A Ducatik uralkodnak, de megvillant a négyhengeres reménysugár is

2003.04.01. 10:37

 
   
   

Az idei Superbike VB második futamának az ausztráliai Philip Island versenypályája adott otthont. Az időjárást mintha pontosan a motorversenyzésre rendelték volna az aussiek, se meleg, se hűvös nem volt, a motorversenyzésre pont megfelelő 20-25 fok körüli értéket mutattak a hőmérők. A rendezvényt a 3 nap alatt 55.000 fizető néző tekintette meg a helyszínen. A pénteki és szombati időmérő edzések során a mezőny legidősebb pilótája, az olasz Pierfrancesco Chili remekelt Ducati 998RS gépén, amely ráadásul mindössze egy privát csapat által felkészített Ducati. Természetesen jól működtek a 999-es és 998-as gyári Ducatik, valamint Troy Corsernek sem kellett szégyenkeznie a hazai közönség előtt a Foggy Petronas FP1-esen. A szombat délutáni 1 körös Superpole-t viszont Neil Hodgson nyerte, mivel Chili nem tudta megközelíteni remek délelőtti idejét. A harmadik rajthelyet nagy meglepetésre a szintén privát Ducati csapatban versenyző David Garcia szerezte meg, míg a negyedik pozícióból Chris Walker startolhatott a gyári 998-as Ducatival. Lavilla, a legjobb négyhengeres gép pilótájaként a hetedik helyről várhatta a vasárnapi versenyt.

Első verseny Hodgson, Chili, Walker és Lavilla volt az élmezőny sorrendje közvetlenül a start után. Fél kör után Chili az élre állt, igaz mindössze a kör végéig birtokolta a vezető helyet, mivel Hodgson kihasználva a gyári 999-es erejét a célegyenesben máris visszavette az első helyet, és azt a verseny leintéséig már nem engedte át másnak. A mezőnyben érdekes jelenség volt James Toseland 998-as Ducatijával, mivel annak először a bal, majd később a jobb oldali borítását teljesen elhagyta valahol, és a meglehetősen hiányos motorjával egy idő után kiállni kényszerült. Chili motorja az 5. körig bírta, ugyanis ekkor elfüstölt a Ducati 998RS és az olasz versenyző is abbahagyhatta a versenyt.

A verseny következő részében Lavilla és Walker remek csatát vívtak a második helyért. Lavilla végre nagyszerűen ment az új Suzuki GSX-R 1000-essel, amelyen ne feledjük, ott figyel a szívótorok szűkítő, így a blokk teljesítménye jelentősen korlátozott. Ruben Xaus, a másik gyári 999-es Ducati pilótája igencsak rosszul rajtolt, azonban a verseny fél távja körül utolérte a második helyért versengőket, és mind a kettőt szép sorban meg is előzte. Azonban Lavilla utána eredt, és pár körrel később visszaelőzte őt, majd a második helyért vitatkoztak Xaus-szal jó ideig. A verseny végét Xaus és motorja bírták jobban, megszerezve a második helyet. A következő csoporton belül is szépen osztotta egymást Corser, Martin és Laconi. Corser motorja minden visszaváltásnál továbbra is félméteres lángnyelvekkel riogatta ellenfeleit, azonban ettől csak Laconi ijedt be, Steve Martin kevésbé, és leelőzte az ausztrált a negyedik helyért.

Superbike VB 2. futam, első versenyének végeredménye:
1, Neil Hodgson (Ducati Fila, Ducati 999F03) 34p 51.974mp
2, Ruben Xaus (Ducati Fila, Ducati 999F03) 34p 59.719mp
3, Gregorio Lavilla (Alstare Suzuki, Suzuki GSX 1000R) 35p 03.454mp
4, Steve Martin (D.F.X. Racing Team, Ducati 998RS) 35p 09.942mp
5, Troy Corser (Foggy PETRONAS Racing, Petronas Foggy FP1) 35p 10.327mp
6, Régis Laconi (Caracchi NCR Nortel, Ducati 998RS) 35p 10.621mp
7, Chris Walker (HM Plant Ducati, Ducati 998F02) 35p 12.291mp
8, David Garcia (Caracchi NCR Nortel, Ducati 998RS) 35p 21.705mp
9, Marco Borciani (D.F.X. Racing Team, Ducati 998RS) 35p 22.087mp
10, Lucio Pedercini (Team Pedercini, Ducati 998RS) 35p 22.200mp

 
   
   

Második verseny A második versenyen ismét Hodgson kapta el legjobban a rajtot, őt Chili, Walker, Laconi és Lavilla követte. Lavilla hamar feljött a második helyre, hajtotta a bizonyítási vágy, amelyhez az első verseny megadta a kellő magabiztosságot. Xaus a rossz rajtját követően iszonyat gyors körökkel felért a vezető ötösre az 5. körben. Hodgson ekkor már elhúzott a viaskodóktól, és magabiztos előnnyel haladt az élen. Csak Xaus volt képes utánaeredni, mikor átverekedte magát az élboly többi versenyzőjén. A verseny felénél Hodgson előnye mindössze 2 mp körül alakult, mögötte Xaus-Lavilla-Walker-Laconi-Chili-Toseland vérszomjas falka nagy lelkesedéssel játszotta az üldözőboly szerepét. Ebből a bolyból egyedül a gyári 999-est hajtó Xaus érte utol Hodgsont az élen, majd a 17. körben meg is előzte a britet. Királysága kérész életű volt, mert a célegyenesben Hodgson visszavette a vezető helyet.

Az élen haladókat mintegy 5 mp hátránnyal a Laconi-Chili kettős követte, őket pedig a Lavilla, Walker, Toseland hármas üldözte további 2-3 mp-es hátrányban. Hodgson nem adott már újabb lehetőséget Xausnak, és magabiztosan nyerte a versenyt. Chili bácsi még megmutatta Laconinak, miért versenyez még ilyen idősen ő itt, és elcsípte az orra elől a harmadik helyezést. Az 5. helyért sem semmi befutót láthattak a nézők. Toseland, Walker, Lavilla sorrendben zúdult ki a három pilóta az utolsó kanyarból. A célvonalra már mind a hárman egymás mellé értek, és ugyan maradt a kanyar kijáratát követő sorrend, de a hármas közt mindössze 24 ezredmásodperc volt a különbség. Corser a nyolcadik helyre hozta be a Foggy FP1-est.

Superbike VB 2. futam, második versenyének végeredménye:
1, Neil Hodgson (Ducati Fila, Ducati 999F03)
2, Ruben Xaus (Ducati Fila, Ducati 999F03)
3, Pierfrancesco Chili (Ducat 998RS)
4, Régis Laconi (Caracchi NCR Nortel, Ducati 998RS)
5, James Toseland (HM Plant Ducati, Ducati 998F02)
6, Chris Walker (HM Plant Ducati, Ducati 998F02)
7, Gregorio Lavilla (Alstare Suzuki, Suzuki GSX 1000R)
8, Troy Corser (Foggy PETRONAS Racing, Petronas Foggy FP1)
9, Steve Martin (D.F.X. Racing Team, Ducati 998RS)
10, Marco Borciani (D.F.X. Racing Team, Ducati 998RS)

Superbike VB pontversenyének állása 2 futam után:
1, Neil Hodgson GBR 100 pont
2, Ruben Xaus ESP 80 pont
3, Chris Walker GBR 48 pont
4, Gregorio Lavilla ESP 44 pont
5, Steve Martin AUS 41 pont
6, James Toseland GBR 40 pont
7, Régis Laconi FRA 34 pont
8, Troy Corser AUS 28 pont
9, Marco Borciani ITA 26 pont
10, Lucio Pedercini ITA 23 pont