Bitter Sándor 9. lett Assenben

2004.04.14. 10:50

Sajnos egy héttel ezelőtt a Le Mans-i 24 órás versenyen Bitter Sándor a csapat hibájából feladni kényszerült a versenyt. Ez nem volt biztató előjel, ezért az Innodrom Racing Team nem a legjobb hangulatban utazott Assenbe, a világ egyik legpatinásabb pályáján rendezett VB nyitófutamra.

Bittinek, aki a le mans-i dühe miatt nem beszélt a csapatfőnökével, egyre jobban fájtak a bordái. Nem ok nélkül: egy németországi vizsgálat kiderítette, hogy a motoros Amerikában megsérült bordái nem elrepedtek, hanem eltörtek. A rossz hírt Assenben újabb rossz hírek követték. A 2004-es motor Assenra sem készült el, ami azt jelentette, hogy a csapat egy 2003-as, mindenféle tuning nélküli utcai GSX-R 1000-es blokkal volt kénytelen nekivágni az idénynyitónak. A mezőny egyik leggyengébb és leglassúbb motorjával, amin csak a futómű volt versenyre való, azonban már az edzéseken remekelt a hollandiai hidegben időközben megfázó Bitter. A 11. idő ellenére mégis nagyon visszafogottak voltak. Hiszen a verseny az egészen más. Ez így is volt, mivel a viadalon az Innodrom Racing Team mindenkit meglepve előrébb tudott lépni.

A sikernek három összetevője volt. A csapat Le Mans óta kicserélődött szerelői precíz és tökéletes munkát végeztek. A svájci Niggi Schmassmann a legjobb 500-as vb versenyeit idézően húzta a gázt - a pilóta 57 félliteres vb-futamon vett részt 1988. és 1996. között. Bitter Sándor pedig igazi bravúrt mutatott be, hiszen törött bordákkal, szegycsonttal és szárkapocscsonttal is képes volt arra, hogy a hollandiai hidegben - Assenben 5 fok volt vasárnap - a nagyon technikás pályán csúszkáljon a kanyarokban, és rendre 1:26, 1:27 perces időket motorozzon. Bitter teljesítménye emiatt nagyon bíztató a jövőt illetően. Hiszen, ha Bitti meggyógyul, és végre a hosszú ígérgetések után megkapja a sokkal gyorsabb superbike kategóriás motort, akkor egyáltalán nem elképzelhetetlen, hogy a 9. helynél is előrébb végezzen.

"Amennyire le voltam törve Le Mans után, most annyira fel vagyok dobódva Assent követően. Az asseni teljesítményemre négy ok miatt vagyok nagyon büszke. A mezőny többi tagjától eltérően én most jártam először a motorozás Mekkájában. Az új Dunlop gumikat is ki kellett még ismernem - Le Mans-ban Michelint használtam. Tökéletesen tudtam alkalmazni az amerikai edzőtáborokban tanult csúsztatásos kanyarvételeket, míg az egyórás turnusomban szinte folyamatosan azonos időkre voltam képes. A 9. hely, amely engem is váratlanul ért, pedig újra magabiztossá tett és újra úgy érzem, hogy egy jó motorral akár a legjobbakkal is képes lehetek felvenni a versenyt."- nyilatkozta végtelenül boldogan Bitter Sándor, akinek a német csapata megígérte, hogy a Kínai GP-n már gyorsabb lehet, hiszen a superbike motor biztos, hogy kész lesz.

Asseni 500 Kilométeres eredménye:

1. Philippe, Four, Lagrive (francia, francia, francia, Suzuki) 3:01.29 óra
2. D. Checa, Costes, Gimbert (spanyol, francia, francia, Yamaha) 18.397 mp h
3. Giabbani, Jond, Duterne (francia, francia, francia, Yamaha) 3 k h
_
9. Bitter Sándor, Schmassmann, Albrecht (magyar, svájci, német, Suzuki) 7 k h