Spanyol főlény a kicsiknél

2003.09.08. 12:42

Brno után kicsit félszegen tekintettünk a 125-ös kategóriára, mivel a hozzánk legközelebb eső GP pályán sem tudtak a magyarok túlszárnyalni idei legjobb eredményeiket. Talmácsitól a hazai rajongók leginkább azt várnák, hogy az élbollyal együtt motorozzon, és ott elcsípjen egy-két jó helyezést. Ez irányú reményeinket az estorili pálya tovább éltette, mert Talma tavaly ezen a pályán igen jól szerepelt, amíg ki nem esett. A spanyol Pedrosa nyert Brnoban, és várható volt a spanyol armada támadása a portugál pályán is.

Az edzések
Az edzéseket mindkét nap Alex De Angelis uralta Apriliájával. Mögé Pedrosa, Lorenzo és Perugini állhatott fel az első rajtsorba. Lorenzo eredménye nem kis meglepetés volt az idén eléggé versenyképtelen Derbivel. Talma a 10. helyet szerezte meg a 2 nap alatt, de volt olyan szabadedzés ahol az 5. tudott lenni. Lénárt Péter a 35., Tóth Imi a 36. helyen várhatta a vasárnapi startot.

A verseny
Talma remekül rajtolt, az első kanyar után már harmadiknak fordult. Az élen Pedrosa haladt, utána pedig De Angelis. Az első éles fordulót azonban Ui és Simoncelli nem tudták bevenni, és egymásba gabalyodva kerültek a sóderágyba. A versenyt az esés következtében leállították, és új startot rendeltek el. Nem kellett sokáig bánkódni az új rajt miatt, mert ugyan most Perugini állt az élre, de Talma nagyszerűen elkapva a startot a második helyen haladt. Őt Pedrosa követte. Sajnos a spanyol már az első körben megelőzte Talmácsit. Az új rajt után Cechinello és Borsoi ütötték ki egymás alól a motort a 2. körben. Talmát sorban előzték meg a versenytársak jóval gyorsabb motorjaikon a célegyenesben. Tóth Imi műszaki probléma miatt a verseny feladására kényszerült az első körökben.

Talma 10 kör alatt a 2. helyről a tizedikre esett vissza, ennek ellenére a kamera rengetegszer mutatta őt, ami azt jelzi, hogy a szakértők látták milyen jól ment a kanyarokban. A célegyenesben lassabb motorjával nem tudta felvenni a versenyt a többiek gyors motorjával szemben. Az élen Pedrosa és De Angelis haladtak, de szerencsére Talma tartotta magát a tízes élboly végén. Barbera a 22. helyről rajtolva szenzációsan ment, és a 11. körre már az élen motorozott. Még ebben a körben műszaki hiba miatt kiállt Talma csapattársa, Steve Jenkner, így Gábor ismét a 9. pozícióban haladt.

Gábor szerencséjére Dovizioso és Perugini kimentek egy jobbosban a pályáról, így mindketten Talma mögé kerültek. Talma ezzel a 7. helyre jött fel, amelyen a verseny végéig már nem tudott tovább javítani, és ezzel az idény második legjobb eredményével zárta a portugál futamot. Az élen négy ember szakadt el, és ők harcoltak a győzelemért. Az utolsó körökre azonban Pedrosa már nemigen tudott beleszólni a dobogóért folyó harcba. De Angelis is maradt a harmadik pozícióban. Barbera és Nieto a két csapattárs gyilkolták egymást az első helyért. Az utolsó kör elején Nieto vette át a vezetést az addig élen álló Barberatól. Barbera azonban pár kanyar után visszavette az élt, de Nieto a célegyenesben a befutónál legyorsulta csapattársát és megnyerte a Portugál Nagydíjat, amely élete első GP győzelme volt egyben. Vincent az 5. helyre jött be az új scapata színeiben.

125 köbcentis futam végeredménye:
1. Pablo Nieto Aprilia
2. Hector Barbera Aprilia
3. Alex De Angelis Aprilia
4. Daniel Pedrosa Honda
5. Arnaud Vincent Aprilia
6. Jorge Lorenzo Derbi
7. Talmácsi Gábor Aprilia
8. Andrea Dovizioso Honda
9. Simone Corsi Honda
10. Mirko Giansanti Aprilia

Gyorsasági Motoros VB 125 köbcentis kategória pontversenyének állása 11 futam után:
1. Daniel Pedrosa SPA 175 pont
2. Stefano Perugini ITA 137 pont
7. Alex De Angelis RSM 124 pont.
4. Andrea Dovizioso ITA 120 pont
6. Pablo Nieto SPA 113 pont
3. Lucio Cecchinello ITA 105 pont
5. Steve Jenkner GER 98 pont
8. Hector Barbera SPA 98 pont
9. Youichi Ui JPN 71 pont
10. Mirko Giansanti ITA 66 pont
.
.
14. Talmácsi Gábor HUN 47 pont