Café Racer a Triumph-tól

2003.11.26. 11:09

A 60-as években az angol városok legjobb gépeit a kávézok körül csoportosuló fiatalok átalakított motorjai alkották. A gyári gépeket egyszemélyes üléssel, sportos kormánnyal és tuningolt motorral felszerelő srácok megalkották a café racer motorok kategóriáját. A Triumph újkori történetében már több alkalommal sikeresen nyúlt vissza hajdanán gyártott népszerű modelljeihez. Most a britek egy igazi angol hagyományhoz visszanyúlva megalkották saját café racerüket, a Thruxton 900-ast. Ennek elődje a 60-as években létező Bonneville Thruxton volt, amelynek a korabeli versenysikerei ösztönözték a fiatalokat utcai gépeik átalakítására.

A Triumph fogta a jelenlegi Bonneville jól bevált, léghűtéses, soros kéthengeres blokkját, hozzáadott egy kis extra lökettérfogatot, így máris készen állt a Thruxton 865 köbcentis hajtóműve. A blokk új karburátorokat, hegyesebb vezérműtengelyeket és tölcsér formájú hátsódobokkal szerelt kipufogót kapott. Ezáltal a motor teljesítménye 62-ről 70 lóerőre emelkedett, és az egész fordulatszám tartományban jókora nyomatékkal rendelkezik. A nyomatékot ötsebességes váltó közvetíti láncon át a hátsó kerékhez.

Természetesen egy café raceren nem csak a motorteljesítmény számít, hanem a külalak is. A blokk oldaldekliket gyárilag fényesre polírozták. Lefelé álló, sportos kormányt szereltek a motorra és a lábtartók is sportosabb pozíciót foglalnak el, mint a Bonnevillen. Átdolgozták a teleszkópokat és a hátsó rugóstagokat, valamint a gép más kormány geometriát kapott. Egy nagyobb, úszóágyazású, 320 mm átmérőjű féktárcsát és kétdugattyús féket kapott az első kerék a sportosabb menetteljesítményekhez híven. Hátulra egy 255 mm átmérőjű tárcsa került kétdugattyús féknyereggel. Előre a 60-as éveket idéző 18 colos kereket szereltek 100/90 méretű gumival, hátra a napjainkban általánosan elfogadott 17 colos kerék jött 130/80 méretű abronccsal.

A szép fűzött alukerekek, a rövid, sportos első sárvédő, és a 60-as évek versenyit idéző ülés, valamint a tankra festett kockás zászló mind a café racerek kelléktárát idézi. Azonban mindezt immáron nem a vevőnek kell átalakítania saját gépén, hanem a Triumph gyár készen szállítja a megnyerő külsejű motort. A gép súlya 205 kg szárazon, de viszonylag alacsony ülésmagassága (790mm) segít a pilótának a városi forgalomban a modern motorokhoz képest valamivel súlyosabb gépet a városban elmanőverezni. Már csak egy jó kávézót kell hozzá találni.