Megújult a BMW F650GS enduró

2004.01.28. 13:52

A 2004-es modellévre a BMW megújította az F650-es típuscsaládját. Az immáron 4 éve bemutatott GS alapmodellen kívül a GS Dakar változat is megkapta az újdonságokat, a CS azonban csak kismértékben módosult. Az F650 GS és GS Dakar típusok motorját alaposan átfésülték a bajorok. A blokk teljesen új dupla gyertyás gyújtást és BMS-C II (BMW Motor System) motorvezérlő rendszert kapott. A továbbfejlesztett technológia révén számottevő csökkenést értek el a kipufogógázok kibocsátásában (felülmúlva az EURO 2-es emissziós követelményeket), javítottak a vezetési kényelmen és a motor megbízhatóságán, valamint az üzemanyag-fogyasztás még jobb lett.

Már az előző típus is az üzemanyag takarékosságáról volt híres, a fejlettebb blokk révén 90 km/h-s sebességnél országúton 3,2 literre, 120 km/h-nál országúton 4,3 literre csökkent a fogyasztás. A maximális teljesítmény (50 LE) és a forgatónyomaték nem változott, de a maximális nyomaték nagyobb tartományban és már kisebb fordulatszámtól elérhető. A második gyertya a dupla gyertyás gyújtásnál az égéstér jobb oldalán, a fő gyertya gyújtásának közepével egy időben gyújt. A kipufogódob belseje átalakult és változtattak a katalizátoron is. Mindez a károsanyag kibocsátás csökkentését szolgálta.

A motor eleje kissé megváltozott, az első spoiler jobban hasonlít az 1200-es GS-hez. Az F650 új légterelőt, más márkajelzést, megváltoztatott szélvédőt és egy nagyobb fényszórót kapott. A szélvédő jobban elvezeti a pilótáról a menetszelet, de terepen eltávolítható. A Dakar változathoz nagyobb és színezett szélvédő jár. A hátsó dobozt egy további közbenső rész nélkül is csatlakoztatható, így a rögzítés sokkal erősebbé, stabilabbá vált. A régebbi BMW hátsó doboz nem használható az illeszkedési pontok változása miatt.

Az új fényszóró nagyobb lencséket kapott, ezáltal homogénebb fényével jobban megvilágítja az utat a motor előtt. Az út oldalsó részének bevilágítása szintén fejlődött, az egyedi formájú reflektor a tiszta üveg burkolattal modern és jó hatásfokú. A műszerfal élesebb designja modernebb megjelenést nyújt. Opcióként vészvillogó is rendelhető az F650 GS és Dakar típusokhoz. A szériafelszereltségek közé tartozó elektromos csatlakozó segítségével akár kiszerelés nélkül tölthetjük fel az akkumulátort.

A kis kezű motorosok számára a kuplung kar közelebb került, emellett állítható lett. Az F650 GS három új színben lesz kapható - Iceberg szürkemetál, sárga és mélyfekete -, amelyek kombinálhatók a két ülésszínnel (fekete, Terracotta narancssárga). A Dakar verzió exkluzív kékmetál és metál fehér matt alumínium összeállításban készül.

A 2002 elején bemutatott F 650 CS az új modellévbe érve lényegében nem változott. A Scarver megkapta a GS állítható és ergonómikus kuplungkarját, az új irányjelzőket és az elektromos csatlakozót. Csomagtartó doboz szintén kapható a Scarverhez, a tulajdonosok kérésének megfelelően. Az új színek: Night kékmetál, Genet sárgametál, Titán ezüstmetál és Stone szürke.