Megérkezett az új V-max

2008.06.05. 00:37
Hát mégsem volt csalás és ámítás. A módszeres beetetés után tegnap este lerántották a leplet az új Yamaha V-maxról. A spanyolországi bemutatóra csábított Winkler Róbert folyamatosan tudósított telefonon és sms-ben, az ő élményeit továbbítjuk olvasóinknak.

Már a helyszín felé tartva sikerült eloszlatni a maradék kételyt, hisz egy alacsony japán úr a liftben bevallotta, hogy igen, az egész hercehurca a V-max miatt van. A Yamaha igyekezett a feszültséget percről percre emelni, amiből Winkler beszámolója alapján hosszú órák lettek.


Rossi esernyőtartó-lánykája, sugárhajtású Jet Car és légibemutató: izgalmas dolog annak, aki nem a motorra vár. Egy földközeli légimanőver alatt a bemutatónak teret adó drag-pálya aszfaltjára csempészték a V-maxot. A hangja akármilyen is, a turbina egy az egyben elnyomta. Az alibi jellegű közös dragautós gyorsulás is a show része, a V4-es elrendezésű blokk 200 lovat tud - tisztességes, de egy jet car ellen ugye kevés lenne.

A hagyományos stílusjegyek megmaradtak, a tank információ panelje, a légbeömlőnek álcázott oldalpanel és a sziluett egyértelműen az elődöt idézi. Az első villa 52 mm-es, titánium bavonatú, a hátsó lengőkar a kardánt magába foglaló Monocross. A konstrukció robosztusnak tűnik, elég masszívnak az 1679 köbcentis blokkhoz. A sportos szerkezetű alumínium vázba a motor teherviselő elemként lett beépítve. A 167 Nm nyomaték 6500-as fordulaton jelenik meg.


Nem sokáig lehetett gyönyörködni: a Yamaha V-maxot hamar elnyelte egy óriás pótkocsi. A részletes beszámolót hamarosan olvashatják a Totalbike-on, addig is itt az első hivatalos fotócsomag, és a hivatalos oldal.