Akinek a Shadow túl cruiser, a Spirit meg túl chopper, az RS-t szeretni fogja: elegáns, múltidéző utcai kéthengeres. Kontúrjai leginkább a Harley Sportsterére hasonlítanak, ereje és felhasználhatósága is nagyjából megegyezik a 883-as amerikaiéval.
Az üléspozíció kényelmesnek ígérkezik, az RS egyenes felsőtestet biztosít. A lábtartó sincs feleslegesen kitolva, a térd derékszögben lesz hajlítva. Az új 750-es leginkább a japán belpiacra gyártott VRX 400-ra emlékeztet – Ázsiában nagyon sikeres volt a kéthengeres, Steedre alapozott roadster.
Sötétszürke festés és diszkrét krómozás: az új Honda sokak kedvence lehet. PGM-FI befecskendezővel látták el; az alacsony fogyasztás, a testvérmodelleket ismerve, biztosnak látszik.
Az ülésmagasság 737 milliméter. A 19-es első kerék feltehetőleg jó egyenesfutást biztosít, ám a fordulékonyságot sem befolyásolja hátrányosan. Az első villa szárai 41 milliméteresek. Az első tengelyhez 296-os tárcsa került, amelyet kétdugattyús nyereg markol. A hátsó fék klasszikus 180-as dob – hatásfoka feltehetőleg untig elég a szerény, 45 lovas teljesítményhez.
Az 52 fokos hengerszögű kéthengeres OHC vezérlésű, összesen hat szelepe van. Maximális, 65 Nm-es nyomatékát már 3500-as fordulaton leadja. Túrázáshoz, cirkáláshoz és mindennapi közlekedéshez egyaránt alkalmasnak tűnik – hála Istennek pozőr faktora lényegesen alacsonyabb a customnak látszó testvérekénél.