KTM földmunkások 2004-re
Az osztrák KTM gyár már júniusban bemutatta a 2004-es modellpalettájának néhány darabját. Pontosabban hármat, két krosszgépet, és egy versenyendurót. A teljes KTM 2004-es modellpalettát várhatóan július közepén mutatják be Franciaországban.
KTM 85SX A KTM modellpalettáján teljesen új motor a KTM
85SX. Az egyik legkisebb krossz géposztályban tavaly 80-ről 85
köbcentire emelték a felső lökettérfogat határát, és a KTM-nek nem
volt itt versenyképes modellje, csak 65 köbcentis gépeket gyártott.
Így nem maradt más hátra, mint egy vadonatúj típust kitalálni, ami
inkább a 125-ös gépekre hasonlít, mintsem a kistesóra. A motorja
teljesen új, centrifugális elven üzemelő kipufogó vezérléssel. A
84.93 köbcentis kétütemű blokkot egy darab Keihin PWK 28-as
karburátor eteti. Önindító nincs, csak berugókar, ahogy az
krosszmotoroknál szokás. A kormány alumínium, a felfüggesztés a KTM
leányvállalatától, a White Powertől érkezik, és hátulra egy
közvetlenül a lengővillára csatlakozó rugóstag, elől fordított
teleszkópók funkciónálnak. Az elől hátul tárcsafék természetes
követelmény a legkisebbeknél is. A gép súlya mindössze 68 kg lett,
ehhez várhatóan 28-30 lóerős teljesítmény párosul, de ezt a gyár
még nem közölte.
KTM 450SX A modell vadonatújként mutatkozott be az idei
Motokrossz világbajnokságban, ahol a KTM versenyzői ezzel indulnak
a Motokrossz GP és 650MX kategóriákban egyaránt. Mivel itt a
műszaki fejlődés nagyon gyors, már 2004-es alapmodellhez is
hozzányúltak a mérnökök. A hengerfejbe új, erősebb szeleprugók
kerültek, áttervezték a kuplungszerkezetet, egy magasabb, Renthal
608-as kormányt kapott a gép, és végül az egy leömlőcsöves
kipufogórendszer új hangtompító hátsódobot kapott. A 449.39
köbcentis négyütemű blokkot egy síktolattyús Keihin MX FCR 41-es
karburátor táplálja meg. A felfüggesztés az egyik legjobb, amit a
White Power csak adhatott. A tárcsafékek már kezdettől jól
funkcionáltak, így ezeket változatlanul hagyták. A gép súlya 104.9
kg, a teljesítményéről csak találgatni lehet egyelőre, de
valószínűleg megközelíti a 60 lóerőt.
KTM 250 EXC A KTM nemcsak krosszgépeiről, hanem strapabíró versenyenduróiról is híres. Ezek között az egyik legkedveltebb a kétütemű 250-es darab, amely 2004-re alaposan megújult. A motor teljesen új erőforrást kapott, új kipufogó és hangtompító rendszerrel. A hátsó féknél a súlytakarékosság miatt egyedi módon a fékberendezéssel építették egybe a fékfolyadék túlfolyó tartályát. A 250EXC egy újratervezett, egy egységből álló hátsó traktust kapott, amit a motor sérülése esetén könnyebb cserélni. A 249 köbcentis blokk teljesítménye 50 lóerő körüli lehet, de erről még a KTM nem nyilatkozott. Csak berúgókar található rajta a blokk életre keltéséhez. Az energiaitalt egy Keihin PWK 36 AG karburátorból szürcsöli. Az alumínium kormány szintén friss darab a motoron, és a javított WP futóművel sincs mit szégyenkeznie. A motor súlya 105.2 kg üresen.