Rendszám nélkül robogózni
2009.01.25. 21:05 - baowah

A korábbi pánik ellenére szép lassan lenyugodnak a kedélyek: a segédmotorok korábban megszavazott rendszámozási kötelezettsége elmarad. Az eredeti tervek alapján 2009. január első napjától minden ötven köbcentis mopedre és robogóra, 2011-től pedig a segédmotorokra várt volna ugyanez – több százezer embert érintett a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium által kidolgozott törvény.
Számos előnyt soroltak fel, amikor a tervezet szükségességét megindokolták: a lopott motorok megtalálása, a balesetek és közlekedési kihágások utáni azonosítás, a kötelező felelősség- és casco biztosítások utáni kártérítés – de az ötletnek voltak árnyoldalai.
A szürkeimport és a konténeres behozatal eredményeként számtalan hiányos okmányú gép közlekedik – ezek eddig megfeleltek, ez után komoly gond lett volna az egységes nyilvántartásba vételük. Részben ezért is táncolt vissza a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium: a fennálló gazdasági helyzetre hivatkozva nem látják megvalósíthatónak a rendszámos forgalomba helyezési kötelezettséget. Ugyan az előnyökre és az említett pozitív hatásokra továbbra is szükség lenne, de ember, idő és pénzhiány miatt a tervek nem kivitelezhetőek.
Megkérdeztük Rieb Györgyöt, aki többek között az Aprilia motorok és robogók importőri feladatait ellátó Mille Motor Kft. vezetője, miként látja a helyzet. „Sajnálom, hogy az állam kapacitásai kevesek voltak a törvény betartásához, mindenképpen szükség van a mopedek és robogók rendszámozására, csak így lenne áttekinthető és tervezhető a vásárlást támogató finanszírozás és a biztosítási ügyintézés – a jelenlegi kaotikus helyzet nem az értékesítőket támogatja. A lopott, nem megfelelő technikai állapotú robogók és motorok ugyanúgy a közlekedés részesei, mint a névleg ötvenesek; ezek valójában 125-ös vagy akár 250-es gépek, nyergükben olyan vezetőkkel, akiknek erre a kategóriára gyakran még jogosítványuk sincs. Remélem, a törvény most elhalasztott érvényesítése nem késik túl soká.”
Ugyan az ügyintézéshez elfoglalt, a felmerülő költségektől ódzkodók vagy a lopott esetleg szándékosan kisebbnek bejelentett motorok és robogók tulajdonosai fellélegezhetnek, de a quadosok helyzete biztosan változik. Az újonnan vásároltakra április elsejétől kötelező lesz a rendszám, de a régebbieket is utoléri a törvény keze: nekik július elsejétől kell a kis táblát felcsavarni. Természetesen a metódusról és az adminisztratív folyamatról még senki nem tud semmit, a műszaki vizsga feltételei és költsége még ismeretlen.




Kommentek
2009.01.25 22:18:45muz
Tudom átláthatóbb lenne meg a lopott robik meg az új robi lobbi stb...stb... De én ebben csak egy újabb kerítést és pénzbehajtási eszközt látok. Az meg nem érdekel, hogy mi van nyugaton.
2009.01.25 22:57:48Honer
Miért nem csinálják az hogy amit mostantol adnak el ujonnan arra kötelezö a rendszám? A régiekre meg majd kitalálnak valamit...
2009.01.26 00:12:14littlerock
Ez nem csak pénzbehajtás, bár amennyit be akartak ezért szedni, az már abba a kategóriába sorolható... A nyilatkozó úrnak igaza van, a forgalomba ne kerüljön be olyan jármű, amely nemcsak balesetveszélyes, de ellenőrizhetetlen is... és most a kerkpáros példákat hangozatatók gondoljanak már bele, mi küönbség van egy 125-ös robogó, meg egy bringás futár között, ha ép el kell húzni a tett helyszínéről... mellesleg a kerékpáros arca látszik, de egy zárt bukósisak esetében... Csak tudnám, hogy mi kerül ezen olyan sokba... Az okmányiroda nyilvántartásba veszi a rendszámot azt jónapot... a rendszámot,meg fizeti a tulaj... Ez az egész csak azt mutatja, mennyire is életképtelen a magyar bürokráciai rendszer...
2009.01.26 01:20:51dextercapo
koszonjuk hogy megint egy importor mondhatott velemenyt a szabalyrol . bizos vagyok benne hogy a szurkeimportrol , eu-s importrol is lenne par hasonloan hasznos szava az erdekunkben - bar amennyi idot igenyel egy kulfoldi eredetisegvizsgalat , muszaki , regado , kotelezo , ocsmanyirodai ugyintezes - tulajdonkeppen evvesztesek lesznek a motorok amiket behozhatunk .
2009.01.26 09:02:34Szsrobert
Rendszám= állami pénzbeszedő akció.
Olcsó segédmotorok esetén a motor árának megfelelő plusz költséget varrnának atulajdonos nyakába.Ennél abszurdabb az lenne, ha Babettákat műszaki vizsgára, zöldkártyára kellene hurcolni félévenként, vagy 50000Ft értékű katalizátort beépíteni.
Drága segédmotorok esetén egy Aprilia 30 köbcentis motorral is tűllépné az engedélyezett 4kW-ot, 45km/h sebességet.
Természetesen költségeid szempontjából nem mindegy, hogy ezt egy 30köbcentis 10000-en forgó motor tudja 4000Ft/l árú olajjal, vagy egy 80-as hengerrel 3-4000-es fordulaton,10000km helyett 50000km-en keresztül.
Ha a segédmotorok engedélyezett sebessége lenne, akkor városok közötti közlekedésre alkalmas. olcsó közlekedési eszközhöz jutnánk.Az államnak nem érdeke, mivel így kevesebb bőrt tud lenyúzni rólad.
Az már végképp a marhaságok teteje, hogyazért akarnak rendszámot szereltetni a csettegőmre, és plusz költségbe verni, mert vagűnycsávó 125-ös robogóvalszáguldozik vezetői engedély nélkül.
1. Mi közöm hozzá?Miért fizetnék helyette?
2.Miért nem ellenőrzik a rendőrök?Míért nem szabnak ki akár 300000Ft-os bírságot visszaélés esetén?Miért nem kobozzák el a motort?
A megoldás adott, csak akarni kell.
2009.01.26 09:04:21Szsrobert
"Ha a segédmotorok engedélyezett sebessége 60km/h lenne, "
2009.01.26 09:14:50zöldi
Ha rendszámot akanak akasztani a Simsonomra, legyen. De engem is az bosszanott, hogy be akarják szedni "regisztráció" címén a motor értékének felét, szóval kimondottan örülök, hogy egyelőre lekerült a napirendről. A 125/50-re tényleg baromi egyszerű lenne a megoldás. Ha elkapnak, megsarcolnak, mint az állat. Rövid időn belül betelne a bontó.
2009.01.26 09:54:12.rewerse.
ja.. és szerinted a rendőr el tudja kapni a 125-ös rendszám nélküli robogóst?? nem igazán..
rendszámot az összesre!
2009.01.26 09:59:07chopper
Rieb "úr" lépjen intim kapcsolatba a hölggyel aki anno világra hozta...de sajnálom szegényt,most majd nem rohannak hozzá az eddig "szürkeimportos" SR-en száguldó fiatalok hogy a 120ezerbe került papír nélküli gépüket 600ezres,de új és papíros apriliára cseréljék...hüpp...nem vagy még elég gazdag,k.csög?!?!
2009.01.26 10:04:15Gábor33
A rendőr el tudja kapni a 250-125 -ös rendszám nélküli robogóst mint ahogyan erre sok példa is van. Csak hivatalosan nem állapíthatja meg egy gépről , hogy hány cc-is. Papír meg nincs ami eldönthetné a vitát.
Rieb úrral ellentétben nem gondolom azt, hogy sok közlekedésre veszélyes motor lenne az utakon, hiszen itt mindenkinek a jól felfogott érdeke a biztonság. A 125-ös gépek 50-esként használata csak az Államnak káros egyedül hiszen elesik a sarc pénzektől, a közlekedésnek pedig jó hiszen ezek a gépek már egyáltalán nem tartják fel a forgalmat.
2009.01.26 10:06:11Krisi
Én is azt szűrtem le az egészből, hogy azért kell a többséget megszopatni, hogy az a pár ember, aki 50-es papíros 125-ös géppel jár, az majd könnyebben ellenőrizhető legyen (nem lesz könnyebb ellenőrizni ez után se).
Erre mondta Ivan Ivanovics, a frappáns visszavágások nagymestere, hogy "Neked meg a jó kurva anyádat!"
A robogózást inkább népszerűsíteni kéne, hogy csökkenjenek a dugók, de nem, inkább szopassuk meg mégjobban a robogósokat! Gratulálok.
Az meg külön vicc lenne, ha a Simsonom után évente feleakkora összeget kifizetek, mint a motor értéke, mikor alig használom, csak évi max. ezer kilométert.
De ha már kötelező lenne a rendszám, akkor legalább lehessen rajta utast vinni - ha van A-s jogsi - és töröljék már el azt a nevetséges 40-es korlátozást.
2009.01.26 10:45:39Hilfy
Nááájssz! :)
Az első jó hír az idén :)
2009.01.26 10:55:20_wood_
szerintem egy százhuszonötös kismotorral az ember leginkább magára veszélyes. az meg mindenkinek saját hatásköre - kellene legyen -, hogy hogyan pusztítja el magát. ráadásul a teljesítménybeli különbség sem olyan eltérő, pláne, ha egy kétütemű drágább ötvenest és egy négyütemű, takarékos százhuszonötöst hasonlítunk össze. másrészt különösen motorra igaz, hogy nem a kategóriához passzoló jogosítványtól lesz biztonságos közlekedési forma, hanem a józan ész-türelem kombótól. akinek ez nincs, az veszélyes a környezetére, jogosítványtól függetlenül.
másrészt a robogók rendszámozása elég morbid gondolat. nem kell mindent túlszabályozni. kb olyan furcsa, mint az ötlet, hogy a bicajt rendszámozni kell / kresz vizsgához lehetne kötni a használatát...
2009.01.26 11:47:52chopper
Meg lehetne itt oldani a szűrést,ha nem lenne a hatalmas bürokrácia...125-ös papír nélküliek? A közl.rendőröknél kellene lenni egy kis füzetnek a szóba jöhető típusok képeivel,leírásaival és ha a rendőr gyanúsnak találja az adott járművet,szállíttassa el,vizsgáltassa be és ha nagyobb mint 50 ccm,vagy a végsebessége több mint 70 ( semmiképp sem max.40!!!),akkor fizettesse ki az egész procedúrát a tulajjal,plusz még büntesse meg mint állat. Akkor a legtöbb boyracer vissza fogja tenni az 50-es hengert,abban biztos vagyok.A kemény mag pedig menekülni fog mint eddig is,ez a világ rendje! :)
Ha a regisztrálás a cél,akkor tessék bevezetni az új robogóknál és szépen kivárni amíg a régiek kikopnak a forgalomból...10 év és fájdalommentesen megvan a rendszámozott robogóflotta. De elég lenne egy olyan forgalmi mint a digóknál,1000 Ft-ért,meg egy kis rendszám 2000 Ft-ért és annyi,semmi törzskönyv,meg egyéb lehúzás...helyette a számla,plusz az adásvételi igazolná a származást és kész.
2009.01.26 11:58:25.com
"túlszabályozni. kb olyan furcsa, mint az ötlet, hogy a bicajt rendszámozni kell / kresz vizsgához lehetne kötni a használatát... "
nos, ez nem is lenne hulyeseg
hetente min egy padlofek a sotetben egy kivilagitatlan bringasra
tobb mint csoda, hogy eddig nem oltem meg senkit, pedig ritkan gyorshajtok ( nem kalaposskodas, egyszeruen elobb indulok el )
2009.01.26 12:13:43xjr400
Es az milyen lenne,ha muszaki vizsgan nem mehetne at az a robogo,ami nem felel meg az eloirasoknak?
A kilometerora-allas folyamatos feltunteteserol nem is beszelve.
Ja,hogy ehhez mukodo rendszer kellene...
2009.01.26 12:23:21baowah
chopper 2009.01.26 09:59:07
azért ne essünk túlzásba, sem verbálisan, sem gondolatban, hagyjuk a riportalanyaink felmenőit, lécci.
Teljesen normális dolog, ha egy robogon rendszám van: az, hogy ezt már nem harminc éve tették meg az a magyar kormány töketlensége - mindehol van valamilyen szintű szabályozás, itt elfeldték, most meg kapkodtak, de akáhogy csűrjük, csavarjuk, ez egy muszájdolog.
2009.01.26 12:24:25_wood_
.com 2009.01.26 11:58:25
"nos, ez nem is lenne hulyeseg
hetente min egy padlofek a sotetben egy kivilagitatlan bringasra"
ha valaki megvágja magát konyhakéssel, kössük vizsgához / orvosi alkalmasságihoz a használatát? mindent nem lehet megoldani központi szabályozással. a közlekedés veszélyes üzem. időnként meghal valaki. még a villamos is gázol időnként. a lámpa a bicajon amúgy most is kötelező...
az ilyen fajta szabályozásnak az a nagy buktatója, hogy az értelmes embernek újabb akadály, költség; a hülyék meg szarnak rá...
nem is értem amúgy, miért zavar ilyen sok embert az, hogy sokan ötvenesént használnak 60-125 köbcentis gépeket. ány országban 125 köbcentiig lehet sima kreszvizsgával / autójogsival motort vezetni. szerintem a hatóság is csak az elmaradt járulék/adóbevételek okán vegzálja e merészeket, ahogy az ötvenesek regisztrációjánál sem hiszem, hogy a cikk elején említett okok játszanának. jónéh
2009.01.26 13:05:26$z@bi
chopper nek igaza van!
Rieb úr nyígását, egy jólirányzott állassal honorálnám!
Most még észszerű közelekdési alternatíva kocsi mellé a 100köbcentis Hondám, de rendszámmal, és a hozzá kapcsolódó sarcokkal, +jogsi költséggel, büntikkel(busz sáv, seb.korlát.átlépés) már csak púp lenne a hátamon.
Szal nem kéne szorgalmazgatni ezt a bulit, főleg nem az ilyen Rieb-féle hiénáknak.
2009.01.26 13:18:29VFR800
A rendor valoban nem igen tud mit tenni. Bar mint a kiskutya (nekem hang alapjan akarta megallapitani a helyi ugyeletes zseni a robogom kobcenitjet ....:-) ), de igy guzsba vannak kotve. Ami nem feltetlenul jo. Viszont az se lett volna normalis ha egy rendszammal megduplaztatjak velem a robogom erteket .... Ha valami korrekt par HUF-os osszeget tudnak prezentalni, hajra! Eskuszom elsokent rakatok ra rendszamot. De mivel errol szo nem volt, most en sem siratom a hamvaban holt otlet ... Az Aprilias bacsit meg hadd ne sajnaljuk ... Talan ha picit engednenek a millio koruli 125-250ccm-es robogok arresebol, a forgalmuk is emelkedne ... Dehat mint altalaban kis orszagunkban, ugytunik itt is gyorsan akarnak nagyot fogni ...
2009.01.26 13:28:14pyf
Nem csoda, hogy nem sikerült. Ez az intézkedés a rend irányába mutatott volna. Még szép, hogy Magyarországon az ilyesmi elbukik.
Nekem is van robogóm (rendszámos), de robogósként én is legszívesebben a helyszínen kivégezném a sok tahó barmot, akik az összes létező szabályt magasról lesz.rják. Igenis kellett volna a rendszám, aztán egy következő lépésben a megfelelő ellenőrzés és szankcionálás. Másképp a büdös életben nem lesz itt rend.
2009.01.26 13:54:49heavy rider
Valójában az a baj, hogy egy iszonytató vízfejű, korrupt bürokratikus rendszert kell fenntartanunk, pedig a számítástechikai háttér adott volna egy szinte teljesen önműködő rendszerhez, csak akkor a kilenctőlkettőigmarika-nak nem lenne munkahelye az ocsmányirodában meg a minisztériumban, és a "kormányközeli" vállalkozók akik jelenleg pl. a rendszámot meg a törzskönyvet meg a forgalmit gyártják, nem tudnák évente lecserélni az A8-at...
2009.01.26 14:24:14chopper
baowah :
Igazad van,tényleg erős volt a megfogalmazás,legalábbis itt mindenképpen. Azért háborít fel az ilyesmi ennyire mert tudom hogy a riportalanyt cseppet sem érdekli az intézkedés által elérhető rend,fegyelem és biztonság,őt csak és kizárólag az ebből elérhető extraprofit érdekli és sosem bírtam elviselni az ilyen álszent,gusztustalan viselkedést.
De mivel ez itt a Te cikked,így Tőled elnézést kérek!
A második kommentemben nagyon vázlatosan leírt megoldás szerinted miért nincs napirenden? Bizony,azért mert fokozatos és arányos lenne,hagyná élni azokat akiknek nem új a robogója és csak szép lassan ültetné át őket friss,ropogós,rendszámos új libakergetőkre.Márpedig ez nem járna akkora bevétellel és haszonnal,mint az "azonnal és végképp eltörölni!" módszer,amit Rieb "úr" annyira szorgalmaz...mindegy,egyenlőre nyertünk egy kis időt,aztán ha eljön az idő,majd mindenki cselekszik belátása szerint!
2009.01.26 14:26:17Bq
"_wood_ 2009.01.26 12:24:25
.com 2009.01.26 11:58:25
"nos, ez nem is lenne hulyeseg
hetente min egy padlofek a sotetben egy kivilagitatlan bringasra"
ha valaki megvágja magát konyhakéssel, kössük vizsgához / orvosi alkalmasságihoz a használatát? mindent nem lehet megoldani központi szabályozással. a közlekedés veszélyes üzem. időnként meghal valaki. még a villamos is gázol időnként. a lámpa a bicajon amúgy most is kötelező..."
Persze, a lámpa meg a láthatósági mellény kötelező, csak jó volna, ha betartanák/betartatnák. Az viszont, hogy valaki úgy mehessen ki forgalomba egy biciklivel, hogy minimális fogalma sincs adott esetben a rá vonatkozó KRESZ szabályokról, azt nem hiszem, hogy épeszű közlekedőnek el kell fogadnia. Pl. nem hiszem, hogy szívesen vakarnál le egy biciklist az autódról egy kereszteződésben azért, mert fogalma nincs, hogy mi a f*szt jelent az a macisajt, vagy hatszög a sarkon, vagy a jobbkézszabály. Vonatkozik ez a gyalogosokra meg a villanybiciklisekre is ugyanúgy, mert kb. ez az a 3 kategória, ami jelenleg SEMMILYEN szabályismeretet nem követel meg a közlekedőtől.
Nekünk általános iskolában volt még valamikor minimális KRESZ oktatás, de attól már annak idején se mentünk a falnak, azóta meg lehet, hogy ki is kopott teljesen. Szóval, gyakorlatilag, rengeteg embernek minimális fogalma van (vagy még annyi sincs) a KRESZről addig, amíg be nem ül (jobb esetben 14 éves korában egy segédmotoros, rosszabb esetben viszont) 17 éves korában egy autós tanfolyamra.
2009.01.26 14:39:19Bq
Azonnali bevezetéssel se lenne gond, ha átgondoltan, ésszerű terhek mellett lehetne megtenni. Mondjuk egy chopper által emlegetett mértékű teher szerintem belátható, elviselhető lenne, még az azzal együtt járó, onnantól el nem bliccelhető kötelező biztosítás megkötésével is.
Lehetne egy türelmi időt is szabni, X-től kötelező a rendszám, van rá fél-1 éved, hogy beszerezd, fél-1 év múlva minden egyes rendszám nélkülit kiszedni a forgalomból, és büntetni. A rendszámozás alatt rendesen ki lehetne szűrni, hogy az a motor tényleg 50-es, vagy papírok nélküli 125ös. Ha az utóbbi, lehessen regisztrálni egy eredetiségvizsgálat+külföldön nem körözik-e (nem jut eszembe, hogy hívják hivatalosan...) vizsgálat után (forgalmiba már úgyis csak motorkód+alvázszám kerül), valami méltányosan megállapított regisztrációs díjért. Ha valaki bevállalja, vezethesse legálisan nagymotorként, ha nem, bontassa el, vigye méhbe... Így bevétel is lenne, a kisember se szopna nagyot, és rendet is lehetne tenni az átláthatatlan, 50-es/nem 50-es kérdésben is.
2009.01.26 14:43:49Dervenkál Egon
Elmondom mi a gond. Az eredeti elképzelés alapján (ha bejött volna), ugyanolyan rendszám került volna a robikra, mint a nagymotorokra. Vagyis:
1. A kat jogsival vezethető.
2. Személy szállítható rajta
3. Ha az első kettő nem igaz, a rendőr honna tudja, hogy ez a 200 vagy az 50 ccm-es verziója a motornak? Mert így aztán bőven B-s jogsival nagyrobogózhat bárki, és mondhatja, hogy ez 50-es.
Kivéve, ha van forgalmi. Akkor viszont kötbizt, teljesítményadó, stb. Vagyis a jelen szabályok szerint 1-es pont.
2009.01.26 14:44:41éljen"Z" éljen"Z" éljen"Z" éljen"Z"
Alapvetés: a rendszám, mint a közlekedésben résztvevő gépi erővel hajtott jármű egyedi azonosító jele, naná, hogy szükséges.
Metódus: ez a nem mindegy!
A. verzió: a magyar államocska fogja magát és kér évente a kisköbös robogóstól 5ezerér' egy műszaki felülvizsgálatot. Persze úgy, hogy egy 92'-es Honda Dionál nem várja el a olajcsillapítást egy első rugóstagtól. Aztán másik 5ezerér' felteszik a táblát de csak 1szer!
Elfelejtik a 45 km/h limitet és hagyják közlekedni az injektoros vízhűtéses robogót is a saját tempójában....... Na ez eddig egy bizarr sci-fi legalábbis itt nálunk!
Megmondom mi lesz: addig csavarja a dolgot ez a "tetves rohadt utolsó fasiszta briganti" ( idézet a Tanú c. filmből) amíg összehozzák, hogy majd fizethetsz TÍZEZREKET!!! a rendszámért és DAKAR Rallis felülviszgálat lesz egy lepukkant babettára ami csak atomviharban megy 50-nel, akkor is a robbanástól távolodva, meg majd megy a szivatás az eredetiséggel meg hogy lóg a DUDAKÁBEL a motor oldalán és az így nem jó mer' nem szabályos....
Ebben az esetben kéne odamenni a minisztériumhoz 6ezer robogósnak és megdobálni ezeket a mocskos pénzéhes telibevert bürokratákat rohadt pizzával, olajosrongyot, és égő gumiabroncsot, a pofájukba vágni, vagy begurítani a rendőrsorfalba a felgyújtott bontásra szánt mocikat. Azért lesz így mert az állampolgár hagyja, hogy így legyen. Hagyja hogy élősködjenek és uralkodjanak rajta. Ezért lesz dugódíj meg emelt parkolási díj. Fizet az ember ezreket mindenféle ellenszolgáltatás nélkül az államnak egy elvileg polgári társadalomban aminek az alapja a MAGÁNTULAJDON ÉS A SZERZŐDÉSI SZABADSÁG, amikor az szja adókulcs 38%-50%. A MILLIÁRDOK MEG ELTÜNNEK mint a hidrogéngáz egy LIKAS ZEPPELINBŐL. SZOLGALELKŰ országban ez sosem fog megváltozni. Ha le akarnak megint húzni pénzzel én esküszöm ott leszek gázálarcban égő fáklyával!!!!!!!!!!!!!!!!!
2009.01.26 14:49:48Bell & Sebastian
Muz kolléga leírta, egyetértek!
A pikáns a Apriliás fö....fej nyilatkozata.
Elqrták az üzletét...
Mint az agyalágyult fegyver-törvénnyel Keserű bizniszét. De ő már jól van. Aprilia meg tovább matricázza a kínai gagyit az olasz trikolórral.
Hogy nem sül ki a szemük?
2009.01.26 14:52:53Bell & Sebastian
Éljen Z!
Nem mertem volna, megkereshetnek érte....
Éljen Z!
2009.01.26 15:12:24DevonMais
Éljen Z!
Nagyon nagy hozzászolás, sajnos ez a magyar valoság...
2009.01.26 15:25:23muz
Éljen Z ! Csináljuk!!
2009.01.26 15:57:35JmOS
Rieb Györgynek nem ártana egy alapvető marketingtanfolyam.
Vagy csak egy kis paraszti ész.
Mert az, hogy ezt gondolja egy dolog. De ezzel nem fogja magát és a márkát megkedveltetni a mezei emberek (ezek vagyunk mi) alias potenciális vevők körében...
Jellemző ez is, nem csak a lenyúlás: nézzük hülyének akiből élünk...
(és iiiigen, én már vettem új Aprillia robogót, ámbár ezután nemigen fogok...)
2009.01.26 16:09:50éljen"Z" éljen"Z" éljen"Z" éljen"Z"
Félreértés ne essék. Alapvetően rendpárti vagyok :( Én sem szeretném átélni azt a közlekedési szituációt amikor a robogó letöri a tükrömet és szevasz felelősségrevonásnak akár csak a halovány hipotetikus álomszerű lehetőségében is. DE! Amíg a társadalmat emberek irányítják addíg mindíg lesz valaki aki visszaél ezzel és a saját malmára hajtja a hatalmat, a pénzt, az előnyöket. A lényeg az arányokon van. Németországban is van kocsog hivatalnok miniszter akárki, aki a hatalom medencéjében lubickol és közben lop csal, hazudik, csak éppen ritka, mert előbb utóbb lebukik, vagy kicsit csinálja, hogy ne legyen feltűnő. JA, és közben az AUTOBAHN olyan vastag útpálya amire egy BOEING 747-400ER LESZÁLL 600 BANGALADESI MENEKÜLTTEL PLUSZ HÁZIÁLLATOK, ÉS NEM LESZ KÁTYUS A FLASZTER. FRANCIAORSZÁGBAN ÓCCÓBB A VONALJEGY-BÉRLET-AKÁRMILYENJEGY MINT M A G Y A R O R S Z Á G O N.
Miért is?
El kéne kicsikét gondolkodni.
Azért vettem tavasz-nyár-ősz viszonylatban 4ütemű robogót mert elegem lett a dugóból a stresszből meg a 8literes fogysztásból, a büdös-tömött-rohadt BKV-ból. Az életemet teszem kockára de legalább büszkén és vigyorogva!
MÁR LÁTOM AHOGY A HATALOM KIS BUGYRAIBAN A HAVEROK SZÖVÖGETIK KIS TERVEIKET HOGYAN LEHETNE EBBŐL A RENDSZÁM KÉRDÉSBŐL IS PROFITOT CSINÁLNI A KORMÁNY-MINISZTÉRIUM-HIVATAL KÖZELI SZAROS VÁLLALKOZÁSAINAK.
Mi pedig amikor a konténeres robid 80ezerbe került akkor ott állunk majd a rendszám-vizsga-akármi számla felett és nem tudjuk, hogy sírjunk vagy nevessünk, mert az összegből vehetnénk megint egy fél robit.
BELEHAJTJUK MAJD MEGINT A FEJÜNKET AZ IGÁBA.
A kínaiak már a holdra mennének és nem a 2millióemberes csúzlival... ÉN MEG JÁRJAK GYALOG???? VERES PMINISZTER ÚR AUDI 666 HÁROMEZER KÖBCENTIVEL TELJES FELSZERELTSÉG!!!!!!!!!!!!!!! EZ AZ IGAZI PROBLÉMA NEM PEDIG A FÉLDECI ŰRTARTALOM RENDSZÁMMAL VAGY ANÉLKÜL!!!!!!!! hogy csak a legutóbbit és legfrissebbet(?) említsem
2009.01.26 16:10:36nitrobi
50/125 ös robogók: Vannak hordozható teljesítménymérő padok. Ezek elférnek egy rendőrautó csomgtartójába is. Akár a helyszínen kideríthető, hogy milyen teljesítményű a motor.
Egyébként motorkerékpárnak az minősül ami 75ccm -nél nagyobb belső égésű motorral rendelkezik, a segédmotor pedig nem haladhatja meg az 50ccm-et. (valamint tervezési sebesége nem lehet nagyobb 45km/h nál) Tehát van egy hézag az 50-75 ccm is amit lehet hova tenni.(sok ilyen van a kreszben) Simán 75ccm -re vinném fel a segédmotor fogalmát és nem korlátoznám 40-re a max. megengedett sebeségét. Ezek után lehetne a rendszámról beszélni, de nem az "ügyfélfejőgép" bevezetésével a sarcolással. Biztosítás ugye most is kötelező az SMKP -ra is
2009.01.26 16:49:17DevonMais
Ja. igen, arra a biztosításra is rálőnek évente egy ezrest, mintha az 50-es szimoval 2fast2furioust tudnék művelni a városban..
Idén azt hiszem 4800FT-nál járunk...Nonszensz.
2009.01.26 16:52:25nitrobi
Igen arra akartam kilyukadni, hogy már így is fizetni kell és mégtöbbet akarnak. Mondjuk az éves bizti árában benne lenne a rendszám is.:) (vagy hívják ahogy akarják) Én személyszerint dolgozni járok egy robogóval azért mert keveset eszik és olcsó fenntartani és szeretném, hogy ez így is maradjon.
2009.01.26 17:09:54Szsrobert
Sajnos a keresett oldal nem található szerverünkön.
Amennyiben Ön egy külső oldalról jött hozzánk, sajnos nem tudunk segíteni. Ha viszont nálunk fedezett fel egy törött linket, kérjük értesítsen minket, hogy akciócsoportunk elvégezhesse a szükséges javításokat.
Petőfi Gameboy
+i
csendben ignoréra tettelek
nekem ne emesgézz
én rád nem pingelek
nem izgat, ha visz a split
remót vagy nekem
nem vagy itt
én ezen a csatin op vagyok
ha kell társaság, botokat hozok
nem bannolok, nem kikkelek
csak csendben ignoréra tettelek
2009.01.26 17:15:55Szsrobert
Tegyenek rendszámot a 30-as utazósebességű libakergetőmre.
De egy fillért nem fizetek érte.
Van belőle hasznom? Nincs.
Épp eléggé lehúztak az MZ 27000Ft-os műszaki vizsgájával.
Szeretnék egy FAST & FURIOUS feliratú rendszámot a kerékpáromra is.Halálfejes bukósisakkal.És alufóliát tekernék a csomagtartóra...
És elzavarni ab olygó másik végére a léhűtő, véremet szívó hivatalnokokat.Mit összekínlódnak a mopedautókkal is.Ennyit ér az úniós tagságunk...
2009.01.26 18:39:38morcosboci
Ezzel az egész rendszámmizériával baj van. Miért csak 1 cég állíthat elő rendszámot?? Hol a hőn szeretettt verseny? Ahol én élek minden második autósboltban csinálnak olyan rendszámot amilyet csak akarsz. Ha olyat raksz fel amit nem szabad akkor megba... 10EUR az első-hátsó autóra és 6EUR motorra. A forgalmi meg átiratás persze ingyen van bármilyen jármüved is van.
2009.01.26 18:39:55Bell & Sebastian
Nálunk vajon miért nem lehet átszerelni a rendszámot az éppen aktuálisan használt járgányra, egy (1) max.-os biztosítással?
Mert lehúzás az egész, azér'! Hogy teljen ódira a főganxtának & Gebrüder und baromfiai-nak.
2009.01.26 18:47:12muz
Mert ebben a rohadt országban minden a lehúzásról szól A mopedautókkal is azért kinlódnak mert az újautó lobbinak csípi a szemét. Lefizették akiket le kell és már is lehet szabályozni. Most alkotmány tudott módosíttatni a centrum parkoló kft. Újra be lehet hajtani az egy évnél régebbi bírságokat. A regadó is ilyen megfontolásból született. Lehetne napestig sorolni a példákat. Egy éves a kislányom én is biztonságban szeretném felnevelni. De amíg nem zavarunk el minden rohadt korrupt köcsögöt addig szívni fogunk.
2009.01.26 18:59:37VLacaa
Sziasztok!
Kicsi fogalomzavar van! A segédmotor-kerékpár a hatályos KÖHÉM (vagy mi) rendelet szerint nem ccm -ben ,hanem kilowatt -ban van meghatározva! (4 KW)
Tehát akárhány ccm -es, de 4 KW jármű, az segédmotor.....de erről a TC -n valami kisautóval kapcsolatban volt szó. Mellékesen, már előre röhögök az autóúton , baromi nagy rendszámmal "száguldó" babettákon.....mivel a jelen KRESZ szerint lehetne...ha van rendszám.
Egyet értek azokkal az előttem szólókkal, akik szerint nem a rendszám, hanem a SARC -ellen van minden jóérzésű robcsisnak kifogása!
Szevasztok!
2009.01.26 19:02:08Laciii
Zöldkártya nem ártana, legalább a matrica, 1-2 évente begurul, szonda a csőbe, 2000, matrica, kész. Nem a simsonnal van bajom, a jófajta átmehet, hanem a sok szétgányolt simsont, meg a még szétgányoltabb új kínai sz@rokat el kellene tüntetni.
2009.01.26 19:25:129mmPara
Azért néha a meg-megbicsaklik az állami nyúzórendszer. Amikor hoztam be olaszhonból a motoromat, annyit tököltek a hivatalok, hogy mire eljutottunk a regadó kiszabásáig, idősebb lett a gép, és emiatt jó pár forinttal kevesebb lett a sarc :) Az egész, hónapokig tartó eljárásban ez volt az egyetlen momentum, amikor igazán, tiszta szívből tudtam nevetni.
2009.01.26 19:50:03Bq
A segédmotor meghatározása valahogy úgy szól, hogy 45km/h tervezési sebességet meg nem haladó, max. 50cm3 belsőégésű, vagy max. 4kW teljesítményű egyéb üzemű motorral hajtott cucc. Ebből van a kavar...
A rendszámozás, műszaki vizsga, teljesítményadó meg pont olyan dolog, amiket mindet hozzá lehetne igazítani az új szabályozáshoz. Miért ne lehetne pl. kitalálni, hogy ne sima A-s rendszámot kapjon a segédmotor, hanem pl. A-s méretű, de piros feliratost, mint a lassú járművek? Miért ne lehetne a kategória műszaki követelményeit úgy meghatározni, hogy csak 1 személy szállítására lehessen levizsgáztatni? (Ez amúgy A kategóriában létező dolog.) Mivel amúgy nem egy életveszélyes kategória, kaphatnának pl. 2 helyett 4 évre műszakit. Zöldkártya egyelőre nagymotorokra se kötelező, miért pont segédmotorokra veeztnék be elsőnek? Lehetne ilyen okosságokat kitalálni, kecske is jóllakik, káposzta is megmarad alapon... csak gondolkodni kellene hozzá.
2009.01.26 20:17:23Krisi
Azért jó lenne, ha a "biciklis" kifejezést hallva a jónép nem egyből a részeg kivilágítatlan biciklisekre gondolna :)
Devon: idén a Simsonra az éves biztosítás 2800 HUF volt, szóval biztosítótól függ. Ha pl. "okosan döntök" a biztosítóval, akkor 6ezer lett volna. Az már csak slusszpoén, hogy ugyanennél a biztosítónál volt a legolcsóbb ajánlat a 250-es MZ-mre (kb. ugyanennyi), szóval minden a biztosítóktól függ. De ez a 2800 Forint azért elég barátinak nevezhető.
2009.01.26 20:45:20Szsrobert
Elegünk van a népnyúzásból, motorosok sanyargatásából.
Szedjenek be pénzt a romantikus uszorásoktól, fuxkirályoktól.
2009.01.27 00:32:03Honer
Az a baj hogy Mo.-on tényleg csak a pénzre megy a dolog... Pedig nem lenne ezzel baj. Itt kint minden motoron van rendszám, tök mindegy hány ccm és B-s jogsival lehet vezetni 125ccm-ig ha teszel egy különbözeti vizsgát (CBT), amit 2évente (azt hiszem) meg kell ujitani. Viszont ha van A-s jogsid akkor az 50ccm-es motorral is szállithatsz utast és elég egyszerüen megoldották azt hogy tudják hogy kinek van motoros jogsija és kinek csak B+CBT. Egy nyavadt L betüs matricát kell felragasztani a motorra és kész, ha viszont nincs és elkap a rendör nem lesz olcso. Haverom 50es robi, két személy, L betü nélkül, 700font... Ja és a biztositás téma. K8as 750gixerem van, 24éves vagyok 6éve van jogsim. Csak a kötelezö biztositás itt kint 2400-3000font/év nekem, Mo.-on 34e-50ezerFt/év... Itt igy érik el hogy a boyracerek alá ne kerüljön erös auto/motor, mert csak az vezetheti aki benne van a biztositásban mint soför, viszont igy elég csak hozzá adni az uj autodat/kocsidat a meglévö biztositáshoz és lesz rá egyböl bonusod és nem fizetsz kétszer teljes összeget mert nehezen vezetsz egyszerre több jármüvet.
2009.01.27 11:01:06nitrobi
VLacaa,
Na mikor szabad felhajtani autóútra, autópályára?
"Mellékesen, már előre röhögök az autóúton , baromi nagy rendszámmal "száguldó" babettákon.....mivel a jelen KRESZ szerint lehetne...ha van rendszám."
- Akkor ha 60 km/h -eléri a sebesége önerejéből a segédmocival meg max 40-nel szabad menni :) tehát nem kell tartani autóuton és autópályán a segédmociktól. hiába lesz rendszámos
2009.01.27 17:03:29Szsrobert
45km/h-s sebességgel.
2009.01.27 18:09:27dextercapo
jo dolog lenne ez a rendszam . egyet is ertek vele - mashol .
itthon - az itteni rendorseggel , az itteni burokraciaval ertelmetlen .
nem akarok huszezer ft-os eredetisegvizsgalatot vegezni (mert nem kell elkapni az autotolvajokat , hanem szabalyokat kell hozni ellenuk - amit pont ok pont leszarnak) nem akarok mindenfele mondvacsinalt hulyeseggel kinlodni , amikor az nem fokozza a kozlekedes biztonsagat - ellentetben az aprilia tisztelt kepviselojenek velemenyevel - akik ettol meg eladnak olyan motort aminek az elso fekbetetje elfogy tizezer km-en belul - ha ezt muszakinkent cserelnem , akkor mar reg halott lehetnek - ha pedig nem a muszaki felelos az allapotert , akkor minek ? vagy szuntessuk meg , vagy legyen olyan gyakran amikor fontos atvizsgalas kell a motoron : minden tankolasnal , olajcserekor - remelm mindenki erzi hogy ez mekkora hulyeseg lenne
masreszt konnybelabadt a szemem :
"a jelenlegi kaotikus helyzet nem az értékesítőket támogatja."
boruljunk ossze es sirjunk egyutt feleim . nem az atnevezett vam - a regado , az elmebeteg biztositasi rendszer , a muszaki ara , az eredtisegvizsgalat , az atiras egyedulalloan magas osszege a gond , hanem hogy ez a rendszer nem tamogatja elegge az etekesitoket . hat persze . osszeszamolta valaki hogy mennyi ido most egy motor behozatala az orszagba ? kulfoldi eredetigazolas egy honap , muszaki egy ujabb (most kevesebb hala a gazdasagi valsagnak) regado , kotelezo , ocsmanyirodai koromreszelo libak (az egyik iktatta a motorom adasvetelijet es utana meg leanyazott hogy mit kepzelek hogy keresem rajta - vegul egy kollegaja csendben megkereste es visszaadta stbstbstb .
ha mar ugyis benne vagyunk a nagyivu munkahelyteremtesben - nem kene elkuldeni parezer apparatcsikot ?
2009.01.27 18:09:47szakey
Sztem kell a rendszám, és a műszaki ellenőrzés. Akinek nincs néhány ezrese a kötelezőre (3-5 ezer) és két évente a műszakira (max. 10000) az vegyen kemping bicajt, vagy bocskort és gyalogoljon. Ideje, hogy a rengeteg alul kvalifikált majomköszörű kikopjanak az utakról.
2009.01.27 18:10:56dextercapo
bocsi , a fenti felsorolasbol kimaradt a teljesitmenyado . pedig annak kulon sarok van a szivemben .
2009.01.27 18:41:36Szsrobert
Szakey:te csak szeretnél 5000-es biztosítást, és 10000-es műszakit, ha bejönne a szigorítás.Nyugodtan megszorozhatnád kettővel.
Az állami hivatal működése: fizettessük meg az állampolgárt.Ha fizet, emeljük a díjakat mindenféle okokra hivatkozva addig a mértékig, amikor már tiltakozást, tüntetést vált ki.Akkor csökkentsünk picit a díjon. ebből a pénzből szépen eltologatjuk az aktákat anélkül, hogy bármiféle hasznot, vagy pozitívumot nyújtanának a közlekedők számára a pénzükért.
2009.01.27 18:48:59Szsrobert
Arrólnem beszélve, hogy a rendszámos segédmotorral ugyanúgy kínlódhatnál 45-tel, míg el nem gázolnak, és ugyanúgynem vehetnéd igénybe az autópályát, autóutat.
Mi ebből a hasznod? Semmi.
Újabb fizess, de cserébe nem kapsz semmit akció.
2009.01.27 20:39:48szakey
250-esem van, rendszámos motor, nem robogó. 6100 a kötelező egy évre, a TIR-nél ennyi sincs, ja és B1 ben vagyok még. 2007-ben műszakiztattam 6400 Ft-ért a Mozaikban. A teljesítmény adó önkormi függő, ahol lakom 250 ccm-is 0 Ft.
Akinek gondja van az állami sarccal annak nyitott az út Indiába, Pakisztánba ott nincs ilyen.
A bibi ott van és felháborít, hogy míg sokan mások ácsorognak a pirosnál, addig rendszámnélküli nagyfiúk, bátrak, hussannak fel a lámpánál a járdára, s a piros lámpa után vissza az útra. Milyen bátor dolog behúzott farokkal, név nélkül.
2009.01.27 20:55:47dextercapo
szsrobert : imadom a naiv optimizmusodat .
"Az állami hivatal működése: fizettessük meg az állampolgárt.Ha fizet, emeljük a díjakat mindenféle okokra hivatkozva addig a mértékig, amikor már tiltakozást, tüntetést vált ki.Akkor csökkentsünk picit a díjon. ebből a pénzből szépen eltologatjuk az aktákat anélkül, hogy bármiféle hasznot, vagy pozitívumot nyújtanának a közlekedők számára a pénzükért. "
tevedsz . emeljuk addig a dijakat amig az emberek egy resze mar inkabb nem fizeti ki , mert nem tudja , durvan sokallja - ekkor fogjuk rajuk hogy miattuk kell ennyit fizetni a tobbieknek , alapitsunk komoly ellenorzo rendszert oriasi penzert es ezt a plusz koltseget terheljuk ra duplan az eddig is agyonfosztogatott polgarra . igy maris negyszer tobb ember dolgozik a burokraciaban .
2009.01.27 21:13:31dextercapo
szakey : hat hajra . felolem ha akarnak , akkor menjenek fel a jardara . olaszorszagban sem szokatlan , a vezetesi kulturajuk megis messze jobb mint felenk . japan robogoban talaltam ottani kresz konyvet ami a zebran valo robogozast magyarazta el - valami olyasmit magyarazott hogy a zebran atmenve elsobbsege volt az autosokkal szemben . kinek artanak ?
hany balesetet okoztak ezzel ? vagy inkabb az a gond hogy a 250-es negyutemu az meg nem igazan nagymotor , de ugyanugy szivatnak , ugyanugy van rendszamod mintha ezres lenne , mig az otvenesek sokkal jobban elvannak - es rajuk az eletszerutlen , hulye szabalyok nem vonatkoznak , mert nem betartathato veluk a buszsav , parkolhatnak akarhol mert nincs rendszam - nincs birsag ?
ne dogoljon mar meg a szomszed tehene .
2009.01.27 22:08:40Szsrobert
Szakey: az egy dolog, hogy a pénz égeti a zsebed, és szeretnél tőle megszabadulni,de most ezért miért mennék Indiába?Talán ott nem kerül egy műszaki 27000-be, és nincs eredetvizsga és törzskönyv, ami szart se ér, mikor 5 eredetvizsga után bukott ki a lopott jármű.
Ha 9 ember aknára lépett, és másfél lábbal bandukol, vágják le az én lábam is, mert ők felelőtlenek voltak?
Dexter, a te verziód valóban valóságszerűbb.
2009.01.27 22:16:04Szsrobert
Az pedig külön tetszik, hogy én azért fizessek tízezreket az évente 10 alkalommal használt libakergetőmre az 5000-es biztosításon felül, mert Judapesten a vagány pesti srácok felrobogóznak a járdára.
Mi közöm hozzá?Fizessen helyettük a rák.Énvidéken nem ajárdán motorozok.
Egyébként nem kötelező 250-es motorral járni, lehet vásárolni robogót is.
Tizedikként autóval beállva a sorba én indulok először, mert az előttem lévők alszanak a lámpa zöld jelzésére.Érdekes, hogy én hátulról látom a lámpát, ők nem?Nem az előtte lévőt kellene bámulnia, és telefonálni, hanem indulni a lámpa zöld jelzésére, és tartani a 2m-es távolságot, nem belebújni az elöl álló seggébe.
2009.01.27 22:19:27eff
Szakey te mennyire buta vagy...:) Szarsz a biztositasra, jo a legolcsobb majd sziv akinek kart csinaltal(Mondjuk ez a kotelezo ibiztositas s egy kabare ahogy az orszagban megy). A rendszamoztatas, kotelezo, meg a tobbi csemeget mi a feneert fizesse ki a jomunkasember a 30e-es "hatarbaj&munkabaaro" simsonja utan? Minek erre barmi "tobb" mint egy 20e tescos bicajra?
Szerintem meg minden uj(szalonbol vett) kismotort kene rendszammal, meg egyeb azonositoval ellatni adott datumtol, mondjuk 2009.01-tol. A regiekre meg sza*ni. Ha a regimotor birtokosa gyujto, fun, vagy valami hasonlo akkor o ugyis vegigjarja a procedurat. Csak ez nagyon fajo pont az ujmotort ertekesitoknek. A jardan robogozo f*szokat nem a rendszam fogja visszatartani, mint ahogy egy gixerest sem ez tart vissza a hungarian a 180-as tempozastol. Ilyenek, majd kinovik..., vagy nem.
Amiert viszont irtam: "Akinek gondja van az állami sarccal annak nyitott az út Indiába, Pakisztánba ott nincs ilyen." mondatod volt...:)
Te egy igazan nagy fasz lehetsz ezen mondatod alapjan. Ismeros szavak...:)
2009.01.27 22:46:59dextercapo
eff : akinek sok az atirasi koltseg az mehet angliaba vagy europa szinte barmelyik masik orszagaba is . akinek sok a regado , az mehet szlovakiaba vagy barhova ahova kedve tartja , mert szinte mindenhol olcsobb (ha van egyaltalan) az eredetisegvizsgalat meg szerintem hungarikum . ha jol emlekszem az usa-ban is olcsobb egy kicsivel a dolog . szoval akinek nem tetszik az allami sarc , az menjen egy olyan lepukkant , csoro szar kornyekre mint az usa , anglia , kanada olaszorszag vagy spanyolorszag ahol ennek hala ut sincs - csak tevefu , ak47-essel hadonaszo orultek es 23 millio roman :D eleg demagog volt a duma :) tenyleg - de azert ne az emberrel , az erveivel vitatkozzunk inkabb - akkor nem fullad szemelyeskedesbe a topic
2009.01.27 23:02:15eff
Vagy pofonegyszeru megoldas lenne mondjuk az, hogy hasznalt robogo/kismotor vasarlaskor mar csakis rendszammal kerulhetne az uj tulajhoz a motor. Tehat mi a f*szert fizzesen az ember a birtokaban levo "csotroganyert", amit hasznal, es nem szandekozik eladni sok10e-et. Az adasvetellel a motor uj tulaja lesz a biztositasert felelos. Az uj tulaj mondjuk maximum kap az adott evre amire ki van fizetve a bizt. elorre amnesztiat, a kovetkezo evben meg mar csak ugy tudja biztositani(kotelezo) a mocit, ha bemutatja a rendszamot mondjuk. Ha nincs rendszam, meg hercehurca, nincs biztositas sem, rendor megallit egybol levaghatja a dolgot. Egyszerunek tunik, mert a biztositok gondolom valami jelentesi kotelezetseggel birnak a rendorseg fele. Csak gondolom az a bibi hogy erre a pitianer ugyre kene minimum sok100millat allokalni, mert nagydolog ez(kozben meg lof*sz), oszt itt nincs pazarlas, nincs, nincs ... Inkabb menjuk verebre agyuval.
2009.01.27 23:18:25sz.kupac
dextercapo: Teljesen igazad van söt MÜSZAKIZTATNI(N.C.T.) sem kell a motorokat sok EUROPAI országban pl. Franciaország, Ír köztársaság söt itt átirási díj sincs csak elpostázod a forgalmit(abban van az adásvételi) a hivatalba és viszaküldik a nevedre átirva irva INGYEN. Csak biztositás és tax-van (cm3-függő adó)
2009.01.27 23:23:54dextercapo
lehetne - ha mondjuk valami lehetoseget adnanak vele . nem tiltassal ostorral elerni . pl kedvezobb kotelezo biztositas , hiszen utolerheto . a sebessegkorlatozasok megszuntetese (rendszam nelkul 45 felett balhe , afelett a hagyomanyos korlatozasok (varosban 30-50-70)
de itt a buntetes , fenyegetes , adoztatas a divat , ezt ertik a politikusok .
igy aztan ha a multban vett robira nem kellene rendszam , akkor en is azt mondanam hogy ide nekem egy porgos kemeny kis robit , hazahozom , szetkapom , kap egy full top perfomances kittet es minden torvenyalkoto bekaphatja . nem nezik az erdekeimet - sot - igy nem engedelmeskedem a szabalyaik szellemenek - sot .
kb mint a paros paratlan szabaly . ket szabad auto kozul paros napon mivel menjek be a fovarosba ha kotelezo oda mennem videkrol : a paratlan rendszamu suzuki wagonerrel (1.0 benzines , katalizatoros) vagy inkabb a dizel ducato maxi 2.8 i.d.t.d.-vel ami paros rendszamu ? a jozan esz es az idiota szabaly konfliktusa . a suzukival mentem .
2009.01.28 09:19:17chopper
Szsrobert : Sokat vitázunk,de ebben eléggé egyetértünk! :)
szakey : Neked kéne Indiába menni ezzel a mentalitással,a tesók közé...te az a típus vagy,aki ül a kettőötvenesén és hatalmas arccal vigyorog a robogósra,aztán másnap próbál láthatatlan lenni amikor az előző napi robogós melléáll az 1.5-össel ? Sejtettem...
2009.01.28 13:39:32Bq
eff:
Ez annyira szép... egy a bibi: érvényes adásvételi birtokában a volt tulaj azonnal bemehet a biztosítóhoz visszamondani a saját nevére szóló kötelezőt, még időarányos díjvisszatérítést is kap. Az új tulaj meg vagy elmegy kötni egyet, vagy nem, követni nem lehet, mert központi nyilvántartás nincs, nem lehet hivatalból kényszerátíratási eljárást indítani, ha 15 napon belül nem íratja át, stb. Úgy kb. akkor fog kibukni, hogy nincs érvényes kötelezője, amikor olyan balesetben részes, hogy nem tud elszelelni a helyszínről, mert amúgy azonosító híján sose találják meg.
Amilyen világban élünk itthon, a magánszemélyek közötti tulajdonosváltások előbb-utóbb úgyis úgy zajlanának, hogy az adásvételin a megvétel időpontja valami 1-2 évvel a rendelet megszületése előtti lenne, "rám nem vonatkozik a bejelentési kötelezettség, tulaj voltam már előtte X évvel is" alapon... Az önkéntesség sajna nem működik.
Viszont, ha annyi a cél, hogy átláthatóvá tegyék a káoszt a biztosításokban meg a tulajdonjogokban, ahhoz nem kell se KRESZ módosítás, se a műszaki rendelkezésekbe belenyúlás. Az, hogy valami kap egy hatósági jelzést, miért kell, hogy automatikusan magával vonja pl. a rendszeres műszaki vizsgára való kötelezést? A nyilvántartásba vételt pedig meg lehetne oldani egy eredetvizsgával, vagy ahhoz hasonló gyorsított/könnyített/olcsósított eljárással, ami alapján ki lehet adni egy törzskönyvet+rendszámot. Sőt, forgalmit is, ami a rendelet szerint érvényes lehetne a műszaki érvényességi matrica nélkül, a következő tulajdonosváltásig.
Átírásnál most sem igazán a cm3 után fizetendő illeték a súlyos (illetve, aki nagy köbcentist vesz, az rá tud azért számolni), 50cm3 után egy 20Ft/cm3 illeték amúgy sem a világ vége. Ha az ösztönzés a cél, létre lehet hozni egy elfogadható árú eredetvizsgálatos kategóriát (ha egyáltalán ragaszkodni kellene átiratáskor hozzá), illetve törzskönyv/forgalmi csere díjat. Minden csak akarat és gondolkodás kérdése lenne... persze, ez szokott hiányozni általában:(
2009.01.28 15:55:36muz
Ezt imádom mikor megmondják, hogy hová menjek.Ezt már eljátszotta az a bohóc is akit miniszterelnöknek hívnak. Talán ennek a sok kötsögnek kellene elhúzni a belét a francba akik tapsolnak az új adók láttán mert , hogy milyen jó lesz. Pedig csak az illetékesek fognak többet lopni. Tényleg nem értem ezt asok bólogató idiótát, ők hol a f@szban élnek. Mert nem itt az biztos.
2009.01.28 16:30:49Szsrobert
Egy szó mint száz: nem kell rendszám.És állami lehúzások sem.
2009.01.28 21:18:53szakey
Dextercapo
Nem tudom, hogy reagálnál, ha a te gyerekedet a járdán csapná el egy nagyarcú robogós, 9 szemtanú előtt, s cserbenhagyja. Rendszám nincs, sose találják meg. Persze közlekedj a járdán motorral, azért van, de akkor kocsival is lehet, csak ledobom a rendszámot és kész, és bocs, ha véletlen a te kedvesedet ütik el, minek jár arra. Nem? A szabályok azért vannak, hogy betartsák, még ha egyesek szerint a szabályok hülyék. Gondolj csak bele, s rájössz, hogy igazam van. Mi lenne, ha egy közlekedő sem tartaná be a szabályokat. Már kihalt volna az emberiség. Tiszta Mad Max. Renitensek mindig lesznek, de legalább eltartják a költségvetést.
Korábban valaki azt írta, hogy kit érdekel, mi van nyugaton, itt élünk. Akkor kit érdekel, mi van az Olaszoknál, és Japánban? A Japánoknál elég, ha fel tudod állítani a fekvő motort és kapsz jogsit a kresz vizsga után, csak az a moci 193 kg. Vagy megszakadsz, vagy rájössz a technikájára, ha nem elmész egy oktatóhoz, s megmutatja. Akkor te pontos adatokkal is rendelkezel a Japán baleseti statisztikából, Nagyon penge lehetsz.
Ha az én 250-esemmel akarsz birokra kelni, akkor a tükrödet el is dobhatod az 50-es gépedről, mert sosem fogsz látni benne. Volt 50-esem, tuningolt 70-es, 100-as, volt 125-ös, 150-es, 400-as, 650-es gépem. De nagyon meglepődnél és hatalmas arccal bizgerálnád a rendőrséget, ha a tilosban parkoló 50-esed bedobja valaki a trabija csomagtarjába, s bottal ütheted a nyomát. Nincs rendszám, még jogod sincs keresni. Azt sem tudod bizonyítani, hogy volt motorod.
2009.01.28 21:21:30szakey
Szsrobert
Kinek mi köze, hogy te csak tízszer veszed elő a motorod. Ha a fagyiból csak egyet akarsz nyalni, akkor is meg kell venni egy gombócot. Nem tudom mennyi a műszaki Indiában de itt se kerül 27000-be.
Igen, vannak tesztoszteron bajnokok, akik szeretnek előbb elmenni a lámpánál, mint a többiek. Nálam a hölgyeké az elsőbbség, vagy egyszerre megyünk el. Ha meg pár másodperc miatt idegeskedsz, költözz tanyára, nincsenek lámpák. Észre sem veszitek, hogy itt nem arról van szó, hogy ki indul el elsőnek a lámpánál. Amúgy nem cserélnék azzal az 50-essel, aki nagy arccal bemászik a pirosnál elém a sorok közt, legyorsul, aztán serényen izzad, amikor tolom a 12 tonnással, mert menni nem tud, de baromira útban van.
Eff
Nem szarok a biztosításra Aegonnál kötöttem, s ott sem eget verő. De, ha okos lettél volna, akkor ezt leszűrhetted volna a hozzászólásomból, nem a legolcsóbbnál kötöttem. Bocs buta vagy. Simson a múzeumba való. De, ha nem lennél buta, akkor tudnád, hogy 30 év felett veteránminősítéssel is rendszámozhatsz. A kötelező kevesebb, mint 5000, adó nincs. És miért pont csak az új motoros fizessen? Ha meg zavar az állami sarc, közteher és a szabályok, akkor tényleg költözz Afrikába, fogj egy kani majmos, s üld meg azt, nem kell adózni, rendszámozni és hátúról is tolhatod. Itt ez van, ha a szabályozást bevezetik, akkor csengetni kell. Persze ugatni lehet, de az nem harap.
Azt elfelejtitek, hogy a csóri amcsiknál a yard egy repedt index búra miatt is leszedi a rendszámot a kocsidról, s nem érdekli a biztosítás, műszaki van vagy nincs, de ha bajt csinálsz, akkor életed végéig járadékot fizethetsz, elég, ha a sérült csak megijedt, s beütötte az orrát. Gyorshajtásért börtönt is járhat, a Törököknél súlyos éveket lehet leülni gázolásért.
És számoljon már be valaki, hogy mennyi a járművek után fizetendő adó a Belgáknál, Hollandoknál, mennyiért parkolhatnak, s mehetnek be a belvárosba.
Ingyen semelyik hivatal nem dolgozik, egyik országban sem.
Chopper
Annyi az IQ-d, mint amennyi füled van. Bocs.
Viszont igaz, nem kell rendszám, sem állami lehúzások sem rendőrség, tűzoltóság, földhivatal, önkormányzat, kormány egyház. Csak huhogni kell a tűz körül, s ha oroszlán jön beszaladni a barlangba.
2009.01.28 22:46:54eff
Szakey: nagyon elmetunk az alaptematol. Nem akartam reagalni, de kell...:) Szerintem te tenyleg egy kis f*sz vagy. Szerintem nincs is motorod. Az meg tuti, hogy ilyen sokszinu robogopalletad nem is volt(a hozzaallasod alapjan). Dobalodsz itt az orszagokkal, meg adatokkal. Ezeket tenyleg tudod, vagy bizol, hogy nem nez utanna senki(en tuti nem). Te vagy egy tizeneves kis p*cs lehetsz, vagy egy 60+ -os pufajkas. Ha a ketto kozotti, akkor egyszeruen f*sz. Mar bocs a szavakert, de nem lehetsz valami langesz...:), de ilyenre van szuksege most az orszagnak. Akinek meg nem tetszik irany "Afrika"...:)))
2009.01.29 00:32:47dextercapo
szakey : elmeny veled beszelgetni , de ezt egy kicsit demoagognak erzem - neked utottek el a gyereked a jardan ? nekem nem - sot - senkit nem ismerek akit robogo utott volna el - viszon napi rendszeresseggel latom hogy az autosok az uton utnek el gyalogost , motorost - busz gazol halara robogost . igy aztan azt hiszem az hogy egy robogos atsunnyog a kerekparosokkal azzal senkinek nem art .
a masik enyhen demagog beszolas a szabalyokrol szolt : nem azt mondom hogy semmilyen szabalyt nem kell betartani - de az eletszerutleneket folosleges , veszelyes . ha ezekhez ragaszkodik az ember ,akkor hamar eltapossak vagy megorul .
vagy a te elindulasod igy nez ki ? :
www.origo.hu/auto/20081009-agresszio-szabalytalansag-balesetveszely-betartottuk-a-kreszt.html
a harmadik amit nem ertek az otvenes piszkalasra vonatkozott . ezres caponordom van es egy 750-es dr varosi jatekra . mit akarok tuningolni ? miert nezlek a tukorben ?
az pedig hogy mi tortenik ha egy motort ellopnak : semmi . a klubunkbol jopar gepet elvittek , egy sem lett meg . ettol jobb a rendszam ? hurra .
vagy a muszaki miatt ?
hat igen meg szerencse hogy az autoknal van muszaki , igy azok ettol biztonsagosak
autofilia.blog.hu/2009/01/28/fake_brake
nem ez a jellemzo , de ez egy ekes peldaja annak hogy mit er a muszaki. a kereklampas piros ladakrol talan kar is beszelni . addig amig a bkv buszai is kituno temat adnak azzal hogy ketteszakadnak , kiesik a kerekuk , elmegy a fek stb . ezt nem csoro romak tartjak fenn - komoly cegek .
na ennyit er a muszaki - a pilota lelkiismerete es jozansaga szamit , nem az a szabalyozas ami amugy semmit nem old meg , csak munkat ad egy csomo irodistanak .
egyebkent egy pillanatra mar majdnem elhittem hogy igazad van es en vagyok hulye , de ahogy latom mindenkivel osszeugrottal aki itt nem lelkesedik a burokraciaert .
aztan jott ez a mondat :"Amúgy nem cserélnék azzal az 50-essel, aki nagy arccal bemászik a pirosnál elém a sorok közt, legyorsul, aztán serényen izzad, amikor tolom a 12 tonnással, mert menni nem tud, de baromira útban van." es azt hiszem hogy nem motoros vagy hanem egy tusko . tolod a 12 tonnassal ? koszonjuk a tobbi kozlekedo neveben . ha engem akarsz majd elutni , akkor megbeszeljuk . addig ne fussunk ossze .
2009.01.29 08:19:50Szsrobert
Szakey: igazad van, én tévedtembkell a rendszám.Ha ellopnak valamit,azonnal megtalálják a nyomozók, de csak mert rendszám van rajta.Mert a rendszámot ugye, váz, motorszámmal ellentétben nem lehet eltávolítani könnyen a járműről...
Kamionon is van rendszám, mégis ellopják vazz.
A gyalogosgázolás ellen pedig mindenkinek tetováljanak nyilvántartási számota karjaira,homlokára.
Tökéletes társadalom by Szakey :-)
Az meg kissé érdekes, hogy havonta egyszer használva is ugyanannyit fizetek, mint aki naponta használja.Szakey, béreljünk BMW-t fele-fele alapon.Én driftelek vele 29 napig, te elmehetsz vele munkába egyszer egy nap, és felezünk a költségeken.Ez igazságos, nem?
2009.01.29 08:24:35Szsrobert
"Viszont igaz, nem kell rendszám, sem állami lehúzások sem rendőrség, tűzoltóság, földhivatal, önkormányzat, kormány egyház. Csak huhogni kell a tűz körül, s ha oroszlán jön beszaladni a barlangba."
Arndőrség és tűzoltóság kivételével a többi szervezet mivel tette jobbá az életem?Fölhivatal, önkormányzat, egyház? Muhaha. :-)
Üljön Gyurcsány a nyakadba Anna lányával, és fizesd neki az adókat.Sok sikert. :-)
2009.01.29 08:51:37chopper
szakey for President! :-)
2009.01.29 09:06:39Szsrobert
Barack Szakey Obama is our Leader! :-)
2009.01.29 11:02:12nitrobi
szomorú, hogy szakey a 12tonnással "tolja" és letol másokat. Majd egyszer találkozik egy nála nehezebb lassújárművel, (mert ugye az sem halad) aztán jól meglepődik.
Nem csak a motorosokra veszélyes hanem a bicosokra és akár az autosokra is. :(
2009.01.29 11:11:59Ze78
Én egyszerűen megoldanám a dolgot. Kiss Pista bemegy vesz egy rendszámot ,nyilvántartásba veszik, hogy az övé a ERT-143. Felszerelei a motora, ha csinál valami balhét akkor előveszik. Lopás ellen nem véd,de lehet azonosítani ki csinálta gikszer.
2009.01.29 14:09:01Szsrobert
A libakergetőkre XAR-XXX,vagy FOS-XXX kerülne.
Tegnap láttam JEW-XXX-et. :-)
2009.01.29 15:29:41dextercapo
Szsrobert : van hobbijarmu biztositas . vagy van az ertelmes modszer : mindenkinek egy rendszamot . egy kotelezot - persze itt ez megvalosihatatlan .
2009.01.29 18:33:52Szsrobert
Ha nem lennének ilyen b@lf@szok a pénzbeszedéssel és rendszámmal, én is 1 rendszámot használnék minden járművemre.
2009.01.30 17:32:40szakey
eff: Jé, egy orbán viktor fan. Te vagy a barátnője. Bocs.
Szsrobert: ha lenne IQ-d, akkor tudnád, hogy a földhivatal, önkormi mire való, s miért jó. Vagy a személyid, jogsid magad gyártod otthon?
S, hiába mondod a bótban, hogy nem kell a cipő sarka, mert csak lábújhegyen jársz, az egészet ki kell fizetni. Az a te bajod, hogy nem használod csak egyszer egy évben a motorod. Add el, vagy öntsd betonba.
Alapvetően az a baj, hogy mindenki félti a szociból ittmaradt libakergetőjet, ami ma már igazából csak a tyúkólba való. Tán még kisdobos nyakkandőt is hordanak titokban. Továbbá a konténerben behozott, felpiszkált, mások által levetett kis szarokat, amit ha rendesen, mondjuk, mint amilyen a műszaki nyugaton, átvizsgálnak, nem marad versenyben. Na ez a gáz, nem a rendszámoztatás, a ragaszkodás a régi rendszer vívmányaihoz. Ki is a pufajkás akkor?
Tény, nyugaton olyan járművet használsz, amilyet akarsz, akár otthon össze is állíthatod papírmaséból, ha átmegy a műszakin.
De az osztrák zsaru megteszi, hogy a kocsi alá teríti a fehér lepedőt és ha olaj csöppen, akkor leszedi a rendszámos, s csak javítás, műszaki után kapod vissza. Az Usa-ban szemre leszedeti a yard a rendszámot, ha úgy itéli, hogy füstöl a gép, nincs is zöldkártya. És sose kapja vissza.
Az itt használatban lévő baromira elavult robikat ott nem is használhatod. Baromi elkeserítő, hogy amikor az ember haza jön nyugatról, más Sopronban a Balkánon érzem magam, mert a színvonal csak zuhan. Németeknél még nem láttam Simsont. Biztos van, de nem láttam. Viszont sokkal több baromi jó gép, kicsi, nagy, s mind rendszámos.
Ez a rendszám cserebere meg nevetséges, ez még nyugaton sem működik, ez biztos hungarikum lesz.
2009.01.30 22:03:00muz
szakey!! Nem akartam alpári lenni de te akkora köcsög vagy , hogy levered az embernél a biztit, és amúgy mi a bánatos faxomnak jössz haza. Az ilyen sznob buzik a kivert kutyának sem hiányoznak.
2009.01.30 22:29:12baowah
uraim, uraim, kérem ne tessék a taknyot cukrozni. :)
szakeynak is van igazság a mondókájában, meg másnak is. Kéretik figyelembe a féligazságokat, amelyek nem ugyanazok, mint a részigazságok. Nem a rendszámmal van a baj, hanem azzal, hogy kézenfekvő, hogy valaki átver.
Aki nekem itt f@szozik, azt kukoricára térdepeltetem a sarokba, arccal a fal felé. Lécci, csak elegánsan gyilkolni egymást.
2009.01.31 01:41:20Bell & Sebastian
Meleg szaké? Ne igyátok.
2009.01.31 05:06:07dextercapo
csak a pelda kedveert : vettem az ebay-en oktoberben egy aprilia atlantic 500-ast mert mar reg szemeztem egy ilyennel . beultem az autoba , ejjel egyre mar a francia hatar kozeleben a hegyekben aludtunk (illetve az utitarsam aludt , en faztam mint a kutya) masnap elmentem az urgehez akivel beultunk az autojaba , es elmentunk az okmanyirodaba kivonatni a verdat . majdnem masfel-ket oraba kerult , kozben nem kellett lesni szamot , nem kellett figyelni hogy egy kelletlen ocsmanyirodai droid a nevemet betuzi - elmentunk egy kis helyi kavera es reggeli sutire . megneztuk a belvarost , mire visszaertunk mar reg keszen voltak a papirok , nehany tiz euro , ott helyben fizettem . letoltottem a magyar adasvetelit , alairtuk es kesz . azota a magyar okmanyiroda es a kozlekedes felugyelet es a vam folyik - az utolso harom het kivetelevel vegig - oktobertol . ennyi munkahoz nem is csodalom hogy ilyen komoly eredetisegvizsgalati dij , okmanyirodas koltsegek (amit termeszetesen nem lehet befizetni , csak ha kiugrok egy kicsit a postara kozben) es igy tovabb . ahogy hallom a nemeteknel is kicsit egyszerubb az ugyintezes .
angliaban az atiras is egy kicsit simabb ugy - de a zoldkartyat talan kar is emliteni : a jarmunek ahogy az szerte europaban jogos , a gyartaskori normaknak kell megfelelni - ok tudjak hogy senki nem fog taxizni egy otveneves bentley-vel - kar rajtuk leverni a port ha a forgalom elenyeszo reszet alkotjak . (nalunk ez nem igy megy - itt meg be lehet adni a nepeknek hogy a budapesti szmoggal nem tudunk mit csinalni , akkor tiltsuk ki a ket trabantosokat es ettol jo lesz a varosi levego . nem a futestol , nem a dizelektol van szallopor - csakis a kek trabi tehet rola - kulonosen ha primszam a rendszama - na az kesz ciklon B.
a magyar burokracia olyan szinten tulmeretezett hogy barmi amit maga ala tud csalogatni , az ott fullad meg . csoda hogy az emberek nem lelkesednek a boviteseert ?
nincs kifogas a rendszam ellen - de ebben a rendszerben minden elonye elvesz .
2009.01.31 05:12:38dextercapo
baowah : keresed parancs : van itt aki alapvetoen kedves gyerek , csak az a teny hogy nem ismerte a papajat , ranyomja belyeget a stilusara .
ha valaki annyit tolt kulfoldon hogy ezt ennyire nem latja at , akkor az nyilvan azt sem erti hogy ha nincs kenyer , akkor miert nem esznek az emberek inkabb kalacsot . nekem ez a benyomasom :)
2009.01.31 08:28:48muz
Nos, a többiektől mindenképp elnézést kérnék.Nem akarom rombolni a színvonalat. De emberből vagyok és mint ilyen vannak érzéseim amit jelentősen tud befolyásolni negatív irányba az a tény, hogy kikkel élek egy helyen. Még ha időszakosan is. Ez már rég nem csak a rendszámról szól. Hanem arról, hogy mennyire birkák vagyunk. Sokan hoznak fel külhoni példákat. De a sztrájkokkal,tüntetésekkel,komoly már már forradalomba csapó zavargásokkal senki nem példálózik. Pedig ez is divat a lajtán túl ha úgy érzik nagyon semmibe veszik az életüket. Mi pedig egymást marjuk miközben a negyvenezer politikusunk röhög a markába és tömi a zsebét. "Oszd meg és uralkodj!" Sikerült és sikerülni is fog míg ennyi szemellenzős bólogató jános él közöttünk.
2009.01.31 09:07:44szakey
Én is bocs, ha valakit lealáztam, nem akarok senkit sértegetni.
Okmányirodában én is vártam már az ügyintézésre három órát, de volt, hogy tíz perc alatt végeztem, ugyan azért.
És igaz, nem a külfölddel kell példálózni, ha jól emlékszem, nem is én kezdtem, hanem azzal kell megbírkózni, ami itt van.
Hiába boldog az osztrák, a német, hogy vesz a bóltban egy kit-cart, hazamegy és összerakja, mint a legót, levizsgáztatja és mehet, ha itt nem engedik. Baromság, de ez van.
Adót, meg amióta világ a világ fizetni kell. mindegy, hogy hívják, áfa, tb, teljadó...
Scak az az elkeserítő, hogy közelstova húsz éve európa, s most már a távol-kelet szemetese vagyunk, s amíg lesz kereslet azok is maradunk.
Ennek más gazdasági okai is vannak, de van emberi vonatkozása is.
Miért van az, hogy a burganlandi paraszt, X5-el megy kapálni, kiszáll belőle, s úgy néz ki, hogy akár színházba is mehetne. Igényes a ruhája, a kinézete, a megjelenése, jól fésült, borotvált. Pedig csak kapálni ment. Itt meg a Józsibácsi a 30 éves babettán gumicsizmában, kifakúlt, foltozott térdű munkásruhában, ötvenéves swicisapkában, fogatlanúl, stb. Még az ablakot is feltekerem, ha elmegyek mellette. A tisztasághoz nem kell sok pénz. Bécsújhelyen sehol nem látsz olyan portát, ahol roncsok, kupi, meg háború előtti lomok lepik el. Itt meg a rózsa-domb kivételével, majd mindenhol.
Fent az alpokban kicsi olasz falvak úgy néznek ki, akár Sopron vagy Szentendre belvárosa, pedig csak 800 lakosa van, mégis tip-top minden.
Itt meg tipródtok a leharcolt robogók rendszámoztatása ellen, aminek, már emlékének sem szabadna lenni, nem hogy használni-
Off.
2009.01.31 15:22:14szakey
Van itt a szomszédban egy cikk: "Négyméteres deszka szállítása utassal" címmel, érdeme elolvasni. Vietamban minden motoron van rendszám, és még a robogóval is kell parkolásért fizetni.
2009.11.02 21:03:16dave007
nekem csak 50 re van jogsim, DE! amit eddig vezettem, az odavert bármit(ilyenkor minimum 10 liter), viszont agyatlanul soha sem mentem vele.Közlekedés céljából használva 7-8 litert evett. most gazdaságosra vettem a formát, eladtam a drááága verseny robit és egy újat szeretnék, amivel el járok suliba meg melóba(15 km , bkv val pont 50perc-1óra, ha minden jól megy). Ha 50 est veszek, simát, az szivás. 2 ütemű és szennyezi a környezetet,mint a fene, ráadásul nem is megy, feltartom a forgalmat, kész életveszély,mert az autósok kifognak előzni a 2x háromnegyed sávban is. Ha vennék egy 125/50 est, az jobban megy, kevesebbet eszik, 4 ütemű és környezetbarátabb.
Igencsak látszik, hogy motorokról lila gőzük nincs sok embernek. Egy közepes kategóriás 50 es kb. annyit megy végre mint egy közepes kategóriás 125 ös. DE! az alacsony fordulatszámnál az egyik elindul , a másik nemigen, főleg ha 80 kiló felett vagy. Na így lehet jó kis dugót csinálni.
Nem a parkolókkal kéne sipákolni meg a kocsikat kitiltani, hanem az egyéb alternativákat megteremteni. Kerékpárral azért nem közlekedek, mert a buszok olyan rettenetet hagynak maguk mögött, hogy elhányom magam.ÉS ezt nem képletesen mondtam!a robogóknak kéne kedvezni, kevesebb BKV-t, azaz buszt, hogy pontos legyek, a szmog a felére csökkenne és lehet sokan bringára is pattannának.
Olaszországban régebben az 50 esekkel is lehetett 2 fővel menni, nálunk nem lehet.
senkinek sincs 50 ese csak 125,ami sokkal gazdaságosabb és ezt mindenki tudja. A rendőr meg nem fog ilyennel cseszegetni. Ott inkább szondáztatnak :D
Ugyan azzal a kasznival (nagy testű) az egyik 3 at , az 50 es 4 et eszik átlagban.
Igazából le is szedetném a 125 ösökről is a rendszámot, vagy legalábbis ne kelljen értük fizetni semmit. A benzinben úgyis 250 forint adó van. Akkor meg?
2009.11.02 21:09:35dave007
Vietnámot, Koreát, stb... -t ne emlegessük már.
999999999999999x zsúfoltabb, mint hazánk.
Korában voltam, a völgyekben a rohadásmagas lakótelepek a völgyben (30 emelet talán), az autópálya korlátja kb 2 méterre az ablaktól.
A hegyekben vagy gazdálkodás folyik vagy csak épp olyan, hogy lakhatatlan, mert iszonyat meredek.
Ja és a lakosság száma irtózatos.Természetesen a tömegközlekedés viszont ott működik. Lehet szankciókat hozni, de csak úgy, ha annak nem pénzbeszerzési jelentősége van, hanem egy bizonyos alternatíva felé akarja terelni az embereket. Egy működő alternatíva felé és nem egy ellehetetlenítésről szóló baromságot kellene betartani, amit nem lehet. Mint pl 1 háztartásban 1 autó lehet.Ha mondjuk közös háztartásban élek a szüleimmel és párommal. Remélem nem kell magyarázni.