Csak egy pontocskát!
A barcelonai teszt után az addigi eredményeket figyelembe véve a csapat nagyon komoly technikai megbeszélést tartott. Ennek tükrében vágtak bele az első hivatalos IRTA tesztnapba a spanyolországi Jerez versenypályán. Reggel szakadó eső fogatta a versenyzőket, majd csendesett, így félszáraz pályán száguldhattak a motorosok. A szomorkás idő mellé hatalmas szél is párosult, ami rendesen megnehezítette a pilóták dolgát. Talma elmondta, hogy könnyű volt hibázni, mert a nagy szél - nemcsak őt - sokszor lefújta a jó ívről, ráadásul a pálya csak az ív mentén volt száraz. Csak azok tudtak jó időt menni, akiknek sikerült kifogni azt a néhány percet, amikor a szél nem fújt annyira.
A csapat fantasztikusan dolgozott, és Talma is megpróbált a lehető
legjobban teljesíteni, ezzel az első napon a 13. helyet szerezte meg,
míg csapattársa a 30. helyen zárt. Talma a régi vázzal, de új
motorblokkal és új futóművel ment. Mostanra szinte tökéletesre
sikeredtek a beállítások.
Szinte biztosra vehető, hogy a korábbi gyenge motorteljesítményt
a váz túlzott rezonanciája okozta. A karburátorban is rezeg a benzin,
így próbáltak súlyt rakni rá, amitől valamivel jobb is lett, de közel
sem jó. Az Engines Engineering mérnökei megnézik majd a vázat, de Talma
Afrikában biztos, hogy a régi géppel, és új fejlesztésű alkatrészekkel
fog rajthoz állni.
A második nap időjárása teljesen megegyezett az elsőével, vagyis volt szél, eső, stb. Ennek következtében a pálya egy része vizes volt, míg a másik félig száraz. Talma ennek ellenére jobb időt ment, mint az első napon, de a többiek is javítottak. A futóművel, váltóval, gumival minden oké volt, de a motorblokk teljesítménye még közel sem jó. Az egyenesekben rendre kerülgették Talámát a többiek, és ettől nem volt túl boldog. Az új - 2004-es vázas - motoron karburátort is cseréltek. A Dellorto porlasztótól jobban is ment a gép, de megragadt a dugattyú.
Talma azt nyilatkozta, hogy mehetett volna valamivel gyorsabban is, de egyelőre arra törekedtek, hogy megtalálják a legjobb beállításokat az első futam előtt, hisz ezzel a géppel áll majd rajthoz Afrikában, ahol a reális cél egyelőre a 10-15. pontszerző hely.