Szabály változások a Superbike VB világában

2003.01.16. 09:06
 
   
   

Már korábban beszámoltunk róla, hogy mind az idei (2003-as), mind a jövő évi (2004-es) versenyidényben komoly technikai szabályváltozások várhatók a Superbike VB világában. A FIM karácsonyi ünnepek előtt kiadott legfrissebb sajtóközleménye alapján végre megszületett az új szabályozás végleges formátuma. Ebben meghatározzák a szívást korlátozó gyűrűk pontos méretét, számát, elhelyezkedését. Ez alapján a négyhengeres 1000 köbcentis gépekre már 2003-tól, az összes egyéb hengerelrendezésű motorra 2004-től érvényesek az új technikai előírások.

Az előírás szerinti korlátozások bevezetése után a Superbike versenyek várhatóan még izgalmasabb küzdelmeket hoznak, mivel a gépek így sokkal közelebb kerülnek egymáshoz teljesítményükben. A kiadott sajtóközlemény alapján a szűkítő gyűrűket közvetlenül a blokk beömlőnyílásai elé kell felszerelni, a befecskendező vagy karburátor alá. Néhány érdeles részlet a kommünikéből, a szűkítő gyűrűkkel kapcsolatosan:
1, Minden beszívott levegőnek át kell haladnia a szűkítőkön.
2, Ha a szűkítő gyűrű nem része a FIM által jóváhagyott befecskendező rendszernek, akkor a szűkítőt valahová a fojtószelep és a hengerfej közé kell elhelyezni, de nem képezheti részét magának a hengerfejnek. A légszűkítő formájának kör alakúnak kell lennie, maximum 50 mm átmérővel 2 hengeres gépek esetén (2004-től csak), és egyenként 32.5 mm átmérővel négyhengeres motorok esetében. A gyűrűnek nem deformálódó fémből, vagy könnyűfémből kell készülnie, legalább 3mm falvastagsággal.
3, Ha a szűkítő gyűrű részét képezi a FIM által elfogadott befecskendező rendszernek, akkor formája lehet ovális alakú, de a nyílás területének mérete tökéletesen meg kell egyeznie a fent említett kör alakú szűkítő nyílásának átmérőjével. Ezek a szabályok a Hosszútávú Világbajnokságra is érvényesek, valamint a 2004-es évadtól új homológizációs szabályok lépnek életbe a megváltozott technikai előírások figyelembevételével a Superbike, Supersport, Stocksport és Superproduction géposztályokra.