Új 250-es négyütemű krosszgép a Suzukitól

2003.06.30. 12:23

 
   
   

A jövő évi krosszmodellek bemutatását élik világszerte, leginkább az USA-ban. A Suzuki új krosszmodelljei között találunk vadonatúj darabokat, és olyan típusokat, amelyekhez alig nyúltak a tervezők.

RM-Z250 Ez a gép a legnagyobb dobás a Suzuki jövő évi krosszcsaládjában. A gép a Motokrossz GP osztály szabályai szerint a 125-ös gépekkel versenyezhet egy kategóriában. Igen közeli rokona a nemrég bemutatott Kawasaki KX-250F krosszgépnek, hiszen együtt fejlesztették a két típust, a Kawasaki és a Suzuki pár éve bejelentett együttműködésének keretében. A Suzuki első 250 köbcentis, négyütemű krosszgépe szinte minden elemében vadonatúj.

A könnyű, kompakt, vízhűtéses, 4 titán szelepes, pörgős motorja várhatóan bőven 40 lóerő felett teljesít, de erről a gyár még nem közölt pontos adatokat. Az erőforrást 37 mm átmérőjű Keihin FCR37-es karburátor táplálja. Az indítást (berugást) automatikus dekompresszor segíti, amelyet opcionálisan kézi vezérlés egészít ki. Az olajozás félszáraz elven működik, azaz a váltó és a hajtómű kenési rendszere elkülönített. A kipufogó leömlő része titán-acél ötvözetből készül, hátul pedig alumínium a kipufogódob. A D formájú acél csőváz egy 7.5 literes műanyagtankot fog közre. A kormány alumíniumból készült. A futómű a Kayaba-tól érekezett, elől 48 mm belsőcső átmérőjű, felfordított teleszkópok, hátul pedig központi rugóstag próbálja elnyelni a legnagyobb ugratók okozta megrázkódtatásokat.

Az alumínium lengővilla és újszerű felfüggesztési rendszere átvállalja a váztól a teherviselés egy részét. Elől-hátul kétdugattyús rendszer található a tárcsafékeken. Elől 11 mm átmérőjű a fékmunkahenger, és kevlár bevonatú fékcsövekkel csatlakozik a fékszerkezethez. Az RM-Z250 várhatóan mind az európai és magyar kereskedőknél is felbukkan hamarosan, valamint jövőre a 125-ösök krossz világbajnoki mezőnyében.