Vörös versenyző

2004.01.08. 10:17

A Derbi egy igazi pályamotort mutatott be Milánóban. A GPR 80 Cup változatával a fiatalok már 14 éves korban megkezdhetik a versenyzést. A gép nagyon hasonló a Derbi 125-ös világbajnokságon indított GP motorjára, és nem véletlenül. A prototípus tervezői a gyár vb-n elért sikereit igyekeznek meglovagolni a replika jellegű kialakítással. A géppel a fiatalok elfogadható költségek árán ismerkedhetnek meg a pályaversenyzés világával. A GPR 80 Cup verzió létrehozásával a Derbi kifejezte azon szándékát, hogy újszerű , sportos gépekkel jelenjen meg a gyorsasági versenyzés világában.

A 80 köbcentis vízhűtéses kétütemű erőforrást a versenypályára fejlesztették és 23 lóerős teljesítményével, amelyet 13500-as percenkénti fordulatszámon ad le, tisztességes köridők érhetők el. A motor erejét egy 6 sebességes váltó lánchajtáson át továbbítja a hátsó kerékhez. A motor a gyár állítása szerint összegzi a GP mérnöki tevékenység legjobb eredményeit. A váz és a hátsó lengővilla alumíniumból készül, a 40 mm belsőcső átmérőjű fordított teleszkópvillák szára titán-nitrit bevonatot kaptak, az első fékberendezés radiális! felépítésű 300 mm-es féktárcsával ellátott és mindez csak néhány az exkluzív felszereltségből, ami lássuk be nem igazán volt jellemző eddig egyetlen kis köbcentis sportgépre sem. A 110/80 ZR 17 első és a 130/70 ZR 17 méretű hátsó gumik teljesen elegendőnek tűnnek a várhatóan pehelykönnyű gépnek. A jó fordulékonyságot a mindössze 1310 mm-es tengelytáv garantálja.