Gáz van!

2008.08.30. 11:33

A terep- és trialmotorokat gyártó spanyol Gas Gas bemutatta 2009-es modelljeit. A triálok új krómvázat, 25%-kal könnyebb szénszálas kipufogót és keskenyebb tankot kaptak. Az elektronikus rendszert egyszerűsítették, a versenytapasztalatok alapján finomították a hátsó féket. Az Euro3 norma immár természetes, a kétütemű 50, 80, 125 és 280 köbcentisek fehér alapú színvariációkkal készülnek.

Az endurókat több, jelentős változtatás érintette. A kétüteműek megkapták a Sachs 48 mm-s Boge fejreállított villáját, 295 mm rugóúttal. A versenymodellekbe új, merevebb Sachs központi rugót szereltek, de a FIM normákkal harmonikusan az új láncmechanizmus is az újítások része. Az EC125 a 2009-es modellévre frissen fejlesztett blokkot kapott. A négyütemű enduróik motorja apró finomításokon, a futóművük pedig Sachs kúrán esett át.

Már az apró Halley-k is tudják az Euro 3 környezetvédelmi normát. A gyengébb fék a múlté: a 260 mm-es kétdugattyús tárcsafékek biztosan megfogják a Gas Gas mediterrán piacokon népszerű 99 kilós motorját.