Hi Bird Sport Cruiser 250
Kína motoripara nekünk szürke folt. Tudjuk, hogy gyártanak mindenféle kisköbcentis gépeket, de nagyon kevesen vannak olyanok, akik képesek felsorolni öt különböző márkát. A Hi Bird is ismeretlen név, ennek ellenére érdemes figyelni rájuk.
Miért is? Mert történelmi esemény történt a rosszul vagy emészthetetlenül másoló ázsiai motorgyártásban: az inas szebbet rajzolt, mint a mester. Kettőszázötven köbcentis Sport Cruiserük az általunk is tesztelt Harley-Davidson XR1200 koppintása, motorja a Yamaha Virago 250-ről licencben vagy anélkül másolt 17 lóerős V2-es.
Harley-Davidson XR1200, 2008
Mikuni karburátor, fejreállított villa, gázcsillapítású teleszkóp, ötfokozatú váltó és elöl-hátul hullámos tárcsába harapó hat- és négydugattyús féknyergek. Ebben nincsen semmi különös, a lényeg a forma és a szín. A narancs-fekete-fehér színkombináció hozza a dirt track versenymotorok hangulatát, a mesterien megtekert kipufogó pedig ugyanolyan, mint a földpályás bajnokságok résztvevőről lesték volna le.
Harley Davidson XR1200 a Storz által átépítve
De miben jobb a kínai inas, mint az amerikai mester? A szépérzékben, hisz az XR-t elcsúfító kipufogó és a túlméretezett faridom lemaradt, így lettek tökéletes arányai a Sport Cruisernek. A Yamaha MT-01-ről másolt légszűrőfedél az egyetlen oda nem illő részlet, de még ezzel együtt is bátran kijelenthetjük: a világ legszebb szériagyártású trackere Kínában készül, Chongqing városában.
Kedves olvasóink, nézzék meg a Hi Bird többi modelljét is – a chopperük is meglepően letisztult.
Önök szerint merre tart Kína motorgyártása?