Rossié a BMW Z4

2004.04.07. 10:11

Valentino Rossi úgy kezdte a 2004-es MotoGP szezont, mint ahogyan a 2003-ast befejezte. A múlt héten is a katalán pályán megtartott első MotoGP hivatalos teszten a mért 40 perces edzésen az első helyen végzett Yamaha YZR-M1-esén és ezzel kiérdemelte a BMW Z4-es kabriót. Rossi 1'44.571-es idejével a leggyorsabb volt az igen hideg hőmérsékletű aszfalton a Honda pilóták hada előtt. Eredményével Rossi egyelőre vezeti a leggyorsabb edzéspilóták számára kiírt BMW Díj összesített tabelláját, amelynek győztese az év végén egy BMW 645Ci kupét vehet át. A háromnapos teszt során egyébként két napon át végig szakadó esőben mentek azok versenyzők, akik kibátorkodtak a pályára.

Rossi láthatóan igen boldog volt, nem is a díj, hanem a jó eredmény miatt. A Hondától az idei évre a Yamahához szerződött motorversenyző fenomén a szerelőinek és csapatfőnökének Jeremy Burgessnek köszönte meg a segítséget, akik szintén a Hondától szerződtek a Yamahához. A két hónap alatt a régi-új csapat hihetetlen munkát végzett, és most már a Yamaha sem olyan rossz az olasz pilóta szerint. A legnagyobb sebesség azonban Loris Capirossi és a Ducati nevéhez fűződik. A MotoGP történelmében még soha senki nem ment 347 km/h sebességgel, mint ahogy a kis olasz száguldott. A mért edzésen azonban ő is belekeveredett abba az ötös bukásba, amely az ötödik kanyarban lévő olajfolt miatt következett be. Rajta kívül Bayliss, McWilliams, Barros és Checa landoltak a sóderágyban.

A sorozatbukás miatt piros zászló lépett életbe, és ez 5 percig volt érvényben, amíg a pályamunkások eltakarították a törmeléket és az olajfoltot. Rossi után Edwards és Gibernau jöttek az időtáblán Hondáikkal, majd Capirossi és Hayden következett. Meglepetésre Kenny Roberts a tavaly rendkívül gyenge formát mutató, de idénre alaposan feljavított Suzukival hatodik tudott lenni. Xaus, Checa, Melandri és Tamada zárta a top10 sorrendjét. Nem kisebb meglepetést okozott a mindössze 11. időt teljesítő, az év eleji teszteken kiválóan szereplő Max Biaggi, aki már az RC211V 2004-es változatát tesztelte sok új alkatrésszel.