Biagginak megvan az első

2004.07.23. 09:57

Az év elején a Honda dominált a MotoGP-ben, aztán Rossi és a Yamaha napjai következtek. A szezon utolsó néhány versenyén azonban már a Ducati, Suzuki, Kawasaki motorok és az új Bridgestone gumik is kezdték hozni a formát, amelyet a tervezők elvártak tőlük a téli tesztek után. Tamada életének első sikere, Biaggi második helye, valamint Rossi és Gibernau kiesése a brazil futamon teljesen nyílttá tette a világbajnoki pontversenyt az utóbbi három versenyző közt. A német pálya előzetesen Max Biaggi sikerességét jósolta, hiszen ezen a pályán általában jól megy neki.

Az edzések
Az első edzésnapon Sete Gibernau új körrekorddal begyűjtötte az ideiglenes első rajtkockát. Az első sorba Nicky Hayden és Valentino Rossi fért még be rajta kívül. Barros kezdte a második rajtsort, Kenny Roberts a Suzukival nagy meglepetésre az 5. pozícióba tudott feljönni. Marco Melandri zárta a második rajtsort. Az első edzésen kicsúszó és ezért csak 9. helyre beférő Max Biaggi másnap remekelt, és újabb körrekorddal elhódította az első rajtkockát. Rossi és az újabb vaskos meglepetést okozó Roberts állhatott még fel az első sorba. A második sort Gibernau nyitotta, utána Nakano következett a Kawasakival, talán még Robertsnél is váratlanabb módon. A második sort Barros zárta Hondáján.

A verseny
Biaggi, Rossi és Roberts startoltak el legjobban az első sorból. Capirossi a 10. helyről a negyedikbe lőtte fel magát a rajt után, de hamar visszaesett. Rossi már az első körben átvette a vezetést Biaggitól, aki viszont hamar vissza is szerezte ezt. Így már az első körökben izzott a pálya a feszültségtől. Aztán megkezdődött a csillaghullás. Carlos Checa már éppen feljött Biaggi és Rossi mögé, de úgy látszik túl gyorsan akart menni, és egy kelleténél nagyobb döntésnél kicsúszott, és feladta a versenyt az 5. körben. Nem sokkal később Sete Gibernau esett el hasonlóképpen a 9. körben.

A két élen álló pilóta ekkorra már jócskán meglógott a mezőnytől. Időközben mindkét ducatis, Capirossi és Bayliss is kiestek a versenyből. Rossi több mint 10 körön át loholt Biaggi motorjának fenekében, miután előzésre szánta el magát. A sikeres manőver előtt a Rossi-Biaggi párosra felzárkózott a két Repsol Hondás, Barros és Hayden. Azonban Rossi hiába ment el Biaggiék elől, gumi problémái támadtak és lassulni kezdett. Pár körön belül először Biaggi, majd Barros és Hayden is megelőzték a világbajnokot. Rossi megelégedett a 4. helyezéssel tönkrement gumijain, tudván azt, hogy Gibernau már nincs versenyben.

A verseny hátralévő részében Biaggi szépen tartotta Barrost, és megérdemelten szerezte meg idei első futamgyőzelmét, amelyet a csapat nemrég elhunyt főmérnökének, Antonio Cobas emlékének ajánlott. Biaggi győzelmével a pontverseny második helyére jött fel, 1 pontra megközelítve az élen álló Rossit. Szép eredmény Colin Edwards 5. helye, és Nakano 7. helye is a Kawasaki idei legjobbjának számít, ráadásul a másik Kawával Hofmann szintén befért a top10-be. A Suzukisoknak sem kell immáron szégyenkeznie többé Roberts és Hopkins 8-9. helyei miatt. Úgy tűnik a világbajnokság tovább színesedik az év második felére.

MotoGP futam végeredménye:
1. Max Biaggi Honda
2. Alex Barros Honda
3. Nicky Hayden Honda
4. Valentino Rossi Yamaha
5. Colin Edwards Honda
6. Makoto Tamada Honda
7. Shinya Nakano Kawasaki
8. Kenny Roberts Suzuki
9. John Hopkins Suzuki
10. Alex Hofmann Kawasaki

Gyorsasági Motoros VB MotoGP kategória pontversenyének állása 8 futam után:
1. Valentino Rossi ITA 139 pont
2. Max Biaggi ITA 138 pont
3. Sete Gibernau SPA 126 pont
4. Alex Barros BRA 79 pont
5. Colin Edwards USA 75 pont
6. Nicky Hayden USA 70 pont
7. Carlos Checa SPA 62 pont
8. Marco Melandri ITA 57 pont
9. Loris Capirossi ITA 55 pont
10. Makoto Tamada JPN 54 pont