MotoGP technika négy és fél milláért

2009.08.24. 09:24

Két éve még a pontokért küzdött az Ilmor X3-as, most viszont utcai motorként bukkant fel ismét a GP Motorsport műhely kínálatában, igaz, az eredetinél jóval kisebb teljesítménnyel.

ilmorx3

Az egyelőre csak Project 109 néven ismert gép váza és futómű-geometriája azonos lesz az X3-aséval, csak a motort kellett valami szelídebbre cserélni. A négyhengeres, 800 köbcentis V4-es helyére az Aprilia SVX 550 jelzésű kompakt V2-ese kerül, amihez persze új motorrögzítési pontokat kellett kialakítani. Az új motor 75 lóereje persze messze van az eredeti pályagép teljesítményétől, de a 90 kilogrammos tömeggel együtt még így is elég lesz egy kis élménymotorozáshoz. A legegyszerűbb utcai kivitelbe persze nem a versenygép gázos csillapítású villája és monoblokk fékei kerülnek, de a megfelelő összegért természetesen ezek is beépíttethetők a motorba.

Ahhoz képest, hogy mit kaphat érte a vásárló, a 15 ezer fontos, azaz kb. 4,6 millió forintos ár nem is tűnik túlzónak, ennek ellenére kevesen próbálhatják ki, hogy mit is tud a két éves csúcstechnika az utcán, mivel összesen 15 ilyen motor készül, és ezek közül is csak tízet adnak el, a többi a gyártónál marad.