A méreg színe zöld - még durvább Kawasakik érkeztek

2009.06.18. 18:55

A Kawasaki off-road sorozatának több tagja sikermodellnek számít 2009-ben. Hogy piaci helyzetüket megőrizhessék, a két legnépszerűbb motorjukat komolyan átdolgozták.

KX450F

A 2010-es fejlesztésekre büszkék a gyáriak: a piac legjobb motorját és vázát ígérik. A gyári versenyzők visszajelzései alapján finomításokat végezték a blokkon, amelyek fokozzák a magas fordulatszámon történő teljesítmény-leadást. Az egyhengeres részletei sok mindenben megegyeznek Ryan Villopoto KX450F versenymotorjáéval.

Szintén a pályák világából érkezett az új „bridged box bottom” dugattyú, ami először jelenik meg széria motoron. Formai kiképzése és alacsonyabb tömege tovább növeli a motor teljesítményét főleg magasabb fordulaton – ami jó hír: tartósabb is elődjénél. A manővereknél és az akadályok leküzdésénél elengedhetetlen a jó kuplung, a finomhangolásnak köszönhetően jobban adagolható lett.

A kipufogó a költséghatékonyság jegyében titán helyet rozsdamentes acél lett, a versenycső hangereje 99 decibel. Tízzel magasságában és nyolc milliméterrel szélességében is megnőtt a hűtő mérete – tartós kínzás alatt sem fenyegető a felmelegedés veszélye.

A váz módosításakor arra összpontosítottak, hogy a KX450F-fel könnyebb legyen gyorsan menni. A geometrián és szerkezeti elemeken végzett változtatások szavatolják a szükséges kezelhetőséget. A 2010-es modellek Kayaba felfüggesztésének módosították a csillapítását: fokozza a komfortot és nagyobb tompítást eredményez a pályára visszaérkezéskor.

KX250F

Ezen a gépen is megtalálható a „bridged box bottom” dugattyú - jellegzetessége a szinte szoknyamentes kiképzés, és a rövid csapszeg körüli négyszögletű erősítés. A blokk elhelyezésével és az átdolgozott vázzal optimalizálták a motor egyensúlyát, ami nagyobb stabilitást eredményez, főleg a kanyargós szakaszokon.

A KX250F-en újításai között érdemes megemlíteni az erősebb, robbanékonyabb motort és az új Showa kétkamrás teleszkópot, amely titán bevonatot kapott. A hátsó teleszkóp is változott, vele együtt az Uni-Trak hátsó rendszer is.