Felfrissült a Piaggio Beverly

2004.06.02. 09:26

A Piaggio alaposan megújította Beverly robogó családját. A nagykerekű gépek biztonságot adnak a városi közlekedésben és elegáns külsejük minden bizonnyal elnyeri a vásárlók tetszését. Az új formaterv mellett a 125-ös blokk mellé egy 250 köbcentis is felkerült a Beverlyhez rendelhető erőforrások listájára. A Beverly GT 2001-es bemutatkozása óta 75.000 darabszámban kelt el a különféle piacokon.

A karosszéria nem sok változtatást igényelt a Beverly esetében. A formája időtálló, így csak apró módosításokon esett át. Ilyen a teljesen új első szélvédő, amely mostantól a kormányműre került felrögzítésre. A szélcsatornában kikísérletezett darab jobb szélvédelmet garantál a pilótának. A kormány szintén új, akárcsak a ráintegrált műszerfal panel. A krómkeretes tükröződésgátlóval szerelt sötét hátlapos műszerek az 1960-as évek sportautóit idézik. A két kerek műszerben sebességmérő, napi km számláló, üzemanyag és vízhőfok mérő található. A maradék helyen a különféle visszajelző lámpák kaptak helyet. Az inditásgátló LED-je és a digitális óra szintén a műszerfalra került.

Új dízájn elem a műszerfal alatti rész fényezése a karosszéria színére, az új, szélesebb 20 mm-el alacsonyabb ülés, króm díszítések az első lámpa körül, a hátsó lámpa körüli rész szintén krómozott díszeket kapott. A dupla acél bölcsőváz végleges formáját számítógépes szimulációk után nyerte el. A váz nagy torziós merevsége precíz kormányzást biztosít a motornak. Előre 35 mm belsőcső átmérőjű hidraulikus teleszkópvillák, hátulra négy fokozatban állítható rugó előfeszítésű dupla rugóstag került. A Beverlynek 16 colos kerekei vannak, elől 110/70-es, hátul 140/70-es sportos gumiabroncsokkal. A fékrendszer sem gyenge, elől-hátul egy-egy darab 260 mm átmérőjű tárcsát találunk, dupla dugattyús féknyergekkel.

A legnagyobb újdonság a motorizáció terén a Piaggio konszern új Quasar 250 hajtóművének a Beverlybe kerülése. A négyütemű, 4 szelepes, vízhűtéses ultramodern blokk 22 lóerőt teljesít 8250-es fordulaton, és 20Nm nyomatékot ad le percenként 6500-as fordulaton. A 250-es blokkal 125 km/h csúcssebességre képes a Beverly. A kisebbik 125-ös blokk 15 lóerőt ad le, a végsebessége 104 km/h. Mindezek mellett mindkét motor 4L körül fogyaszt 100 km-en és mindkét blokk teljesíti az Euro2-es környezetvédelmi motorkerékpár normákat.

A szériafelszereltség részét képezi az ülés alatti tároló rekesz, és az első pajzs mögötti 10 literes kisebb rekesz. Az extra 36 literes hátsódoboz, plusz az oldalsó dobozok alaposan megnövelik a tárolókapacitást. Mindkét verzióhoz jár az indulásnál automatikusan felemelkedő oldaltámasz. A magasított első szélvédő, a távirányítós riasztó, a lopásgátló, a lábtakaró és a motortakaró extraként rendelhető. A két Beverly pasztell feketében, és metál szürkében, vörösben illetve kékben rendelhető. Az áruk 950 és 1100 ezer forint közt alakul.