Kompresszoros, egyhengeres Ducati

2009.01.12. 22:11

Képek forrása: http://www.v11lemans.com/

Egy belga Ducati kereskedő, Bart Crauwels türelmetlen volt, nem várta meg a talán soha meg nem érkező egyhengeres Supermonót, hanem megépítette sajátját – persze teljesen másképpen, mint az várható volt.

Az 1000 DS blokkját vette alapul, az L90 elrendezésű motor első hengerét hagyta meg, a hátsót pedig kompresszorrá alakította át. A negyven bar légnyomás az ülés alá épített tartályon keresztül jut az első hengerhez. A V-One nevű Ducati 15 lóerővel erősebb, mint az alapul vett széria kéthengeres DS, 102 lovat mozgat meg 10000-es fordulaton.

A negyven darabos szériában készülő Ducati TMF V-One nem lesz alkalmas utcai közlekedésre, csak pályaversenyekre szánja Bart Crauwels. A dugattyús kompresszor, a töltőlevegő-hűtő, az agilis futómű és a 498 köbcentis henger érdekes koncepció – az autóiparban már rég teret nyert a kompresszor, talán most már a kétkerekűeknél hódítani kezd.

Kedves olvasóink, önök szerint érdemes követelni egy nagyobb szériát, vagy el kell felejteni az ilyen deviáns koncepciókat?