Megszűnik a legszebb Ducatik gyártása

2009.11.10. 13:04

Alaposan felkészült 2010-re a Ducati. Annak ellenére, hogy csupán két igazán új modelljük– a Hypermotard 796 és a Multistrada 1200 – debütál Milánóban, szinte minden gépüket átdolgozták.

A 696-os és az 1100-as Monster formailag nem mutat frissülést, mégis megváltozott: mostantól blokkolásgátlóval is elérhetőek a meztelen kéthengeresek. Vége az utas sütögetésének: mindkettő hővédő lemezét megnövelték, így kevesebb forróság jut el a kipufogóktól a hátsó ülésen utazók combjára. Az 1100-as hengerét ezüstösre színezték át.

Az 1098R-nek a neve változott – mindenki tudta, hogy blokkja egy százassal kövérebb; mostantól 1198R néven keressük a boltokban. Az új Corse festés dinamikus, az alumíniumból formázott benzintartály pedig egy kilóval könnyebb.

A Ducati 848 Dark, amint a neve is mutatja, sötét köntöst kapott: a matt fekete fényezés az olasz szokásoknak megfelelően olcsóbb is lesz a fényesnél. Nincs nyoma spórolásnak, ugyanazokat a technikai frissítéseket kapta meg, mint a normál modell: többek között alumínium vezérműszíj-feszítőt szereltek a desmodromikus blokkba.

A Hypermotard hét kilóval könnyebb lett, néhány alkatrészét a 2010-es 796-osról kapta. Az Evo ereje is nőtt, öt lóerővel többet hoznak ki a léghűtésesből. Bemutatkozik az EVO SP is, ez futóműalkatrészeiben és gazdagabb szénszál köntösében különbözik.

A retró kedvelőknek sajnos nincs jó hírünk: egyetlen egy marad, jövőre csak a GT1000 tartják meg. A gyönyörű GT Touring, a Sport 1000 Biposto és a Sport 1000 S gyártása költséghatékonyság miatt megszűnik – ezek még a Ducatihoz képest is rétegmodellnek számítottak, előállításuk nem volt gazdaságos.