Felfrissült a BMW legnagyobb túramotorja

2004.01.29. 10:06

A K 1200 LT luxus túramotor jócskán átalakult a 2004-es modellévre. A legfontosabb technikai újdonság az elektrohidraulikus középállvány. A felfrissített forma új színekkel egészült ki. A motor teljesítménye 115 lóerőre nőtt, és a sűrű fogazású fogaskerekeknek köszönhetően csökkent a menetzaj.

A 15 mm-rel nagyobb utánfutás stabilabbá tette a buszt, jobb az egyenesfutás és kiszűrték az első kerék kis sebességnél kritizált nyugtalanságát. Új, adaptív lengéscsillapítást kapott a hátsó futómű a TDD rugóstag képében. Ez a megoldás már megmutatta előnyeit a BMW Cruiser modelljein és az R 1150 GS Adventure típusnál. A csillapítás a berugózás függvényében növekszik, így kiemelkedő menetkomfortot biztosít.

A vezetőülés formája és pozíciója a "step lenghts" elv kritériumai szerint készült. Ez az új standard nem csak az ülés geometriai magasságát veszi figyelembe, de a formáját és alakját is. Ennek eredménye, hogy a relatíve alacsony emberek is könnyebben és magabiztosabban motoroznak az LT-n.

A BMW saját fejlesztésű elektrohidraulikus középállványa a nehéz motor parkolásakor nyújt segédkezet. Még utassal, teljes terheléskor is le tudja a vezető támasztani a motort egyszerűen egy gomb megnyomásával anélkül, hogy leszállna az üléséből.

A karosszéria fő elemei nem változtak, de néhány alkatrész továbbfejlesztése kifinomult, modern megjelenést kölcsönöz a luxusmotornak. Az egyedi formájú tompított fényszóró alatt elkülönítve található a távolsági fényszóró. Mindkét fényszóró tiszta üvegű lencsék mögött helyezkedik el. Megváltozott az első sárvédő is, nagyobb lett és jobban lenyúlik, mint azelőtt, ezenkívül felveszi és folytatja a fejidom és az oldalidom vonalát.

A speciális megjelenést hangsúlyozza a kéttónusú színösszeállítás, amelyben technikai alkatrészek magnézium színű metálfényt kaptak. Az új színválasztékot a sportos és modern világos sárgametál, a klasszikus és elegáns óceánkék-metál, és a motor luxus karakterét kiemelő sötét grafitmetál színek alkotják. Az ülések fekete, vagy "Greige" (a szürke és a bézs összepárosítása) kivitelekben kaphatók.

A műszerfal alaposan megváltozott, egy igazi kisképernyős mozit kap a pilóta maga elé. A nagyfelbontású kijelzőről rengeteg információt olvashat le a vezető: összkilométer számláló, 2 napikilométer számláló, külső hőmérséklet, hűtőfolyadék hőmérséklet, aktuális sebességfokozat, a fedélzeti számítógép egyéb funkciói, rádió információk, üzemanyagszint, pontos idő.

A gép tudásához méltó a rendelhető extra felszerelések sora. Opcionális extrák: riasztó rendszer, központi zár, lábtér világítás (ez a három csak együtt rendelhető), valamint ülésfűtés (háttámlával), CD váltó, dupla elektromos csatlakozó, állítható magasságú, krómozott utas-lábtartók és előkészítés a BMW Motorrad Navigáció II. számára. A központi zár a motor biztonságba helyezését és bezárását teszi lényegesen egyszerűbbé. A vezető egyetlen gomb benyomásával zárhatja az összes tárolórekeszt. További rendelhető speciális felszerelések: belső táska a tárolórekeszekhez, tanktáska térképtartóval, pohártartó, kommunikációs rendszer, Nokia mobiltelefon csatlakozó, CB rádió.