Malaguti 500-as sportrobogó

2004.01.27. 10:10

Még tavaly mutatta be a Malaguti a Spidermax GT 500 óriásrobogójának mintapéldányát Milánóban, amelyet a sportos nagyrobogók szegmensébe szán a gyártó. A GT500 lassan szériaéretté válik és hamarosan megkezdődik a gyártása. A motornak nevezhető kétkerekű jármű sportos, bájos formatervet kapott, amelyet a szélcsatorna csiszolt végső formába. Az 500 köbcentis erőforrása egy modern V-Box alumínium vázba foglal helyet. Motorkerékpár kinézetét a 16-os kerekeinek köszönheti.

A Malaguti új gépével egy olyan motort akart létrehozni, amely a városban, a város körüli bejárásban és nagyobb távolságok leküzdésében is otthonosan mozog. Nem véletlen ezért a két személynek is kényelmes, hatalmas ülés, az óriási, már-már autószerű csomagtartó. Mindehhez egy erős motort és sportos külalakot rendeltek a mérnökök. A V-Box egy forradalmian új, motorkerékpárszerű alumínium váz V alakú elrendezéssel. Ez könnyű, jó kezelhetőséget és remek úttartást biztosít a motornak.

A Spidermax GT500-ban egy 500 köbcentis, elektronikus benzinbefecskendezéssel táplált, vízhűtéses, 4 szelepes négyütemű blokk gondoskodik a meghajtásról. A motor 40 lóerőt ad le 7250-es fordulatszámon, és 40.4 Nm-t produkál 6000-es fordulatszámnál. A nagyméretű, 16 colos kerekekre alacsony profilú (elől 120/80, hátul 150/70) abroncsok kerültek, amelyek a komfortosság mellett a sportos közlekedésben is jó partnerek. Az első teleszkópvillák belsőcső átmérője tekintélyes: 41 mm. Hátul két darab, szintén hidraulikus csillapítású rugóstag garantálja a kényelmes rúgózást és a jó úttartást. A megállásról 270 mm átmérőjű, dupla féktárcsák két dugattyús féknyergekkel gondoskodnak elől, míg hátul egy 260 mm-es tárcsát lassít egyetlen fékdugattyú.

A mindössze 76 centis ülésmagasság könnyű felszállást enged a pilótának és az utasnak egyaránt. Jól jön az alacsony ülésmagasság a 198 kg száraztömegű motor biztonságos vezetéséhez is a nagyvárosi forgalomban. Az autószerű műszerfalon nagyon gazdag műszerezettséget találunk. Egy központi fordulatszámmérő mellett minden egyebet egy LCD kijelzőről olvashatunk le. A meghajtás a robogóktól megszokott, automata kuplungos, röpsúlyos váltómű, fogazott szíjhajtással. A GT500-as várhatóan tavasszal kerül gyártásba és nyáron az üzletekbe.