Valentino Rossi replika robogó

2003.06.20. 09:56

 
   
   

A Honda bemutatta a Dylan 125 robogójának új színváltozatát, a már meglévő hatféle színkombináció mellé. Korábban már kihozott a Honda egy Rossi replika robogót, a kis 50 köbcentis X8R-S alapjaira, de az még az 500 köbcentis NSR500 mintájára kapta replika ruháját. Most azonban az új összeállítás a többszörös világbajnok, Valentino Rossi Honda Repsol RC211V motorjának fényezése alapján készült. A sportos Dylan 125 jól illik a Rossi által képviselt életérzéshez, mivel a Honda a modern, sportos automata géppel a fiatal városi vásárlóréteget célozta meg. A 125 köbcentis, vízhűtéses négyütemű motorblokk 13.7 lóerős csúcsteljesítményével elegendő erőt szolgáltat arra, hogy néhány Rossira emlékeztető kanyarvételt hajthassunk végre vele. Jó partner ehhez a merev acélcsőváz, a 13 colos könnyűfém kerekek, és a stabil futómű. A futóművet elől 33 mm belsőcső átmérőjű, valódi teleszkópok, hátul pedig dupla rugóstagok alkotják.

 
   
   

A hajtásról természetesen a robogóknál jól bevált automata röpsúlyos kuplung és ékszíj gondoskodik. A megállásról elől 220 mm átmérőjű tárcsa, és kétdugattyús féknyereg gondoskodik. A hátsó kereket egy 130 mm átmérőjű dobfék lassítja. 795 milliméteres magasságával az ülés bármilyen magasságú vezetőnek biztos talajfogást kínál. A Honda az utasról sem feledkezett meg: a kényelmes, osztott ülés két személynek nyújt elegendő helyet. A 125-ös robogó súlya 120 kg, ami jó néhány kilóval több, mint a hagyományos könnyűsúlyú 50-eseké, de azért remélhetőleg ezzel is méreteset lehet kanyarodni. A Dylan 125 nagyszerű eszköz mind a napi városi közlekedéshez, mind a városkörnyékről bejáráshoz, és Rossi Repsol replika fényezése messziről feltűnik az átlag robogó fényezések között.