Az idei első MotoGP teszt

2004.01.28. 15:13

Égető napsütés és magas hőmérséklet fogadta a Honda gyári legénységét, a Suzuki, a Kawasaki, valamint a Moriwaki pilótáit a sepangi versenypályán múlt héten. Az első napon még a beállításokkal volt elfoglalva Max Biaggi, Colin Edwards, Makoto Tamada, Sete Gibernau, Nicky Hayden, valamint a tesztpilótai státuszba került Tohru Ukawa. A Suzukitól John Hopkins és Kenny Robert, a Kawasakitól Shinya Nakano és Alex Hofmann, a Moriwakitól Andrew Pitt vett részt az idei első MotoGP tesztsorozaton.

A második napon szinte tökéletes időjárási körülmények közt körözhettek a MotoGP pilóták. Biaggi csak a 17 colos első abroncsokkal volt elfoglalva, amelyeket a Michelintől kapott kipróbálásra. A többi Honda pilóta a 16.5 colos kerekekkel ment aznap. Biaggi, Gibernau és Hayden olyan erőforrást tesztelt, mint amivel Rossi ment a 2003-as szezon legvégén. Gibernau állítása szerint a motor legalább 500 fordulattal többet tud és a kuplungja is sokkal jobb. Colin Edwards viszont nem volt elégedett második napi teljesítményével. Tamada a motor tengelytávjának drasztikus megváltoztatását próbálgatta, mivel erre a verseny hétvégeken nincs igazán idő. Egyedül Biaggi tudta a köridejét 2p 3mp alá szorítani, de a többi Hondás is 2p 4mp alatt motorozott.

A Kawasaki jól folytatta bemutatkozását új gépével és új pilótájával Nakanoval, aki 2mp-el jobbat ment az első napi köridejénél. Hofmann szintén javított idején. Nakano 2p 5mp alatt, Hofmann kicsit felette ment. A Suzuki a GSV-R számos variációját próbálta ki, de egyetlen köridőt sem közöltek a sajtóval. A moriwakis Pitt a második napra nem tudott javítani, valószínűleg elszámolták magukat a Dunlop gumikkal, legjobb körideje csak 2p 9mp körüli idő volt.

A Honda a harmadik napon befejezte idei első tesztsorozatát, a Kawasaki és a Suzuki azonban még egy újabb napot maradt a sepangi pályán. Bár a meleg némileg csökkent, még így is 32 fokot mértek árnyékban. Az utolsó napon sok pilóta látogatta meg a sóderágyat, mivel megpróbáltak mindent kihozni gépeikből. Tamada például hátsó durrdefektet kapott miközben maxigázzal repesztett a célegyenesben, de szerencsére a motoron tudott maradni a szanaszét repülő gumidarabok ellenére. Gibernaunak motor problémai voltak, így ő is viszonylag hamar befejezte a körözgetést. A tartalék blokkal azonban 2p 2.7mp-es idejével a második legjobb köridőt futotta a 3 nap alatt. Nála jobban csak Max Biagginak sikerült az utolsó nap, aki 2p 5.585mp-es idejével az első helyre került a tesztelők között. Edwards nem volt valami boldog, teljesen elkeveredett az első gumik és futómű beállítások rengetegében és a kuplungja sem volt tökéletes. Ukawa és Hayden sokat javítottak múlt évi köridejükön, így elégedetten csomagolhattak össze.

A Suzukinál a harmadik nap pihenőnek számított. A szerelők azonban nem pihentek, mert itt is a kuplungot irányító elektronikával voltak a gondok. Elég sok dolguk van még az új géppel, így hát apránként haladnak csak vele. A többszörös amerikai Superbike bajnok Mat Mladin viszont kipróbálhatta pár kör erejéig a GSV-R-t. A Kawasakinál a csapatfőnök Harald Eckl elégedett volt versenyzői, különösen Nakano teljesítményével. A Moriwakinál sem kellett szégyenkezni, Pitt jóvátette a korábbi nap kissé gyengére sikeredett eredményét.