A Laverda visszatér a sportmotorok világába

2003.01.10. 10:56
 
   
   

Napvilágra kerültek az első képek az új Laverda SFC 1000 jelzésű motorról. A korlátozott példányszámban kapható kétkerekű 133 lóerős motort kap, és egy olyan formatervet, amely segít visszaállítani a híres olasz márka kissé megtépázott rangját a legjobb sportmotor gyártók körében. Az SFC 1000 lesz az első olyan új Laverda, amely a noale-i gyárból fog kigördülni, miután az Aprilia 2 évvel ezelőtt bekebelezte a Laverda gyárat. Ez lesz egyben a Laverda első igazán komoly sportgépe a piacon az 1976-ban bemutatott legendás Jota után. Az SFC név egyfajta tisztelet a korai Laverda sportgépek iránt. A 750 SFC egy igencsak kedvelt soros, kéthengeres gép volt a 60-as és 70-es években.

 
   
   

Azonban az új motor inkább hasonlít a modern Apriliakra, mivel az RSV Mille korszerű V2-es motorját kapta meg. A váz teljesen új, acélból készült csőváz. A fékek sem egyszerű darabok, a legjobb, radiális Brembo fékek kerültek a motorra. Mindezek után honnét is jöhetne a futómű, mint a csúcskategóriás svéd gyártótól. Az Öhlins hátsó rugóstag mellett természetesen az első teleszkópok is a futómű specialista cégtől származnak.

A korlátozott példányszámú változat szerencsés tulajdonosai Marchesini kerekekkel szerelve kapják meg járműveiket, egy rövidre áttételezett versenyváltóval, és teljesen titán ötvözetből készült, gyönyörűen az ülés alatt elvezetett kipufogó rendszerrel. A Laverda állítása szerint az SFC 1000 kizárólag korlátozott példányszámban készül, azonban egy kevésbé egzotikus szériagyártású modell fogja követni a most bemutatott gépet. Árat nem közöltek a cég képviselői, de az újdonság várhatóan a 8 millió forint környékén vihető el a gyártótól. A széria gyártású motor ára ennek kb. a fele lesz, és mind a két motor az idei év elején kerülhet a szalonokba.