedélyezett, amennyiben a berendezés homológ. Ha nincs ilyen már elfogadott modellje a gyártónak a versenyeztetni kívánt típusára, új Superbike géposztály engedélyért kell folyamodnia.