A legerősebb Ducati szörny

2003.01.10. 09:49

 
   
   

A Ducati egy gyári tuning csomagot hozott ki a Monster S4-hez, amely jó néhány lóerővel emeli meg a gép csúcsteljesítményét. A csomag valójában annyira jó, hogy szinte ugyanolyan erőssé teszi a naked bike-ot, mint amilyen erős volt anno a széria 998-as Superbike! A Ducati Monster S4 SPS kit egy hivatalos Ducati tuning csomag, amelyben új vezérműtengelyeket, egy teljes kipufogórendszert szénszálas vagy titán hátsódobbal, nagyobb áteresztőképességű légszűrőt, és egy új chipet találunk az elektronikus benzinbefecskendező számára. A Ducati adatai szerint, ha mindezeket felszereli a tulajdonos S4-es Monsterére, a motorja 14 lóerővel fog izmosodni, azaz 108-ról 122 lóerőre emelkedik a teljesítménye. A nyomaték 102 Nm-re nő az eddigi 95-ről.

A Monster S4 alapjaiban a 916-os Superbike motorját használja, azonban a Ducati módosította annak idején a vezérlését, hogy alul nyomatékosabb legyen a gép. Mivel a Monsternek nincs megfelelő szélvédelme, mint a burkolt sportmotoroknak, valószínűleg ezért a motorosai nem fognak úgy sem olyan magas sebességekkel és fordulatszámokkal motorozni, így az erőt a Ducati mérnökei sokkal alacsonyabb fordulatszámokon próbálták kihozni. Ennek legkönnyebb módja a vezérműtengelyek profiljának a megváltoztatása. A megváltoztatott szelepvezérlés miatt, ha a szelepek tovább vannak nyitva, több üzemanyag keverék áramlik az égéstérbe, jobban pörgethető a motor, és fent erősebb lesz. Ha a szelepek hosszabb ideig vannak csukva, amikor az üzemanyag elég a hengerben, akkor nagyobb nyomaték keletkezik, ellenben a csúcsteljesítmény csökken, mivel az a szelepek gyorsabb nyitását és zárását követelné meg.

A Ducati valami hasonlót hozott össze az új kittel, mint a Monster 900-as esetében tette anno. Az 1997-es Monsternek kis átmérőjű szelepei voltak a nagy nyomaték miatt, és úgy húzott alulról, mint egy mozdony. Aztán a tulajdonosok egy jobban pörgethető gépet akartak, erre a Ducati kiadott egy S verziót nagyobb szelepekkel, amely sokkal könnyebben pörgött fel, és erősebb volt felül, kisebb nyomatékkal alul. Nos az S4 Monster új kittjében is hasonló elvet találunk az új vezérműtengelyek révén. A csomag kb. 600.000 forintba kerül alacsonyan elvezetett kipufogóval, és jó 50 ezerrel többe, ha a magasan elvezetett dobokat választjuk. A motor garanciájának érvényessége megmarad, ha a tuning csomagot a szakszervizzel szereltetjük be.