Negyedliteres krosszmotor 2005-re a Hondától

2004.07.06. 10:29

A kisebbik négyütemű Honda motokrossz modell, a CRF250R még csak alig egy éves, így jelentősebb átalakításokra nem volt szüksége. A motokrosszsport azonban nem hagy túl sok időt a gyáraknak, hogy babérjaikon ücsörögjenek, hiszen a versenytársak évente frissítik modelljeiket. Így a CRF250R is kapott néhány új alkatrészt. A blokkot érintő változások közt a legfontosabb az új beömlők a hengerfejben, amelyek révén javult a teljesítmény alacsony fordulatszámoknál. Az új vezérműtengely profil szintén az alsó fordulatszám tartomány teljesítmény növekedését szolgálja. Ehhez a két fejlesztéshez csatlakozik az újraprogramozott gyújtástérkép.

Az égés biztonságát szolgálja az alumínium gyújtógyertyacső és az új gyújtógyertyák, oldalsó elektróda elhelyezéssel. A váltónál új könnyebb dekliházat kapott a motorblokk. Az erősebb kuplungrugók nagyobb élettartamot és jobb érzetet garantálnak a kuplungszerkezetnek. A precíz váltást szolgálja az új váltódob, a módosított váltóvillák és a váltóvillák tengelyei is. A hátsó lengővilla, a hátsótengely könnyebbé és egyben erősebbeké váltak. A módosított kipufogócső és kipufogódob szintén vesztett a súlyából és segítettek a jobb tömegközpontosításon. Az első és hátsó futóművet átszelepelték, megváltozott a Pro-Link hátsó felfüggesztés beállítási arányszáma. A Honda CRF250R összesen majd 1 kilóval lett könnyebb, így most 90 kilónál kevesebbet nyom. A Honda negyedliteres krosszgépét 2004 augusztusától lehet megvenni.