Az MZ szégyenteljes visszatérése

2009.09.01. 10:36 Módosítva: 2009.09.01. 10:59

Az MZ két év után visszatér, igaz, nem a dicső múltat gondolják tovább. Ne várjunk világverő sportgépet, sem praktikus népmotort, sőt az ezres kéthengeres blokkot sem látjuk viszont: az Emmely EL1 egy kicsi és lassú elektromos robogó.

A cég korábbi tulajdonosa a maláj Hong Leong vállalat volt, tőlük vásárolta meg 2008-ban Ralf Waldman és Martin Wimmer, a két német ex-versenyző. A korábbi hírek szerint 4,5 millió euró volt az ára a márkanév egész világra kiterjedő jogainak.

Az MZ új vezetősége a múlt héten sajtótájékoztatón ismertette 2010-2011-es terveit. A német Clean Mobile AG-vel együttműködve a következő két évet elektromos és hibrid robogók gyártásával töltenék – most még nem számíthatunk friss szász motorkerékpárokra.

Munkájuk a német ipart sem fogja fellendíteni, hisz az EL1 gyártása Kínában történik majd. A lítium-ion akkuval hajtott robogó nem igényelt sok fejlesztést – a teljesítménye megdöbbentően szerény, végsebessége mindössze 25 km/h. Waldman és Wimmer ígérete szerint az EL2 és EL3 gyorsabb lesz, akár 45 és 80 km/h-ra is képesek lesznek.

Az EL1 már idén a boltokba kerül, a másik két modell csak az elkövetkező két évben. A német ágazati pletykák szerint ugyan a háttérben folyik a Moto2 versenygép fejlesztése, de ennek ellenére szégyen, hogy a nagy múltú márka menedzsmentje ilyen kínai bóvlival járatja le a sokak által tisztelt és szeretett nevet.