Megújult a Honda CRF450R krosszmotor

2004.06.28. 10:24

A Honda négyütemű krosszgépe, a CRF450R még alig pár évet élt csak meg a gyár modellpalettáján, de az éves fejlesztési ciklusok során most alapos megújuláson ment keresztül. Oly sok mindent terveztek át rajta a mérnökök, hogy valójában egy új modellként is aposztrófálhatnánk. A legfontosabb újdonság a 450 köbcentis gépen az új, 4. generációs alumínium hídváz. A kovácsolt alu kormánynyak és alsó csőváz szekció tovább növelik a váz merevségét. A dupla bölcsővázszerű motorfelfogatásnál egy központi alap csővázra csatlakozik a két masszív összekötő elem. Az új hátsó lengővilla kéttengelyes, duplán elvékonyodó formaterve öntött alumíniumból készül, ez erős és egyben könnyű, ami megfelel a motokrossz igényeinek.

A precíz váltást szolgálják az új váltódob, a módosított váltóvillák és a váltóvillák tengelyei is. Az első és hátsó futóműbe új szelepek kerültek, javítva a futómű csillapítását. Az első tengely más helyre került, így jobb lett a villák működése, valamint javult a fordulási tulajdonsága a motornak. A Pro-Link hátsó felfüggesztés új rugót kapott. A kipufogó hővédő lemeze mostantól titánból készül a súlytakarékosság okán. Javítottak a mérnökök a légszűrőház és a légbeömlő cső formáján, így mostantól a közvetlenebb légáramlás némi plusz erőhöz segíti az egyhengeres blokkot. Az új rajtszámtartó oldalára beépített légszűrőház szellőzők kerültek.

A CRF450 új hátsótengelye erősebb és könnyebb lett egyben. A blokkhoz egy új, keskenyebb hűtőradiátor csatlakozik, másféleképpen elvezett és könnyebb hűtővíz csövekkel. Mindez jobb ergonómiát biztosít a pilótának. A CRF450R üres tömege összesen 1.5 kilóval csökkent, így most mindössze 96 kg. A motorblokk egyébként változatlan formában szolgál tovább, teljesítménye 55 lóerő 9000-es percenkénti fordulatnál. A Honda motokrossz újdonsága az óceán túlsó oldalán 6600 dollárért vásárolható meg augusztustól, nem sokkal később az európai kereskedésekben is megjelenik majd, valószínűleg magasabb áron.