Bevált recept: Harley-t koppint a Honda

2009.11.14. 11:45 - Zirig Árpád

 

Akinek a Shadow túl cruiser, a Spirit meg túl chopper, az RS-t szeretni fogja: elegáns, múltidéző utcai kéthengeres. Kontúrjai leginkább a Harley Sportsterére hasonlítanak, ereje és felhasználhatósága is nagyjából megegyezik a 883-as amerikaiéval.

Az üléspozíció kényelmesnek ígérkezik, az RS egyenes felsőtestet biztosít. A lábtartó sincs feleslegesen kitolva, a térd derékszögben lesz hajlítva. Az új 750-es leginkább a japán belpiacra gyártott VRX 400-ra emlékeztet – Ázsiában nagyon sikeres volt a kéthengeres, Steedre alapozott roadster.

Sötétszürke festés és diszkrét krómozás: az új Honda sokak kedvence lehet. PGM-FI befecskendezővel látták el; az alacsony fogyasztás, a testvérmodelleket ismerve, biztosnak látszik.

Az ülésmagasság 737 milliméter. A 19-es első kerék feltehetőleg jó egyenesfutást biztosít, ám a fordulékonyságot sem befolyásolja hátrányosan. Az első villa szárai 41 milliméteresek. Az első tengelyhez 296-os tárcsa került, amelyet kétdugattyús nyereg markol. A hátsó fék klasszikus 180-as dob – hatásfoka feltehetőleg untig elég a szerény, 45 lovas teljesítményhez.

Az 52 fokos hengerszögű kéthengeres OHC vezérlésű, összesen hat szelepe van. Maximális, 65 Nm-es nyomatékát már 3500-as fordulaton leadja. Túrázáshoz, cirkáláshoz és mindennapi közlekedéshez egyaránt alkalmasnak tűnik – hála Istennek pozőr faktora lényegesen alacsonyabb a customnak látszó testvérekénél.

 
Szóljon hozzá!

Kommentek

  • 2009.11.14 20:14:37fatalexception

    Nekem rohadtul tetszik, akárhonnan is van.
    A Honda legalább megbízható, nem kell a motorozásra szánt időt bütyköléssel elb@aszni.
    A teljesítmény kicsit karcsú. Vagy még inkább a nyomatékot hiányolom. Ha már így néz ki, kéne alá a kraft.

  • 2009.11.14 20:21:08Hondafan

    Khorusan!
    Ez egy korrekt hozzászólás volt! Tartok tőle, hogy ebben a mezőnyben kicsit tán túl magas nívójú... :(
    De egyetértek.
    Az ember is (persze, jó esetben) tiszteletből, elismerésből, szeretetből emleget, vagy utánoz gyakorta másokat.

  • 2009.11.14 20:51:51pannonkondor

    Magas nívó??? A márkát egyáltalán nem ismerő, valamilyen HD fóbiától elferdült lelkű emberek fröcsögése mint nívó?? Gratulálok. Én komám azért mert Harley-m van sosem fikáznám senki motorját sem, pedig valószínűleg némelyik évben több japán gépem volt mint amennyi itt némelyik szépírónak egész életében lesz. Hogy ez egy Sportster koppintás? A vak is látja. És akkor mi van? Attól ez nem lesz Harley. Az új ára ennek is horror lesz, és aki a neve miatt eddig HD-t vett, az ezután sem fog utánzatot venni. Miért? Mert sznob. Aki meg azért vesz Harley-t mert a legszebb hangja ennek van, mert egyszerű mint a faék, szebb blokkja sincs más gépnek,az megint nem fogja megvenni. Ja, és megbízható, ellentétben avval, ami itt elhangzik. Mert én használom, meg sok barátom is évek óta gond nélkül.

  • 2009.11.14 21:07:31for-avar

    A VT blokkcsalád 500-1100 sokmindent hajtott már...52fokos(76fok forgattyústengely elékelés)
    HARLEY=kópia
    mert szijhajtása a Kawának előbb volt
    mert az Indian előbb gyártott cirkálót
    mert vizes V2 cirkálója a japánoknak előbb volt...
    hát igen bizony ugye különös...

  • 2009.11.14 21:15:59Toeraks

    Nagyon igazad van, Pannonkondor!
    Koppintásnak koppintás, de akit ez zavar az ne vegye meg! A fiam meg az én koppintásom, mégis imádom! Tudom, rossz hasonlat volt.

  • 2009.11.14 21:26:29energe

    én a fiaimat nem koppintottam, vagy ti így hívjátok?! Végülis!

  • 2009.11.14 21:33:18pog ma thon

    Toeraks: Miért te vörös hjú vagy ? (csak vicc)

  • 2009.11.14 21:36:21símanó

    Ostoba tudatlan újságíró. Ez egy japán belpiacos motor amit már vagy 15 éve éve gyártanak. Ez aztán a nagy hír . vrx400 roadster néven futott amit aztán még a kinaiak is megvettek és gyártják a liszensz alapján. Szóval ha valaki lopott akkor az a HD volt bár az olajfolyást biztos nem a Hondától koppintották

  • 2009.11.14 21:49:44pannonkondor

    A kawának azért nem lehetett előbb szíjhajtása mert amikor Harley-t laposszíj hajtotta akkor a kawa még csak traktorokat gyártott. Aztán láncos lett és később visszatért a szíjhoz. Persze ez részletkérdés. A Harley-nak nincs vízhűtésű cirkálója, mert amire te gondolsz(V-rod) az lehet hogy powercruiserként fut, de mérete és felépítése alapján ezt semmi nem indokolja. A VT blokk meg a VT-be készült aztán persze belerakták másba is.Mint pl. az Intruderét is. Nem vagyok enciklopédia, de harminc év alatt ragad valami a koszon kívül is. Úgyhogy ezt az irány hagynunk kéne. És még egyszer leírom,hogy érthető legyen. Engem egyáltalán nem zavar hogy másolják a HD-t. Az sem hogy az SV-t meg a Hyosung. Az egész világ erről szól

  • 2009.11.14 21:56:08morcosboci

    tetszenek a hozzászólások: a spori direkt lett csúnya, hogy reszelni kelljen, a HD megbízható, a fék méretezésénél a tömeg a fontos, a dobfék szar,a Honda koppint,aHonda jelentene konkurenciát a HD-nek...Csak a tisztánlátás kedvéért ezt a motort pont azért fogják megvenni mert nem Harley. Vannak emberek akiknek fontosabb, hogy ne nézzék Harleysnak...

  • 2009.11.14 22:06:16pannonkondor

    Már megint egy zseni hozzáértő. 1952-ben jelent meg az első K modell, majd 1957-től XL Sportster néven fut. Ez szerény számításaim szerint kicsit több 15 évnél.Valóban volt egy időszak amikor jellemző volt az olajfolyás, amig az AMF többségi tulajdonosként irányította(szarul, mert csak a mennyiség számított) a céget. Az EVO blokk megjelenése óta(1984), ez megszűnt. Szerintem tényleg ne menjünk bele történészkedésbe. Csak halkan jegyzem meg azért a VRX nem ennyire kopi, inkább egy szép naked.

  • 2009.11.14 22:13:57pannonkondor

    Ha jól értem akkor most a Honda csinált egy igen randa motort.És a dobfék a király. Az meg hogy neked mi a csúnya, ízlés dolga. Viszont amit a végén írtál az jellemzi ezt az egész vitát. Aki azért ezt veszi, hogy nehogy Harley-snak nézzék, az legalább akkora faszkalap, mint az aki azért vesz Harley-t mert az van ráírva, hogy Harley.

  • 2009.11.14 22:27:12pannonkondor

    Ja és egyébként szerintem a Hondának ez az első igazán komoly utánzata, mert a többi V kettese nem hasonlított egyik HD-ra sem. Éppen az volt benne a szép. A többi japán gyár ebben mindig élen járt. Úgyhogy nem is értem a Hondát, minek kellett ez nekik.

  • 2009.11.14 23:16:41Daniel David

    Ez nagyon-nagyon gáz. Ki akarna egy utánzattal járni, még akkor is, ha jó?

    Én biztos nem...

  • 2009.11.14 23:42:51Khorusan

    Én nagyon szívesen járnék ezzel az "utánzattal"

  • 2009.11.15 00:31:21dtk74

    Engem a nagyszüleimről koppintottak anyámék. hasonlítok is, de jobban sikerültem. :-) ismerve a Harley-t ez itt is esélyes.

  • 2009.11.15 08:20:31glatt

    Ha leszednénk azokat a dolgokat az amcsi masináról, amit loptak, akkor csak a váz maradna.
    Látatlanba kilyelenthető, hogy ez a moci nem engedi majd az olajat, járáskultúrája is messze veri a hajazott márkájét.

  • 2009.11.15 09:13:56w126sd

    Lassan mondom,mindenki értse,a HD a Hondához képest egy MTZ traktor!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Csikost a Pártba!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 2009.11.15 09:29:53nehogymárne

    van egy mondás: "a plágium a nagyrabecsülés legőszintébb formája"

    ezt szeretném a figyelmébe ajánlani minden acsarkodónak.

  • 2009.11.15 09:49:43C16SE

    Király. Ez lehet arra is alkalmas lesz, hogy ne utánfutón tegye meg a két találkozó közötti távolságot.:-)

  • 2009.11.15 11:34:17csuvakka

    Nem kéne már ezt a cruiseres témát ennyire erőltetni. Semmi eredetiség sincs ebben az ómódi vasban, de még csak jól se néz ki hozzá. Emberek, vegyetek inkább Yamaha MT-01 -et, Moto Guzzi Griso-t, vagy V11 Scura-t, na azoknak van valami megjelenésük, de ezeknek a seggel a földön ülős küllős varrógépeknek valahogy számomra nincs.

  • 2009.11.15 11:41:03csuvakka

    Vagy ott a jó kis Yamaha BT1100 bulldog, akkor már inkább az 4-5 évesen mint ez a Virago utánzat.

  • 2009.11.15 12:01:13H Laci

    És ha már koppintás, akkor miért ne lehetne a fent említett Guzzi Nevadája.Legalább ugyanannyira hasonlít, mint a HD-ra.Akkor most van itt lánc, szíj, kardán.Rovid loket, hosszú.Vizes és levegos.Keresztben és hosszábban elhelyezett v motor.Drága és olcsóbb.Három kontinensról származó gyártó.Akkor most lopás ez vagy nem?Bevált recept, megint bedoltetek :)

  • 2009.11.15 12:26:24morcosboci

    pannonkondor- a HD vásárlók legalább 90%-a azért vesz HD-t mert rá van írva, hogy HD. Magyarországon 100%. Ha nem lenne ráírva a kutya sem venné mert amúgy egy korszerűtlen fostalicska az összes talán a V-Rodot kivéve. Azt meg a Porsche fejlesztette úgy, hogy előtte sohasem csinált V2-est de már elsőre sokkal jobb lett mint a 100 éve fejlesztett HD motor...

  • 2009.11.15 12:57:40Lacika1990

    Akkor elárulom hogy mindenki HONDÁTÓL koppint
    1972-őt írtunk, az angol sor 2esektől volt hangos minden. Egy akkoriban már elismert japán gyártó,Soichiro vezetésével megálmodta a kor legjobb motorkerékpárját. A történelem során először keresztben elhelyezett sor4es blokkal kiadták a CB750et. ... innentől kezdve az összes többi keresztbe sornégy KOPPINTÁS..a faszt.
    Egy chopper/cruiser akkor is az marad ami. Az arányok,a színek,a méretek szükre szabják a tervezőket.Egyértelműen 883. De nem koppintás.

  • 2009.11.15 12:58:36Lacika1990

    mármint hogy a tervezők munkáját szabja szűkre...

  • 2009.11.15 13:06:22energe

    sok chopper van, és össze is lehet téveszteni őket, főleg az egyedesítés után, amitől nem lesz igazából egyedi(2pótlámpa,oldaltáska,háttámla,stb), de a Sportstert semmivel nem lehetett összekeverni!

  • 2009.11.15 13:07:23Lacika1990

    Vagy ott a 4 japán 1000es supersport harca...
    Istennem a speed is egy stílus,vitatkozhatnánk hogy ki rakott először teliidomot egy motorra.
    Vagy a crossgépek.Számomra legalábbis külsőre ugyanolyan mind :D
    Legalábbis nagyon feszíteni kell h két mattfekete gépről megmondjam hogy mellik Yamaha és melyik KTM

  • 2009.11.15 13:08:06Gremlin

    Lacika1990.Ezt gondold át mégegyszer...
    http://www.motorcyclespecs.co.za/model/mv/mv_agusta_600gt.htm

  • 2009.11.15 13:14:01energe

    Lacika! Akkor te motor terén kb a feleségem szintjén lehetsz, mert neki lehet egykutya a Yamaha és a KTM, de a fiaim már messziről tudják mi-micsoda(5 és 7 évesen!)

  • 2009.11.15 16:00:00GERI87

    mos nemazér de mér kéne állandóan fejleszteni????
    mer hogy a HD nem fejleszt!
    mit könyörgöm??
    minek?
    ha igy is megveszik akkor felesleges meg most öszintén egy chopperen cruiseren mit kell fejleszteni annyit?
    nem kell hogy gyors legyen meg faszán kamyarodjon meg hogy keveset zabáljon meg ilyen olyanvezérlés....

    !

  • 2009.11.15 16:37:59taszajto

    a blokk ("félszemélyes") jó, de ezt eddig is tudtuk. a többi...
    valaki írta: ezt észre sem veszem az utcán; na an nál egy picivel több. asszem nőknek való

  • 2009.11.15 16:47:16pannonkondor

    Mehemed

    Lassan olvasd, hogy te is megértsd. Én,(és a sznobokon kívül még oly sokan) éppen azért vettem HD-t, mert ezt a régimódi stílust szeretem.És az egyszerűséget.Én leszarom ha te egy számítógép vezérelt guruló fotelon szeretsz motorozni, de engem se baszogass azért mert én nem. És majd ha egyszer eljössz velem egy 4-500 km-t akkor majd meglátod hányszor lógatom a kezem.

  • 2009.11.15 16:48:49pannonkondor

    Glatt
    Egy olyan dolgot mondj amit a HD másról koppintott. Ami azért is valószínűtlen mert a legtöbb motormárkánál kicsit régebbi.

  • 2009.11.15 17:00:07pannonkondor

    Lacika
    Nem az a koppintás, ha egy motort v2-es, vagy sor négyes blokk hajt, hanem ha valaki szinte a teljes formát, csak arra gépre jellemző formákat, és arányokat is lemásolja. Na ez a Honda ilyen. Van egy sor ilyen autó is. Ja és igen a Harley is csinálta a koppintást. A második világháborúban egy az egyben lemásolta a BMW boxerét. Na az ugyanilyen eset volt. De már leírtam, engem ez igazából nem zavar, tehát nem is értem minek ennyit felhozni. Ja és először teli idomot a sebességi rekorderek raktak motorra, mégpedig mindenfélére.:)

  • 2009.11.15 17:12:21Zahal

    lehet, hogy vmelyik HD-t lekoppintja a Honda, de legalább egy megbízható, műszakilag modern motort kapunk. majd pár év múlva, használtan lehet, hogy veszek is egyet - miután az első vevő bebukta az áresést.
    HD-t akkor vennék, ha lógó heréjű, pöffeszkedő, öntelt barom lennék, bőrrel és szegecsekkel kiverve. és mivel nem vagyok, Magyarországon ezek a HD-társadalom ismérvei, nem veszek HD-t, sokmillióért.

  • 2009.11.15 17:19:56pannonkondor

    Morcosboci
    A 100%-od azért nem igaz, mert én nem ezért vettem. Kéretik tehát visszavonni. Arra pedig külön megkérlek, hogy ne fostalicskázd le az én motorom, mert attól meg én leszek morcos. A V-rod blokkja pedig a Harley VR1000-es versenymotorjában szolgált sokáig. Ennek az utcai változatának a kifejlesztésében működött közre a Porsche. A kezdettől fogva. Nem értem hogy jön ide. Mert akkor mi van amikor az igazán drága, és kis szériás japán gépekre, Öhlins telókat raknak, meg Brembo fékeket? Hogy a japánok nem tudnak ilyeneket gyártani? Lószart. Ilyen a világ. egyébként a Harley-n gyárilag Showa teló van, és egy kalap szart sem ér. Akkor most mondjam azt, hogy a Showa nem tud teleszkópot gyártani? Az a baj hogy a legtöbben nem tudjátok mással magyarázni a Harley utálatotokat, mint a sok műmotoros menedzser fazonnal. el sem tudjátok képzelni, hogy vannak mások is, akik HD-val járnak.

  • 2009.11.15 17:33:26baowah

    pannonkondor: boxer hd volt korabban is, igaz, sokkal izgalmasabb Douglas hangulatu:
    http://www.allucchettati.it/Storica/Imola2007/harley%20boxer%202.jpg

    te a kesobbire gondoltal. ugye?

    http://jeffdean2.home.att.net/h-d.htm

  • 2009.11.15 17:42:56pannonkondor

    Zahal

    Nem tudom figyelted-e, hogy eddig viszonylag kulturáltan reagáltam, de a te stílusod kiverte a biztosítékot. Nem tudod felfogni avval csökött agyaddal, hogy valaki nem azért vesz motort, hogy tele legyen mindenféle fölösleges szarral? Gondolom te meg rejtett heréjű vagy, ha neked nem lóg. A kutyáknál ezt selejtnek hívják, és kizárják a tenyésztésből. Egy kérdés. Hány ilyen öntelt baromnak mondtad meg személyesen a véleményed? Gyanítom egynek sem. És gondolom az sem tűnt fel, hogy bőrszerkóban nem csak Harley-n ülnek. A műszaki tartalomról meg csak annyit, hogy itt a legtöbben valószínűleg az olajcserére is szervizbe hordják a motorjaikat, tehát én vagyok a hülye, hogy azt gondoltam érdemben lehet itt bármiről beszélni. Zárom soraimat, én ezen a helyen egy betűt nem írok le többet. Kímélendő az idegrendszeremet.

  • 2009.11.15 17:48:41Zahal

    pannonkomondor: biztos csak véletlenül figyeltem meg az utakon, hogy a HD-sek basznak köszönni (merthát ugye sokmilliós gépen ülnek, hogy mernek a kis csökött motorbiciklisek nekik integetni), de begyakorolják, hogyan kell stílusosan letámasztani a 300 kilós dögöt a Ráday utcában.:-) Aztán vannak köztük kivételek, és meglepődök, amikor normális emberi reakció jön tőlük. (a magyar BMW-sek 95%-a pedig agresszív, közveszélyes barom, tisztelet a kivételnek; na, hát ezt hozza ki a pénz sok emberből). Köszönöm, jól van a herém, és a 'szekszuális' életem.:-) Ha majd lógni fog, és sikerült összegereblyéznek annyi pénzt, majd kipróbálok egy HD-t, hátha befaszulok.:-)

  • 2009.11.15 17:57:33pannonkondor

    Baowah
    Sajnálom, hogy pont akkor hagyom abba, amikor egy
    értelmes hozzászólás is érkezik. Köszönöm. Természetesen az egyértelmű BMW kopira gondoltam.

  • 2009.11.15 18:15:20ábrus

    Zahal:
    Ha lenne rá lóvém akár még ma felülnék egy Wide Glide-ra vagy társaira,pedig nem tartozom az általad felsorolt kategóriákba.
    Nekem nincs bajom a HD-s társadalommal mert akiket ismerek ugyanolyan normális emberek mint az átlag motoros.(sznob barom meg mindenhol akad,nem kell hozzá amerikai vas)
    Csak a hovatartozás végett:FZR 1000-rel járok.

  • 2009.11.15 21:42:09Tsyga

    Kondor ne add fel... Én tudom, hogy nekem szoktál köszönni... :D

    Ismétlem... láncos? mi ebbena logika? (ld. Spirit, meg Shadow)

  • 2009.11.15 21:44:13lacac70

    Igazi fostalicska design... ilyenkor szégyenkezem, hogy hondám van...:-(

  • 2009.11.16 00:38:26Biker78

    Nekem VRX400-asom van. Én vagyok Magyarországon a harmadik tulaj, amennyire én tudom, de Japánból jött, ahol ki tudja mennyi volt. Most 55 000 km van benne (20 000 miattam), de ahogy kis hazánk dílereit ismerem, nyugodtan lehet ennek a duplája a futásteljesítménye is. Semmi baja, teljesen megbízható. Ha ez a "rokon" csak ennyit tud majd, akkor már semmi ok a pocskondiázásra. Ízlésről nem lehet vitatkozni, szóval fölösleges szócséplés. Egy motor akkor jó, ha teszi a dolgát.

  • 2009.11.16 07:39:27007 turbozva nem keverve...

    Az Indián 2 ével hamarabb csinált motort mint HD....szoval a HD is lopot....
    A Honda motorja 1 nagyon bevált konstrukció ,felülvezérelt 3 szelep hengerenként és hengerenként 2 gyújtó gyertya.És az az erő azoknak szól akiknek elég,nem égetik hasztalanul az üzemanyagot, kinek nem elég veheti a vtx 1.3 -Fury esetleg vtx1.8 ast ...

  • 2009.11.16 10:23:48baowah

    pannonkondor, ne add fel. Az élet kihivasai elol nem bujik el a ferfi :)

  • 2009.11.16 10:50:58KaWaSaKi

    Pannonkondor , ha a HD fikázók mind hülyeséget beszélnek, mert szerinted olyan jó, akkor nézd meg a motorrevüben a spori teszt végén a szétszedés és mérések utáni végeredményt. 25000-es teszt, szerintem siralmas végeredmény, hogy a hátsó henger a maximális kopáshatár majdnem 50%-át elérte, míg a többi normális motor a beépítési határértékeket is alig lépte túl, a váltója is azért kazettás, mert előre felvannak rá készülve, hogy azt a hulladékot sűrűn kell majd kivenni egy kis felújításra....nem kell a duma a megbízhatóságról, a mért adatok megmondják az igazságot.

  • 2009.11.16 11:22:25Tsyga

    KaWaSaKi: akkor Te ne vegyél sporit.

  • 2009.11.16 11:53:11Gremlin

    Aki HD-t akar az nem vesz Hondát,aki Hondát akar az meg nem vesz HD-t.
    Ennyi.

  • 2009.11.16 13:04:32odb

    Amúgy is MINDEN motoros hülye, ahogy MINDEN HD rossz, MINDEN japán motor jó, MINDEN ember egyenlő, stb.

  • 2009.11.16 16:11:49joeramirez

    Japan = no idea

  • 2009.11.16 21:21:40szakey

    Sztem azért nem köszönnek a HD-sok, mert nem merik elengedni a kormányt. :)

  • 2009.11.16 21:32:51torokszultan

    Zahal!
    Miért is kellene a hozzád hasonlóan előítéletes, másokat leszóló, fröcsögő, öntelt és végtelenül buta alakoknak inteni?
    Igazad van. Leülhetsz fiam. Egyes!

  • 2009.11.16 21:34:18torokszultan

    Állatira tahó dolog uraim valakinek leokádni a döntését. Ha értitek, mire gondolok...

  • 2009.11.16 22:20:45hdspori

    Kondor!!! Baszki,ezt nem is tudtam! Mármint hogy traktort gyártottak a motor előtt! Gondolom akkor az alkatrészkatalógusban volt ekevas meg bálázó is! Végülis azt a sok rizsát be kellett takarítani valahogy! De úgy látszik a mezőgazdasági vonal megmaradt a fanatikus japán fanoknál,mert olvastam itt elég sok gumicsizmás kommentet! Saját tapasztalatból kéne véleményt alkotni sütikéim,azt hogy ki mit halott,kurvára nem érdekel senkit! Ha már itt tartunk,a fölső szomszéd sógórnőjének a kutyájának a macskájától hallottam,hogy a Kawát meg szét sem kell szedni 25ezer km után,mert addigra magától széthullik!

  • 2009.11.17 10:00:16intruderjani

    @hdspori: LOL

  • 2009.11.17 10:16:55intruderjani

    @KaWaSaKi: És mi van ha a spori - legrosszabb esetben - széthullik 25K km után? Elviszem szervízbe és megcsináltatom. Ez ennyi. Nem rúgózni kell a problémákon, hanem megoldani őket. Aki herlit akar venni, nem hiszem, hogy ilyesmi visszatartaná. Sok emberrel beszéltem már, hogy azért nem vesz herlit, mert széthullik. Mindig visszakérdezek, ha a világ legmegbízhatóbb, legtartósabb gépei lennének, akkor vennél? Általában nemleges a válasz, mert, hogy "nem az én stílusom" vagy "gyengék", "drágák" stb. Akkor mi is a valódi ok? És miért kell ilyen sztereotíp (széthullik) dolgokkal takarózni a valódi ok helyett?

  • 2009.11.17 10:27:12intruderjani

    Csak hogy kommenteljek a cikkhez is: igen valóban egy spori koppintás. Engem nem zavar különösképpen, mert amíg egy rendes 883R-en dupla tárcsa elöl, egy hátul ezen lószar sincs, nem hogy fék. Itt lenne még mit csiszolni rajta...

  • 2009.11.17 11:30:46KaWaSaKi

    hdspori ez kemény viszavágás volt huu de menőő vagy :D mint a bölcsödések :D a kawa 25ezer után széthullik :D szerintem ha te ilyet láttál az keeway volt nem kawasaki, szemüveget fel ;)

    Miért baj, ha széthullik? 1.: azért mert valaki egyszer tud megvenni egy motort, nem félévente akar annyit rákölteni mint egy fél motor ára, 2.: motorozni veszi az ember a motort, nem szervízfaltámasztéknak, 3.: van akinek 10-12 hónap a motoros szezon egy évben nem 2 és nem árt ha olyan gépre esik a választás ami mindig pöccre indul, nem villáskulccsal meg csavarhúzóval.

    Amugy nem azért nem tetszenek a harley-k mert mind ocsmány (bár van egy két különösen "gyönyörű" jószág pl heritage springer a rojtos bőrős kormányásval..brr a hideg is kiráz ha meglátom :D) mert pl a v-rod, night-rod meg még 1-2 egész jól néz ki.

  • 2009.11.17 11:53:50intruderjani

    @Kawasaki:
    1. "Azért ,mert valaki egyszer tud megvenni egy motort, nem félévente akar annyit rákölteni, mint egy fél motor ára"
    --- Igen sarkos példa. Egyrészt nem hullanak szét félévente (tehát nem is kell fél motor árát rájuk költeni) , másrészt pedig a herlik mindig is drágábbak voltak, mint a "kommersz" társaik (hasonlóképpen az olasz márkákhoz). Ja és mindenki addig nyújtózzon, amíg a takarója ér.

    2. "Motorozni veszi az ember a motort, nem szervízfaltámasztéknak."
    --- Ez jól hangzik, de semmi értelme sincs. Ha valami elromlik azt meg kell csinál(tat)ni. Ez bármilyen márkánál előfordul(hat).

    3. "van akinek 10-12 hónap a motoros szezon egy évben nem 2 és nem árt ha olyan gépre esik a választás, ami mindig pöccre indul, nem villáskulccsal meg csavarhúzóval"

    --- Szintén jól hangzik, de ez hogy jön ide? Nem veszed észre, hogy a futárok motorjai más kategória? Hogy azok nem vesznek (semmilyen, még hondát sem) krúzert, mert nagy, mert nincs szélvédelme, mert nincs hova rakni a pizzát, mert sokat fogyaszt stb. stb.

    Szerintem az agyadat kellene csavarhúzóval, meg villáskulccsal beindítanod (majd sebességbe rakni), mielőtt a hülyeségeid beírod ide...

  • 2009.11.17 12:05:14v_holiday

    Kawasaki!
    Hány HD-d volt eddig? (Nekem egy sem, de nem is írok marhaságokat):
    Köszi a választ. Ha "Egy sem, de..." a válasz, akkor ne koptasd a klaviatúrát.
    Szép napot!

  • 2009.11.17 12:18:10hdspori

    Kawa,te vakegér!!! Olvass már el mégegyszer,nem én láttam,hanem úgy mondták,a fölső szomszéd... És mivel te is elhiszed a sok baromságot amit hallasz,én is elhiszem! Úgyhogy szerintem az mégis csak Kawasaki volt! Ja,és azt is hallottam hogy 5ezrenként szelepet,kell állítani a ninján mert nagyon csörög! Ez igaz???

  • 2009.11.17 12:23:33átlagmotoros

    Srácok!

    Akárhányszor Harley a téma, mindig egymásnak ugrotok. Vegyétek már észre, hogy szándékos provokáció a címadás. Ha az lenne odaírva, hogy "A Honda legújabb gépe", senki nem kommentelne, így meg osztjátok egymást már napok óta.

    intruderjani: nekem nem volt HARLEY-m, nem is lesz, de tisztelem és "ismerem" a márkát így arra kérlek, hagyd már ezt a herlit, mert a hideg kiráz. Van, ahol az angol kiejtés szabályai nem érvényesülnek, ez is ilyen. Amerikában is HÁRLI-nak ejtik, csak egy buta eu-i szokás ez a herli. Nem sértegetni akartalak, csak már sokadszor sütöd el. :D

  • 2009.11.17 12:42:55Tsyga

    Mellékesen, nem csak a futárok motoroznak 10-12 hónapot egy évben...

    És aki azt gondolja, hogy egy Sporival nem lehet motorozni sok évig szerelés nélkül...
    ...annak nincs az ismeretségi körében egy sem.
    vagy
    ... egy van, ami pont szar.

    Elég sok Spori van a környékemen, nyilván figyelni kell rájuk is, ha valaki adja neki az ívet akkor azt vissza is kapja a motortól. (ilyen esetben olajfolyás, és megbízhatatlanság is előjöhet) Viszont ez minden motorra igaz, egy motort sem lehet erején felül hajtani.

    Szóval aki normálisan használja a sporiját, annak nincs is gondja vele.

  • 2009.11.17 12:52:05intruderjani

    @átlagmotoros: Nincs harag. Engedd meg nekem, hogy buta EU-s módra herlinek írjam, és had hagyjam meg amerikának a helyes kiejtés módját.

  • 2009.11.17 20:28:06baxigáz

    1./
    A Honda a világ legnagyobb motorgyára, biztos rá van szorulva a HD kopintásra.A HD mind a mai napig képtelen olyan motort csinálni, mint pl. a Gold Wing..ugye és ezt maga a HD is elismeri, hogy az USA-ba az etalon a Gold Wing a maga kategóriájában nem a HD. Aztán ott van a Honda Valkirye Rune....ahhoz képest hol van a HD, komkrétan sehol.Ezzel együtt is aki HD-t akar az azt vesz, aki meg Hondát, az Hondát vesz és annak örül amilye van, mert ez talán így lenne normális.

    2./
    USA-ban a köztudatban az él, hogy aki rendes ember az Hondát vesz, aki meg nem az HD-t....Nézzen bárki utána.
    3./
    Minden Bmw-s (most az autós, vagy a motoros kérdezném) bunkó, na ez legalább akkora baromság, mint az amit általában az USA-ban a HD-sekről tartottak korábban.
    4./
    Szerintem tiszteletre méltó az, hogy a Honda megfizthető árú motort ad azok alá, akik nem akarnak, vagy nem tudnak HD-t venni és akik ezt veszik azok a világ legnagyobb rajongótáborral rendelkező márkájának híveihez fognak tartozni, nincs miét szégyenkezniük...sőt!

  • 2009.11.17 20:32:32baxigáz

    Még annyi, hogy előre tényleg dupla, hátra meg szimpla tárcsa nem ártana, meg a kipufogóval se ártott volna valamit csinálni, mert a Spiriten is ez van.

  • 2009.11.17 20:36:49baxigáz

    Ezzel együtt a Harley történelem ( kár, hogy ami a miénk volt azt eltüntették )és ez az amit nem lehet megfizetni, hiszen az aki azt vesz magát a történelmét is megveszi, még akkor is ha csupán egy trikót vesz.

  • 2009.11.17 22:21:06Tsyga

    baxigáz: nem vagyok biztos abban, hogy amiket kinyilatkoztattál helytállóak.

    Tényként kezeled azt, ami csupán a szubjektív véleményed, és ebből alakulnak ki viták. Szerintem.

  • 2009.11.17 23:18:51KaWaSaKi

    Hu intruderjani is bekeményített lol :D
    Ugy látom ráhibáztam nálad a 2 hónapos szezonnal, jé milyen érdekes, nem vagyok motorosfutár mégis használom egész évben a motort...

  • 2009.11.17 23:51:27hdspori

    Akkor te csakis postás lehetsz vazze!!! Úgylátom,akinek nem egyezik a véleménye a tieddel,az vagy menőzik,vagy keményít! Ez az érdekes kisbarátom!

  • 2009.11.18 06:46:33szakey

    hdspori!
    Akkora köcsi vagy ezzel a gumicsizmás beszólássa, hogy ha fingasz csak annyit hallani: Hhh
    Hogy jön ez ide? Nekem vot sporim, három hónap után rohadt a tank, beszart az önindító, gajra mentek a bowdenek, s folyt az olaj. Szezon végén eladtam. Még MZ-t sem kellet utánfutóznom, a kurva sporit igen. Az út szépén baszhatod a garanciát. Szvsz egy szar, ilyen rossz motorom soha nem volt.

  • 2009.11.18 07:59:54baowah

    Uraim, uraim, minek a durvulás?

  • 2009.11.18 08:08:57átlagmotoros

    baowah: talán azért, amiért Ti is mindig ilyen és ehhez hasonló provokáló címekkel látjátok el a cikkeket, hisz jól tudjátok, hogy simán egymásnak ugrasztható a két tábor kevesebbet gondolkodó és inkább csípőből kommentelő fele...

  • 2009.11.18 08:10:28átlagmotoros

    És gyenge érv lenne az "attól még nem muszály ilyeneket írni" Emberi természet, ezt úgy hívják.

  • 2009.11.18 08:19:16intruderjani

    @KaWaSaKi: Nem hangszórós a két hónapos ötleted velem kapcsolatban. Látom azért a személyeskedés jobban megy neked, mint a tényeken alapuló érvelés. Mindenesetre érdekes, hogy a négy nagy japán motorgyártó közül a legselejtesebb jeles képviselője ócsárol más motorokat (ill. azok gazdáit). Szerintem ülj le, egyes...

  • 2009.11.18 08:22:00intruderjani

    @szakey: benyaltad, elismerem. Ez más motorral elő sem fordulhat, ugye? Mellesleg új volt az a spori?

  • 2009.11.18 08:23:41intruderjani

    @átlagmotoros: Hé, hé! Azért mert egymás torkának ugrunk még messze nem jelenti, hogy nem vagy kevesebbet gondolkodunk. Lehet, hogy csak így vezetjük le a stresszt, amit ez a trágya idő okoz...

  • 2009.11.18 08:30:09intruderjani

    @baxigáz:

    1. A Honda a világ legnagyobb motorgyártója. Így van. Hogy rá van-e szorulva koppintásra? A cikkben található képek alapján a válaszom igen (ha nem látod az 1-1 spori koppintást, akkor szerintem nem akarod látni). Ismétlem ez nekem nem okoz gondot, jó helyről lopni nem szégyen.

    2. USA-ban a köztudatban az él, hogy aki rendes ember az Hondát vesz, aki meg nem az HD-t....Nézzen bárki utána.
    ---Mi vagyunk akkor a rosszfiúk...

    3.Minden Bmw-s (most az autós, vagy a motoros kérdezném) bunkó, na ez legalább akkora baromság, mint az amit általában az USA-ban a HD-sekről tartottak korábban.
    --- Egyetértünk.

    4. Szerintem tiszteletre méltó az, hogy a Honda megfizthető árú motort ad azok alá, akik nem akarnak, vagy nem tudnak HD-t venni és akik ezt veszik azok a világ legnagyobb rajongótáborral rendelkező márkájának híveihez fognak tartozni, nincs miét szégyenkezniük...sőt!
    --- Kicsit marketingszaga van az egész írásodnak, hol is dolgozol?

  • 2009.11.18 09:09:17hdspori

    szakey! Ne beszélj már csunyául,ronda dolog! Sajnállak öreg,akkor azt a motort benézted vásárláskor,rutintalanság! Amúgy meg szarok a garanciára,magam szervizelem a motoromat,talán te még gumit fújatni is márkaszervizbe mész! És akkor most mindenki elmesélhetné hogy robbant le a motorjával,meg hogy milyen problémák jöttek elő,és akkor csak HD tulajok írásait látnánk itt igaz???

  • 2009.11.18 09:28:44Tsyga

    intruderjani:

    "Mindenesetre érdekes, hogy a négy nagy japán motorgyártó közül a legselejtesebb jeles képviselője ócsárol más motorokat (ill. azok gazdáit)."

    Hát azért ez sem volt szép beszólás.


    "Lehet, hogy csak így vezetjük le a stresszt, amit ez a trágya idő okoz..."

    Úristen... :( Az internet ilyen jó pszichológus? :)



    átlagmotoros: ezt én is így látom.

  • 2009.11.18 09:52:25intruderjani

    @Tsyga: Amilyen az adjon isten, olyan a fogadj isten. Én sem vagyok különb, mint bárki más itt, csak én hajlandó vagyok tényeken alapuló, érvelős, normál vitát is folytatni, ugyanúgy, mint ennek az ellenkezőjét...

  • 2009.11.18 09:56:36intruderjani

    @hdspori: jogos, nekem is ez lett volna a következő, azért kérdeztem meg a delikvenst, hogy új volt-e a motor (vagy rásóztak valami trágyát). Elgondolkodtató, hogy egy-egy ilyen szar gép (ami minden szezon végén ez lesz adva a következő "baleknak"), hány "tuljadonossal" utáltatja meg a márkát, mire végre egy olyan emberhez kerül, aki megcsinál(tat)ja végre rendesen, hogy jó és használható legyen.

  • 2009.11.18 10:06:07átlagmotoros

    intruderjani: nem hiszem, ha tényleg előbb gondolkodnátok és utána kommentelnétek, akkor idáig fajuló vita kerekedne. Akkor eszetekbe jutna, hogy a cím direkt provokáció, amire simán ráharaptatok.De csont nélkül. Gyanítom, sok motort lehetne még találni, amire ez az új Honda hasonlít, szerinted miért épp HD példát hoztak? :S
    Amúgy ocsmány dolognak tartom, hogy szándékosan egymásnak ugrasztanak motorosokat egy motoros oldalon. Van, aki szereti a HD-t, van aki nem, van, akinek bejött, van aki alatt meg szétesett, de ettől még nem kellene egymás torkát marni. Mind két keréken élünk, hé! Ébresztő!
    Felesleges ilyen baromságokról vitázni, hogy ki int kinek. Ez egyáltalán nem motorfüggő, hanem emberfüggő, ez pedig már szubjektív terület, amiről ilyen helyen max meddő vitát vagy anyázást lehet folytatni, értelmes párbeszédet nem, hisz mind különbözőek vagyunk.
    Javaslom, alapítsuk meg a Normális Motorosok Szövetségét, ahová bárki csatlakozhat, aki két keréken jár, de alapszabályban rögzítjük, hogy csak az jöhet, aki int, ha másik motorossal találkozik és ha bizonyítottan nem intett, akkor egy hétvégére zár alá vesszük a slusszkulcsait vagy háttal kell motoroznia két napig! :D:D:D

  • 2009.11.18 10:14:01intruderjani

    @átlagmotoros: 95% százalékig egyetértek veled. Viszont figyelembe kellene venned, hogy nem vagyunk egyformák és alkalomadtán késhegyig menő vitát folytatunk minden szarról, sértegetjük egymást, majd jól elmegyünk sörözni egy találkozón ha összefutunk. A cím, mint olyan engem a legkevésbé sem érdekel (mint ahogy a cikkírót sem érdekli "motoros szakma" lásd "...A hátsó fék klasszikus 180-as dob – hatásfoka feltehetőleg untig elég a szerény, 45 lovas teljesítményhez. ..."), nem ezért ugrok neki más torkának. Lehet, hogy szeretünk vitatkozni (olykor hevesebben)? Hmm.

  • 2009.11.18 10:16:00átlagmotoros

    A késhegyig menő vita ok, de a sértegetés már nem. Amúgy egyetértünk, ha a sörözés is bent van a dologban. :D:D:D

  • 2009.11.18 18:33:42szakey

    Hdspori!

    Véleményem nem változott. Vadi új volt a bringa, ráadásul az 1200 fajtából, nem is a 883-as "fapados". Bocsi, te akkora őrült vagy, hogy otthon cseréled az alkatrész, ha garis a gép? Gratulálok!!!
    S, igen. Sem az MZ-vel, sem olasz, sem japán, sem angol márkával SOHA nem volt annyi gondom, egyik sem hagyott cserben. A sporti-s fostalicska meg beszart menet közben. Szval ezt nem a szomszéd haverjának az öccsétől hallottam, TAPASZTALAT.

    Az apriliát sokan fikázzák, én három idényt húztam ki vele (cca 25000 km), s nem kellett bowdent cserélni. Japcsi, műanyag szarral bejártam európát, bő ötezer kilómétert, csak tankolni kellet. Biztos szar ügy, de szárazt tények magukért beszélnek.

  • 2009.11.18 19:03:32intruderjani

    @szakey: Le tudnád pontosan írni, hogy mi volt a baja és pontosan miért állt meg? Ráadásul azt írod, hogy soha nem volt annyi (!) gondod más gépekkel mint ezzel, tehát akkor több is volt vele (mindez egy idény alatt, hiszen annak a végén eladtad). Bocsi, csak most összeolvastam amiket eddig írtál és nekem egy kicsit kezd "ködös" lenni a "hárlis" tapasztalatod...

  • 2009.11.18 19:42:16hdspori

    szakey! Én hiszek neked,bár ez a tankrohadás 3 hónap alatt,új motornál érdekes dolog! Na mindegy,részemről téma és vita lezárva! Ez a garancia téma meg elég nagy kamu,sok az apróbetüs rész,amit a leendő tulajdonos a motorvásárlás hevében figyelmen kívűl hagy,aztán meg kiderül hogy arra a részre nincs is! És a HD szerviz 9000 ft-os óradíja,(meló közben egy-két kávé meg cigi),meg az ottani csillagászati alkatrészárak mellett nekem nem olyan őrültség az otthoni szervizelés! Üdv és Pííísz!!!

  • 2009.11.19 17:36:59szakey

    1700 km-nél kormány csapágyat kellett cserélni, nem sokkal ezután csikorogni kezdett az elő kerék, majd füstölni, besült az első kerékagy csapágy. Fékkar csap szorult, a csere oldotta meg, önindító, gyújtás meghalt, csere, a gyújtás hibája miatt került utánfutóra, három hét alatt sem lett meg a hiba oka. Index kaocsoló beragadt, folyamatosan indexelt, csere. A tank meg szépen rozsdált, az idény végére olaj is szivárgott. A kényszerű mentés után "dobtam ki". Nyolc hónap eredménye.
    Az otthoni szerviz: lejárt már az az idő, amikor kiszedtem a Lada motort, fel a harmadikra, s gyerünk gyűrűzni. A sufni szervízt én meghagyom az indiaiaknak, meg més keleti nációnak. A szomszédom jut eszembe, aki rohan a Tesco-ba, mert akciós a fliszflanclink gyártmányú motorolaj, s közben Q7-es áll a garázsban.
    Én bíz a kereket is felfújatom, kényelmesebb vagyok annál, s mosóban mosatom.

  • 2009.11.19 18:42:58Tsyga

    "Én bíz a kereket is felfújatom..."

    Hozzá kell tenni ez tényleg nagy szó. Én például ilyet még soha nem csináltam, de nem is csináltattam. :)

  • 2009.11.20 10:52:12intruderjani

    @Szakey: "...nem sokkal ezután csikorogni kezdett az elő kerék, majd füstölni ..."
    --- Egész pontosan akkor kezdett füstölni, amikor basztál megnéz(et)ni, hogy miért csikorog. Mindegy, a lényeg, hogy amit ide felsoroltál az bőven elég ahhoz, hogy kicseréltesd a motort egy másikra. Ezek szerint tényleg szerencsétlen voltál, most tényleg mondhatjuk, hogy az egész márka az összes motorjával egy jó nagy kalap szar, igaz?

  • 2009.11.20 14:33:09Tsyga

    Hozzá kell tenni a gyújtás jeladó Spori típushiba, ez nem is titok.

    Ugyanígy a kilométeróra jeladó is. Meg talán még szíjszakadásról hallottam egyes modelleknél.

    De csapágyas problémája még egy ismerősömnek sem volt Sporival.

  • 2009.11.20 20:10:04szakey

    Introderjani!

    OBasszus, olyan egyszerű vagy, mint a százas szög. Persze, élveztem a hangját ahogy csikorog. Azt hittem ez is egy extra. S, igen. Az összes HD szar. Nálam. Köpok a márkára, mert megpróbáltam, s egy nagy kalap szar. Hat évesen vettem Yamahát. Hátom év múlva eladtam, ez idő alatt egy szet lánc ment rá. Szar, mi?Ezek után vegyek HD-t. Mondjuk, ha keeway áron adnák, mert pont annyit ér, vagy, ha tán alá mennének, még versenyképes is lenne. Szóval, engem nem győzött meg. SOHA nem veszem meg a terméküket. Inkább a japóknak adom a pénzem.
    Nem folyik, nem nyüszög, megy, megy, megy, megy, megy, megy, megy, megy, megy, megy. Kit érdekel, hogy műanyag. Nem akarok aludni rajta.
    Hondám még nem volt, de így is kijelenthetem, hogy ez nem koppintás. Műszakilag biztos jobb.

  • 2009.11.20 20:11:27szakey

    Tsyga

    Akkor ez most olyan, mint a szomszédom, negyedik emeleti szomszédjának, a kollégájának, öccsének, a haverja...

  • 2009.11.20 20:54:22Tsyga

    Nem egészen. De nem is szabad senkinek semmit elhinni. Itt meg főleg nem. :D Aki ad a véleményemre az ad, aki nem az nem.

    (de rossz ajtón kopogtattál ezzel a beszólással. Túl sok Spori van a közvetlen közelemben. :) )

  • 2009.11.21 11:32:06intruderjani

    @szakey:

    Egyszerű vagyok, mint egy százasszög! Ebben hasonlítunk... Majd visszetér(het)ünk erre a vitára, amint egy kicsi hajlandóságot mutatsz a tény és okszerű érvelésre, addig meg rádhagyom, hogy neked minden Harley szar, rendben? (Megjegyzem szerintem neked HD maximum LCD tévéből volt...)

Szóljon hozzá!

 
Ehhez a bloghoz csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá.