Bemutatták a 2004-es Victory Kingpin-t

2003.08.11. 09:17

 
   
   

A Victory az egyik legfiatalabb amerikai motorgyártó cég. Az 1954-ben alapított gyár korábban motoros hószánjaikról, valamint összkerékhajtású ATV-jeikről vált híressé. Az Új Amerikai Motorkerékpár szlogennel reklámozott kétkerekű termékeik közül a Kingpin 2004-es változatát mutatták be minap.

 
   
   

A cirkálók osztályába sorolt gép kinézete igazán figyelemfelkeltő, még akár egy jóval régebb óta ismert másik amerikai motorgyártó terméke mellett is. A 92 köbinches (1507 köbcentis) V2-es motor a maga nemében eléggé modern konstrukció a felülvezérelt, hengerenként négy szelepével, és elektronikusan vezérelt benzinbefecskendezésével. A hengerek egymással bezárt szöge meglehetősen érdekes, 50 fok. A motor teljesítménye 80 lóerő, amely egy 5 sebességes váltón, majd egy szíjhajtáson jut el a hátsókerékre. A gyártól kétféle teljesítménynövelő kitet rendelhet a lóerőket keveslő tulajdonos.

 
   
   

A Kingpin futóműve sem az ezen a vonalon megszokott csak legyen valami mivel úgysem mennek ilyen motorral gyorsan. A hátsó lengővilla alumíniumból készült, amelyet progresszív módon kapcsolódik a rugóstaggal az acélvázhoz. Elől fordított teleszkópvillákat találunk, amelyek inkább sportmotorhoz illenek, de hasznosságuk nem kérdéses. Az elől-hátul egyaránt 18 colos, 6 küllős öntött alumínium kerekekre előre 130/70, hátulra 180/55 gumik kerültek. A fékeknél sincs mit szégyenkeznie a gépnek, elől egy darab 300 mm-es úszóágyazású féktárcsa, 4 dugattyúval, míg hátul egy szintén 300 mm-es tárcsa, de csak két dugattyúval igyekszik a mozgási energiát nullára csökkenteni. A tank térfogata 17 literes. Minden felhasznált modern alkatrész ellenére az új amerikai cirkáló nem lett valami könnyű, 290 kg a szárazsúlya, de úgy látszik a tengerentúlon csak 250 kg felett számít valami motornak. Különlegesség még a sokféle rendelhető szín, összesen 14 változatban kérhetjük a Kingpinünket, amelyért 15.000 dollárt kell a Victory kereskedőnél hagynunk Amerikában.