Harley helyett Yamaha

2009.09.08. 16:46 Módosítva: 2009.09.08. 16:55

A Buell szimbolikusan bezúzatta a Blast ötszázas, egyhengeres blokkját - a levegőhűtés rajongói már csak abban bíztak, hogy a születő félben levő angol márka, a Mac megkapja az általuk levetett technikát. Sajnos az üzlet nem jött létre, a Harley-Davidsonhoz tartozó cég nem kívánja gyártókapacitását a fél Sportsterre pazarolni.

A friss hírek szerint japán felé fordultak a Macnél: Ellis Pit a Yamaha XT660Z-ben már megismert motort választotta. Döntését megalapozta a blokk jó híre és az, hogy hozzá hasonlóan a Derbi és az Aprilia is erre a négyszelepesre szavazott.

A japán konstrukció erősebb, mint a 34 lovas Buell, hatezres fordulaton 48 lóerőt ad le. A minőséggel biztosan nem lesz gond, más kérdés a megálmodott forma: a vizes blokk korántsem enged meg olyan letisztult dizájnt, mint a levegőhűtéses. Ha ez van, akkor ezt kell szeretni - már csak azt szeretnénk tudni, hogy az upton-upon-severni cég mikor mutatja be az építőszekrény elv alapján készülő négy modellt, a Spudot, a Rubyt, a Peashootert és Roarert.