Aprilia szarvasbogár

2004.04.23. 13:18

A szarvasbogarak törzsfejlődése sohasem áll meg. Az Aprilia legendás nagykerekű robogójából immáron egy egész családnyi berreg az olasz gyár modellpalettáján. Most a legújabb verzió egy 250 köbcentis négyütemű, 21 lóerős, léghűtéses blokkot kapott. Ezenfelül megújult a robogó formaterve, amelynek keretében könnyebb sárvédőket, új első idomborítást, valamint fehér index burákat kapott. Az átalakítások célja az volt, hogy minél nagyobb élvezet legyen a motorozás, minél biztonságosabb és komfortosabb körülmények között. Az új váz merevségét megnövelték, hogy a precízebb irányíthatóság érdekében. A megállásról új, kombinált fékrendszer gondoskodik, amely automatikusan osztja el a fékerőt az első és a hátsó féktárcsa között.

Az akár két sisakot is magába foglaló hátsó csomagtartó a Scarabeo 500-asról érkezett, és utasülés háttámlájával kiemelkedő felszereltséget nyújt a kategóriájában. A Scarabeo így már nem csak a városban, hanem a városon kívüli, közeli lakóterületekről is alkalmassá vált a munkába járásra, akár két személynek is. A klasszikus 16 colos kerekek, a könnyű súly és az alacsony nyereg az új fékberendezéssel a Scarabeot az egyik legjobb városi közlekedési eszközzé avanzsálják. A nyereg magassága állíthatóvá vált. A Scarabeo 250-es két verzióban kapható, 3990 eurós áron. Az alap változat magas első szélvédővel jön, míg a GT verzió félidomos borítással kapható. A megújult Scarabeonak egy 125 köbcentis, négyütemű blokkal felszerelt változata is elérhető lesz, 3560 euróért, amely az EU-ban B kategóriás jogsival is vezethető. Extraként mindkét géphez 25 literes oldaldobozok, Aprilia rádiórendszer, és sok más egyéb kiegészítő is rendelhető.