Kanyarba való léghűtéses

2009.01.07. 11:53

Gyári források szerint már csak egy évet kell várni, és a Multistrada utódjáról lehull a lepel, feltehetőleg a 2009-es milánói szakvásáron. A Stradaperta fantázianevű túraenduró megkapja a jelenleg fejlesztés alatt álló léghűtéses 1200 DS blokkot. Nyomaték, 100 lóerő feletti teljesítmény, klasszikus levegőhűtéses koncepció – ha nem is lesz 100%-ig alkalmas világ körüli utakra, de mindenképpen izgalmas kanyarvadásznak ígérkezik a kényszervezérlésű, L90 blokkal szerelt Ducati. A hagyományos technikai elemek mellé természetesen modern elektronika is társul, valószínűleg a Streetfighterben megismert DTC kipörgésgátló is helyet kap a motorban.

Már nem csak számítógéppel készített háromdimenziós rajzok vannak, szemfüles fotósok már az utcán is elkapták a Stradaperta 1200-at. Igaz, a seggén kívül semmit sem látni belőle – de miért ne hinnénk az olaszoknak; szoktak ők csúnya motort csinálni?

Kedves olvasóink, önök szerint melyik volt a legszebb és legcsúnyább olasz motor?