Capirossi jól halad a Ducati MotoGP motor tesztelésével
A Ducati MotoGP csapata igencsak meglepődött még decemberben azon a teszten, ahol az olasz Loris Capirossi pörgette versenygépükkel olyan köridőt ért el, amelynek alapján a 2002-es jerezi futamon az élről rajtolhatott volna. Az olasz ideje a V4-es gépen 1p 42.1 mp volt, amellyel Rossi 1p 42.193 mp-es ideje alá tudott kerülni. A dolog még érdekesebbnek tűnik, ha belegondolunk abba, hogy Capirossi mindössze második alkalommal ült négyütemű MotoGP gépre. Azonban az év végéig még a régi szerződése kötötte a West csapathoz, így tavaly még nem nyilatkozhatott a sajtónak, nem viselhette a Ducati feliratot bőrruháján, és a motorja sem pompázhatott a Ducatik jól ismert vörös versenyszínében. Csapattársa, Troy Bayliss eredménye már nem tűnik annyira fényesnek, mivel 1p 44.5 mp-es idejével mindössze a 17. lehetett volna a tavalyi verseny rajtjánál. Nem kell nagyon elkeseredni Bayliss idején sem a Ducati szurkolóknak, hiszen az ausztrál mindössze másodszor járt ezen a pályán, és első alkalommal a rossz időjárási körülmények miatt nem tudta a motort és a pályát teljesen kiismerni.
A Ducati Corse csapattól Corrado Cecchinelli nyilatkozott:
"Nagyon fontos tesztek voltak ezek számunkra. Az első alkalommal
tudtuk a Desmosedici-t megfelelő tempóban és körülmények közt
kipróbálni, és igen elégedettek vagyunk az elért időeredményekkel,
valamint az új blokkunk állóképességével. Azonban még mindig csak a
fejlesztési fázisban járunk, és rengeteg tennivalónk van a motorral.
Jerezben versenyképesek voltunk a 2002-es GP időkkel szemben, és ezzel
nyilvánvalóan elégedettek lehetünk, de biztosak vagyunk benne, hogy a
versenytársaink szintén fejlődtek május óta, így nem szabad abban
gondolkodnunk, hogy már most jól állunk. Annyit azonban kijelenthetünk,
hogy a Desmosedici megszületése óta jól működik, nincs vele semmiféle
tervezési probléma, és ez pozitív eredmény."