Az Aprilia-t megihlette a Párizs-Dakar Rali

2003.01.17. 13:28
 
   
   

Az olasz Aprilia gyár bemutatta Capo Nord enduró modelljének legfrissebb változatát, a Capo Nord Rally Raid-et. Az év végi dátumot talán a Párizs-Dakar tereprali közelgő indulása miatt választhatta a gyár, ugyanis a típust a földutakra is melegen ajánlja az Aprilia, az aszfaltozott utak mellett. Az alap Capo Nord változatlan marad a 2003-as évre, azonban a Rally Raid változat egy fém dobozokból álló csomagtartó rendszerrel, műholdas navigációval, valamint terepezésre alkalmas gumikkal és futóművel érkezik az újévben.

 
   
   

A mély vájatokkal ellátott, sárba és hóba való gumik sokkal jobb tapadást adnak terepen, mint az alapváltozat szériában szerelt abroncsai. Különösen igaz ez, a feljavított futóműre, amely mostantól állítható csillapítást és rugó előfeszítést kapott elől-hátul. Sajnos a Rally Raid méretes ülésmagassága 68 mm-rel magasabb a széria modellénél, így valószínűleg még a magas termetű motorosoknak is nyújtózkodniuk kell a biztos talajfogáshoz.

A blokk változatlan maradt, de a Capo Nord karosszériáját alaposan átszabták, hogy jobban passzoljon a terepes használathoz. A széria modell tükörben elhelyezett irányjelzőit száműzték, helyettük az olcsóbban, könnyebben cserélhető, oldalt száron lógó darabok kerültek a motorra.

A motort bukócsövek védik a nem kívánt külső behatásoktól. A kormányvégek kézvédő elemmel, az első lámpa pedig egy gallytörő rácsra emlékeztető védőelemmel gazdagodott. A gép oldalára kiegészítő lámpák kerültek. Ára egyelőre nem ismeretes, de valószínűleg drágább lesz valamivel, mint a széria Capo Nord.