Ducati győzelem, nagy csatában

2003.06.20. 10:06

 
   
   

Anglia a motorversenyzés őshazája. Ráadásul a VB pontversenyét vezető pilóta angol, Neil Hodgson személyében. A Ducatis versenyző az eddigi 10 futamból kilencszer állhatott a dobogó legmagasabb fokára, és hazájában is ünneplésre készült. Csakhogy Angliában zajlik a Brit Superbike bajnokság, amiről annyit kell tudni, hogy igen veszélyes helyi menők sokaságával van megtűzdelve, és a Superbike VB jelenlegi ászai közül (Hodgson, Walker, Toseland) jó páran itt edződtek meg, így sejthették milyen kemény csatákra számíthatnak a bizonyítani vágyó helyi menők ellen. Silverstone nyomvonala az utóbbi három évben jelentősen módosult, és összesen 6 vonalvezetés között választhattak a versenyszervezők, amelyek közül egy meglehetősen trükkös, igencsak szűk kanyarokkal és sikánokkal teli 5036 méter hosszú pályarajzra esett idén a rendezők választása.

 
   
   

Edzések
A gyári Ducatikra mindjárt a pénteki edzésen ráfenyítettek a Suzukik és a helyi menők. A gyári Alstare Suzukin Gregorio Lavilla volt a leggyorsabb, őt Laconi a privát Ducatin, a szabadkártyás John Reynolds a Rizla Suzuki GSX-R 1000-esen és Chris Walker a tavalyi 998-as Ducatin követte. Hodgson meglepetésre csak a 9. volt az első időmérőn. A szombati időmérőn Lavilla és Laconi megtartották helyüket, Toseland és Chili jött fel még az első sorba. De mindez csak arra jó ugye, hogy a Superpole indulási sorrendje eldőljön. Nos ezen viszont Hodgson megtáltosodott, és a leggyorsabb egy köröst hasította. A szabadkártyás japán Kagayama nem sokkal maradt el tőle, akárcsak a 3-4. helyekre hogot szerző Laconi és Lavilla.

 
   
   

Első verseny Hodgson, Laconi, Walker és Kagayama jöttek el legjobban a starttól. A japán versenyző félelmetes manőverekkel állt az élre már az első körben. De a másodikban már márkatársa, Lavilla haladt elől a gyári Suzukival. A pálya vonalvezetése miatt ezután az év egyik legizgalmasabb versenyét láthatta a mintegy 83.000 néző. Lavilla, Hodgson, és Kagayama oda-vissza előzgették egymást az élen, később ebbe Ruban Xaus és James Toseland is beleszóltak. Mögöttük egy 5-6 fős boly pár motorhosszal furakodott minden egyes kanyarban. Az előzések száma kb. annyi volt, mint idén az eddigi összes futamon együttvéve. Az első tíz versenyző szinte végig harcban volt a dobogóért, és az angol bajnokságban megszokott módon nem kímélték egymást. A pálya végén lévő két új sikánban szinte lapjukkal egymáson, egymás mellett fordultak az élen álló pilóták. A vége előtt 4 körrel már csak a Hodgson, Toseland, Lavilla, Xaus, Laconi ötös maradt a dobogóért harcolok közt. Ebből Lavilla a célegyenes előtt sikánban kivált, mivel elvesztette motorja első kerekének tapadását és bukott. A maradék négy Ducatis közül Hodgson jól zárta elől az íveket, így minimális különbséggel, de megnyerte a verseny Toseland és Xaus előtt. Figyelemre méltó, hogy a két brit superbike menő, Kagayama és Reynolds közvetlen a vezető négyes után ért célba, Rizla Crescent Suzuki GSX-R 1000-es motorjaikon.

 
   
   

Superbike VB 6. futam, első versenyének végeredménye:
1, Neil Hodgson Ducati 999F03
2, James Toseland Ducati 998F02
3, Ruben Xaus Ducati 999F03
4, Régis Laconi Ducati 998RS
5, Yukio Kagayama Suzuki GSX 1000R
6, John Reynolds Suzuki GSX 1000R
7, Pierfrancesco Chili Ducat 998RS
8, Michael Rutter Ducati 998F02
9, Chris Walker Ducati 998F02
10, Marco Borciani Ducati 998RS


Második verseny Kagayama lőtt ki leggyorsabban a rajttól, őt Laconi, csapattársa Reynolds, és márkatársa Lavilla követte. Hodgson alaposan beragadt, 10. helykörül tudott csak eljönni. Laconi az első körben az élre állt. Xaus nagyon erősködött a negyedik helyen, ezért az előtte álló Reynolds a sikán előtti féktávon szépen oldalba lökte, és kitette a fűre. Xaus nem bukott, de jó pár helyett vesztett, amíg vissza tudott állni a versenybe. Az élen eközben Laconi, Lavilla és Kagayama egy kis előnyre tudtak szert tenni. Hodgsonnak 7 körig tartott, mire utolérte az élen állókat. Ekkorra már Lavilla vezetett, de Hodgson 2 körön belül megelőzte őt. Laconi viszont meglepetésre elment Hodgsonnak. Nem mintha ez túl sokat ért volna ezen a versenyen, mert Laconi nem sokkal később elrontotta a célegyenes végi féktávot és kiszaladt a pályáról. Miután visszaevickélt az aszfaltra, egy nagy hajrával a hatodik helyet csípte el. A verseny féltávjától kezdve nagyrészt Hodgson ment elől, de Lavilla egy pillanatig nem hagyta nyugton. Xaus a 2. körben vett mandinere óta fokozatosan dolgozta előre magát a mezőnyben, és ennek jutalmaként a végén a dobogó harmadik fokára állhatott fel. Végül Lavillanak az utolsó pár körben már nem került Hodgson lőtávolba, így nem kockáztatott egy újabb bukást, és másodikként ért célba az idén 11. versenyét nyerő Neil Hodgson mögött.

Superbike VB 6. futam, második versenyének végeredménye:
1, Neil Hodgson Ducati 999F03
2, Gregorio Lavilla Suzuki GSX 1000R
3, Ruben Xaus Ducati 999F03
4, James Toseland Ducati 998F02
5, Yukio Kagayama Suzuki GSX 1000R
6, Régis Laconi Ducati 998RS
7, Pierfrancesco Chili Ducat 998RS
8, Chris Walker Ducati 998F02
9, Michael Rutter Ducati 998F02
10, John Reynolds Suzuki GSX 1000R

Superbike VB pontversenyének állása 6 futam után:
1, Neil Hodgson GBR 295 pont
2, James Toseland GBR 165 pont
3, Ruben Xaus ESP 158 pont
4, Régis Laconi FRA 145 pont
5, Gregorio Lavilla ESP 131 pont
6, Chris Walker GBR 110 pont
7, Pierfrancesco Chili ITA 102 pont
8, Steve Martin AUS 78 pont
9, Marco Borciani ITA 73 pont
10, Lucio Pedercini ITA 67 pont