Nem halnak ki a kétüteműek

2009.12.11. 09:27 - Zirig Árpád

Sajtótájékoztatón értékelte idei évét a KTM – annak ellenére, hogy fennállásuk egyik legkritikusabb évét zárták, bizalommal tekintenek előre. Christian Waach, a KTM közép-kelet európai ügyvezető igazgatója elmondta: annak ellenére, hogy termelésük 95 ezerről 70 ezerre esett vissza, sikerült olyan struktúraváltást végrehajtaniuk, amellyel részben elébe mentek a válság mélyülésének. Ennek ára volt, 450 embert kellett elbocsátaniuk – hisznek benne, hogy az átszervezéseknek köszönhetően 2010-et nyereségesen zárják majd.

Kulcsfontosságú modelleket készülnek bemutatni, melyekkel terveik szerint bebiztosítják helyüket mind a terepes, mind az utcai motorok között. A sportvonalat biztos, hogy nem fogják elhanyagolni, sőt, Tony Cairoli leszerződtetése azt jelenti, hogy tovább erősítenék vezető pozíciójukat – Marvin Musquin és Max Nagl mellett újabb bajnokjelölt érkezett a házhoz.

Az idei milánói motorkiállítás egyik sztárja a 125-ös prototípusuk volt. A nyolcadliteres érdekessége, hogy az osztrák tervezésű utcai gépet Indiában gyártják majd: ez lesz az első kézzel fogható eredménye a Bajaj-dzsal való együttműködésüknek. Christian Waach elmondta, hogy ázsiai partnerük gyára a világ egyik leghatékonyabb üzeme – még Európában is ritka az ilyen fokú automatizáltság. A szériaérett motort jövő őszre, boltokba kerülését 2011 tavaszára várhatjuk. A régiónkért felelős igazgató elmondta, a motor minősége és sajnos ára is prémium lesz – nem a magyar pénztárcához igazítják azt.

A KTM egyik büszkesége az X-Bow sportkocsi. A szaksajtóban megjelent hírek ellenére gyártása nem áll le, csupán a szériagyártás irányából eltolják az egyedi megrendelések teljesítése felé. A könnyű sportautó továbbra is elérhető, a filozófia nem változik: a motorozás élményét adja négy keréken. Ennek jegyében nincs szélvédő és az ülés helyett a kormány és a pedálsor állítható. A sportkocsit érintő kereskedelmi aktivitás Grazból Mattighofenbe került át.

A motorosok meglepődtek, de a KTM állítja, hogy a krosszpályákon 350-esük lesz az ász. A 250-es méretét és a 450-es erejét ötvözték az önindítóval és berúgóval egyaránt ellátott gépen. Akit a plusz két kiló aggasztana, nyugodtan leakaszthatja az indítómotort. Az amerikai versenyzők igényeihez igazították a hátsó rugós tagot, véget ér a közvetlenül rögzített PDS korszak. A kinti krosszpályákon divatos nagytempójú ugratók miatt más fokú progresszivitásra volt szükség. 2011-től több modelljükön is himbás rendszerre váltanak; de a 250-es és az endurómodellek továbbra is a hagyományos elven készülnek majd.

Christian Waach elmondta, hogy a 350-es váza fokozott energiaelnyelő képességű, flexibilitása arra szolgál, hogy kioltsa a fölösleges, pilótát kifárasztó rezgéseket. A blokk hengerűrtartalma is ugyanezért csökkent – a fejlesztésben részt vállaló Stefan Everts is többször hangsúlyozta: a modern krosszgépek feleslegesen erőssé váltak, sokkal jobban igénybe veszik a motorost, lényegi gyorsulás még sincs. Már régóta rebesgetik, hogy köbcenti korlátozás várható a kategóriában – a KTM mintha elébe menne a változásoknak. Az új, befecskendezős blokktól 50-53 lóerőt várhatunk.

A kétüteműek szerelmesei ne aggódjanak, Ausztriában nem állt le a fejlesztésük. Hamarosan szériaérett, befecskendezős gépek érkeznek, amelyek a speciális, változó olajadagolás miatt minimális elégetetlen kenőanyaggal szennyezik majd a környezetet.

Sok terepes visszasírja a gyors gázreakciókat és a pörgős motorokat; manapság egyre kevesebb gyártó foglalkozik velük. Néhány éve a négyüteműek divathulláma elnyomta az egyszerű felépítésű kétüteműeket – egyre több amatőr jön rá, hogy az olcsón fenntartható, könnyen javítható konstrukciónak nem csak számos terepakadálynál, hanem az alkatrészvásárlásnál is vannak előnyei.

Szóljon hozzá!

Kommentek

  • 2009.12.11 09:40:02bervas

    Valamelyik olasz gyártó küzdött vagy 10 éve V2-es elektronikus injektoros kétüteművel. Irgalmatlan típushibák jöttek ki rajta, főleg a befecskendező rendszerben.
    Mostanában tán 50-es robogókon van injektoros kétütemű. A karbusnál jobban megy, de drágább és jobban kell a lelkére figyelni.

    Látszik, hogy a széria járművekből 50 cm3 felett kihalt a két ütem, mert ott már kell katalizátor.
    A sportmotoroknál még elvegetál kicsit az elv, de onnan is kihal. Szerintem az indiai piac miatt reszelnek még rajta, ott még el lehet adni ezeket.

  • 2009.12.11 10:08:36nagyo78

    Nem hiszem, hogy csak Indiába szánnák. Versenycélra is jó lehet, szerintem van még a 2T-ben bőven fejlesztési potenciál.

  • 2009.12.11 10:17:07odb

    Te Árpád, én tisztában vagyok vele, hogy értesz ehhez a témához, de személy szerint én két bekezdésen (hat mondat) keresztül nem tudtam, hogy melyik márkáról szól ez a cikk. A KTM sportkocsis résznél is elgondolkodtam, hogy ez most a témában egy másik márka vagy mitmivan.

  • 2009.12.11 10:23:00baowah

    odb - mert kiesett az elso bekezdes, grrr...

  • 2009.12.11 10:24:32baowah

    javitva!

  • 2009.12.11 10:26:48baowah

    bervas a bimota cuccaval volt baj, de gondolj bele, hogy tiz ev alatt mennyit fejlodott a technika.
    ahogy a technikai szakembereikkel beszeltem meseltek, hogy kb 1:100 az alapkeverek, de bizonyos helyzetekben akar 1:500-ra is teheti magat - ami tiz eve arban es fejlesztesben elerhetetlen volt, ma siman kezzelfoghato. Nem utcai teveik vannak, egyertelmuen verseny, de hat bevallom, en pl orulnek egy jo utcainak is.

    a tied mikor lehet kiprobalni?

  • 2009.12.11 11:12:52bervas

    Enyim mit?

  • 2009.12.11 11:44:08BeeTm

    injektoros 2T szimó kéne
    Az vóna a nagy kirájság... :)

  • 2009.12.11 11:45:55Szsrobert

    A környezetbarát kétütemű csak pénztárca kérdése.
    Akár egy MZ-t is át lehetne alakítani.
    Kemény, kopásálló anyagból készült főtengely, csapágyak, hengerfal, gyűrűk. Szintetikus olaj 1:100, vagy még hígabb arányban. Közvetlen befecskendezés építése a hengerfejbe Aprilia1 DiTech mintára, ami csak a kipufogócsatorna bezárása után működik, nem kerül friss keverék a kipufogóba. E85-ös bioüzemanyag, 3-4000-es fordulatszám, kis terhelés, nyugodt sofőr.

  • 2009.12.11 12:18:57szárnyati géza

    Persze azt is meg kellene nézni, hogy a kétüteműek lényegesen kevesebb alkatrészének elállítása mennyivel környezetkímélőbb a négyüteműekénél.
    Nem csak az a lényeg, amit kifüstöl, hanem az előállítás is.
    Meg ha tényleg kicsit elővennék a dolgot, akkor kurva nagyot lehetne rajta fejleszteni. Nézzétek meg, hogy 10 év alatt, mi lett a dízelmotorból. Annyira hatékonyak, hogy már fűtésre sem elég a leadott hő.

  • 2009.12.11 12:31:29Pityuuu

    @bervas

    Miért kellene jobban figyelni a lelkére egy injektorosnak? Nekem már 3. éve lesz tavasszal, hogy megvan az Aprilia SR50 10+ ezer km, csak városban (Nyíregyháza), kopp gázon általában és soha semmi baja nem volt a defekten kívül. Csak tankoltam meg olajat (Castrol Power1 Racing 2T) öntöttem bele olyan 2000 km-enként nem egész 1 litert. Szóval nincs ezzel különösebb baj. Annyi, hogy sterimózni nem lehet, mert az elektronika vizet kaphat a nagy nyomástól. A katalizátorról pedig annyit tudok mondani, hogy használati szerint van benne viszont így kívülről nem látszik úgy, mint egy kocsié. Menetdinamikában annyit tud, mint egy karbis sport pufóval és szűrővel, aminek tudjuk milyen hangja van. Ennek pedig szép kis mormogó nem az a visító szar. Motorfordulatszám a 10 ezret kóstolgatja. Sztenderen felállítva üresen a 12 ezres f.számmérőt kifekteti:) Fogyasztása pedig jobb, mint a karbisé. Ha 70-80-al járok akkor is az én mázsám alatt eszik maximum 3 litert, de az már tényleg a teteje. 40-50 között megvan a gyári 2 literes fogyasztás.

  • 2009.12.11 12:34:20Pityuuu

    Viszont egy idegesítő hibáját kihagytam a hideg indítást brrrr, csak azt ne kelljen. Az istennek sem akar beindulni már 5 °C alatt rendesen.

  • 2009.12.11 13:19:28Szsrobert

    Lecsapódik a benzin, elszegényedik a keverék. Biztos tudnak módosítani a programján.
    40-50 közt 2 litert a Simson is tud. Bár annak nem akkora a teljesítményvesztesége az erőátvitelnél, mint az ékszíjas robogóknak.
    Barátom nyert egy karbisat Talma festéssel. Meg van vele elégedve, 3 körül eszik, hidegben is jól indul.
    Kíváncsi vagyok, mennyit megy el a robesz felújításig. Az olajfogyasztás 60-as keveréknek felel meg.

  • 2009.12.11 13:29:04bervas

    Pityuuu:

    Érik a hengerfúrás, gyűrű-dugó csere. Nincs benne kompresszió 10e km után, az lehet.

  • 2009.12.11 13:53:28Pityuuu

    Újonnan sem indult hidegen, szóval tuti nem az a baja. Mondtam szervizes srácnak azt mondja adjam rá egymás után 2-3-szor a gyújtást ekkor a tápszivattyú feltölt és jobban indul (elvileg). Nem ér az semmit sem. Ha kompresszió nem lenne akkor erő sem. Nem igaz? De még most is úgy húz, mint ahogy új korában. Kérdeztem más Pure-Jet-est is és másnak is volt ilyen gondja. Beszéltem olyannal is akinek Piaggio NRG van (abban is ugyanez a motor van) és neki is van ilyen gondja. Más semmi az ég világon. Szóval lehet vmi típushiba ez vagy ki tudja. De az is lehet tervezési dolog. 5 °C alatt már nem is igazán jó motorozni. Fel kell nagyon öltözni, meg az út sem 100-as már.

  • 2009.12.11 16:20:55gumitamin

    Egy 4T konstrukció elmegy min. 30-40ekm-t, úgyhogy csak benzin kell bele, meg olajcsere.
    Namost, egy 2T ehhez képest egy vagyon (fogyasztása 2szer annyi, olajcsere, külön spéci olaj a benzinhez, komplett blokkfelújítások, büdös és hangos).
    A felújítása olcsóbb a 2T-nek (ez tény), de azonos használati idő alatt, amennyivel többe van az üzemeltetés, már fordul is a helyzet.

  • 2009.12.11 16:21:08bervas

    Akkor a hidegindító rendszerrel lehet gond. Alapjárati dúsító rendszer, vagy plusz levegő rendszer mágnesszelep, tolattyú, vagy ami van benne.

    10e fordulatnál már gyűrű nélkül is lenne benne erő :-) Alacsony fordulaton viszont számít a kopottság.

  • 2009.12.11 16:22:18bervas

    Ja, az Opel Kadettet senki sem vette észre a képen? :-)

  • 2009.12.11 16:42:48apamacko

    Csak az öreg iszapszemű rozsdaevő medve :-)

  • 2009.12.11 16:49:35Pityuuu

    Nem tudom mi lehet vele. Szervizben azt is csak azt mondták amit írtam, meg még annyit ha nem indul tekerjem az akksi bírja. 10e fordulat terhelve a vége. Olyan 6000 körül kezd el húzni és kitart egészen 9500-ig. Felette már tényleg csak lassan, de beleszalad akkor van óra szerinti 90 körül.

    @gumitamin

    Egy újba, mint írtam 2000 km-enként megy bele nem egész 1 liter olaj. Az olajat nagyker áron most vettem 1850-ért. Miért is vagyon? Más olajcserére mire gondolsz (esetleg hajtómű? Az kell a 4T-be is)? Büdös? Hát nem tudom én még az én kipufogómból még csak füstöt sem látok elillanni még hidegen sem. Hangos? Nem sokkal hangosabb, mint bármelyik másik motor(természetesen sport puff nélkül gondoltam). Tartós-e? Fater Keeway-ébe 19+ ezer km van és még a henger nem volt széthúzva. Annak már voltak kisebb-nagyobb bajai, de motorjával soha. Szóval nem értek veled egyet:)

  • 2009.12.11 17:58:39gumitamin

    Itt már megint turpisság van!
    Mert a mi Keeway Pixelünkbe, ami 50-es és 2T, 800-1000km-enként kell 1 liter olaj.
    A 2T-be full szintit szoktak javasolni, ennek ára min. 3000Ft.
    Egy Keeway Pixel 50 2T hangosabb mint egy Keeway Viva 125 4T. Ha már Keeway. Talán azért mert a 4T-t nem kell annyira forgatni, hogy menjen is.

    Egy másik dolog:
    Suzuki RMX 250: 8 literes fogyasztás, full szinti olaj.
    Suzuki DRZ 400: 4 literes fogyasztás, semmi olaj.
    Melyik a gazdaságosabb?

  • 2009.12.11 18:18:54Pityuuu

    öö az új alatt az injektorost értettem amié a jövő jelenleg és a jelen cikk is erről szól így maradjunk azoknál. A keewayt csak a tartósság miatt hoztam fel példának. Full szinti olaj a már említett Castrol Power1 Racing 2t ami nagykeráron 1850 és egy ügyes motoros igyekszik ilyen forrásokból beszerezni.

    Ha már a 4T-nél tartunk akkor egy 50-es robogóban a 4T nem is megy úgy, mint egy 2T szóval még mindig jobb bele egy 2T motor. Engem még soha nem gyorsult le egy 4T sem.

    De mindegy is, fölösleges ezen vitatkozni, mert ez a két álláspont hasonló a benzin/dízel vagy autós/motoros(esetleg biciklis) vitákhoz. Mindkét félnek van igaza úgy, mint ahogy nincs is. Ezer millió indok van mindkét fél számára csak egyet kéne megérteni, a mostani fejlett 2T motorok nem egyenlőek a Trabant, Wartburg motorokkal. Részemről a téma itt lezárva, mert ez nagyon meddőnek tűnik.

  • 2009.12.11 18:53:21Halál Bika

    gumitamin

    A DR-Z / RM-Z elég rossz példa, két külön kategória. Versenygépet utcaival nem kéne összehasonlítani, mert egy 4T versenygép is üzemórás (ha szakszerűen - versenyszerűen - van használva).

    Ja, a DR-Z is zabálja az olajat és a gumit, emellett megeszik az öt liter nyálat is...

    Állítólag lehet vele úgy motorozni hogy 4 litert fogyasszon, ne kopjon a gumi, ne legyen ekkora olajfogyasztás. De valahogy mindig túl nagyra sikerül a fék piros lámpánál, emiatt kerékre áll, induláskor meg egyszerűen vonzza a kezem a kuplungkar. Egykerekezni akar, na, nem bír magával.

    DR-Z-t ne vegyen aki spórólni akar, csak az vegyen ilyet aki jól akarja magát érezni! :D

  • 2009.12.11 22:41:50gumitamin

    Én úgy tudom hogy mindkettő enduró, és nem versenyváltozatra gondoltam.
    Suzuki RMX 250 (japán belpiacos) és Suzuki DRZ 400 S. Ez a 2 példa ugrott be.
    2T és 4T, 40-40LE.
    ...

  • 2009.12.11 22:52:15nagya21

    Hali Gumitamin!
    Az én Keeway Pixelembe 1000km-alatt 30-33Lbenzinhez 5.5dL full ásványi olajat töltöttem bele:-), ez cca 1:60-as keveréknek felel meg.
    Üdv Nagya

  • 2009.12.12 11:26:30Psziho

    könnyű endúróknál meg a triálmotoroknál gondolom még van pár éve a 2T-nek,de másol nem nagyon.

    az 50-es robogóknál 98-ban készült egy piaggio 2T injection vespa,de botrányba fulladt mert olyan megbízhatatlan volt

    a morini majd piaggio siemens elektronikás sr-ditech/nrg purejet szintén állatorvosi ló,igaz láttam már olyat ami 30-40-et lefutott,de egy hónapja pl. volt nálam egy FACTORI sr 5000 kilóméternél már megjárta az összes szakszervízt és nem bírnak vele

    a használtpiacon 80-100 ezerért hánykolódak a beteg injektoros 2T motorok,legtöbbe éppen most gányolnak belel valami ezeréves karbós motort

    a 100-as keverék meg mese habbal!

    a morini kevert kb. olyat,10 ezernél hajtókaros is az összes

    a piaggio blokkos injektoros szinte ugyanannyit adagol mint a karbós verzió az olajozási rendszere nem lett változtatva

    60-70-es keveréknél nem lehet feljebb menni,különben drasztikusan lecsökken az élettartam

    négyütemű 50-essel is el lehet motorozni csak nem a kínait kell venni!

    egy piaggio v. honda négyütemű tökéletes a mindennapokra még 50-esben is

  • 2009.12.12 11:41:54Psziho

    Bervás!

    tőled a nicked után meg nem vártam volna,hogy egy 1938-as fiat-ot leopelezel:)))

    http://www.hasznaltauto.hu/auto/fiat/1100/fiat_1100-3367024

    ez itt egy haveré

  • 2009.12.13 13:27:09Szsrobert

    Egy 50-es 10000-es fordulaton nem viseli el a 100-as keveréket.
    Egy 125-250-es 3000-es fordulaton, és kis terhelésen elviselheti.

  • 2009.12.13 14:10:36Sanzistift

    Azért az az autó az én agyam is megmozgatta.
    Miért van éppen ott, miért nincs gazdája, és egyáltalán, hol készültek a képek?

  • 2009.12.13 15:41:15Pityuuu

    @Psziho

    "a piaggio blokkos injektoros szinte ugyanannyit adagol mint a karbós verzió az olajozási rendszere nem lett változtatva"

    Akkor a gyári használati szerint is miért kell a karbisat 500 km-enként az injektorosat pedig 2000 km-enként ellenőrizni/utántölteni olajjal?

    Jah tudom a gyárban hülyék és nem tudják mit beszélnek ezért hülyeségeket írnak a használatiba és az nem is úgy van ahogy írják, különben is minek elolvasni a használatit? Magyar embernek nem szokása, mert ő mindent jobban tud, mint a gyári mérnökök.

  • 2009.12.13 18:47:51Pityuuu

    @Psziho

    "a használtpiacon 80-100 ezerért hánykolódak a beteg injektoros 2T motorok,legtöbbe éppen most gányolnak belel valami ezeréves karbós motort"

    Ezt kifelejtettem az előző hsz-ből. hasznaltauto.hu-n egy darab sincs az újabb Piaggio blokkos (pure jet) sr50-ből hibásan, vagyis akkor már csak nem olyan rosszak azok. A régi morini blokkosak valóban hibásak voltak, de hát már nem azokról beszélünk azóta hatalmasat fejlődött a technika. Ne feledd 2005 és az utáni kiadásokról beszélek.

    "60-70-es keveréknél nem lehet feljebb menni,különben drasztikusan lecsökken az élettartam"

    Persze akkor a KTM mérnökei biztos tök hülyék és te tudod a tutit, hogy nem lehet 70-es keverék fölé menni.

    "a morini majd piaggio siemens elektronikás sr-ditech/nrg purejet szintén állatorvosi ló..."

    Most kiragadsz egy példát, hogy milyen szar, mert mennyi szerelőnél járt és akkor már általánosítani kell, hogy mind az? Abból miért nem általánosítasz, hogy láttál már olyat is ami 30-40 ezret elment?

  • 2009.12.13 21:36:42bervas

    Psziho:

    Így jártam :-) A beírás után észleltem, hogy nem Kadett. Néztem Wanderert, Horchot, DKW-t, Steyr-t, meg ami még eszembe jutott. Ezt a Fiatot pont nem találtam.

  • 2009.12.13 21:41:29bervas

    Sanzistift:

    A képek valahol Ausztriában készülhettek:
    - az erdő tiszta.
    - az autó 1945 előtti, és szinte típustiszta, nem gányolt.
    - az elhagyott autó egyben van, nem szétverve.
    - az elhagyott autót évtizedek óta nem bántották.
    Magyarországon a fentiek elképzelhetetlenek.

  • 2009.12.13 22:15:03zoli32

    50-es morinis inyektorosnak bármilyen hihetetlen a hibák túlnyomó többsége mechanikus hiba/kopás miatt adják be a kulcsot.Jellemzően a kompresszor megy tönkre bennük.Nem egy viszont érdekes módon elmegy 50e feletti futást is gond nélkül.A piaggio inkább a stabilabb blokk konstrukció miatt birja jobban.Mivel maga az inyektorrendszer csereszabatos a morinissal.
    Jellemző hogy sajnos ezek már nem az igénytelen ütjük amíg megy konstrukciók.Így nem tolerálják annyira a használatból eredő elmaradt karbantartást és kopásokat.
    A gazdaságossága viszont megkérdőjelezhető.Igaz 2,8-at eszik 100 on és irtó kevés az olajszükséglete de 150e el drágább a karbis társainál.Így ha használtban olcsón kifog valaki egy hibamentes piaggios példányt jól jár vele.Újonnan szerintem nem.A 100-200e közti hulladékok jellemzően olasz import ipari szemét kategória itthon összegányololva.Na attól meneküljön ki merre lát.

  • 2009.12.14 14:11:25Piaggiotto

    tényleg nem rosszak az injektoros 2 üteműek attól eltekintve hogy kicsit szenvedősek. igaz minden ami pörög forog benne az igen hamar tönkre megy. egy üzemanyagpumpa kellőképpen megtudja szopatni az embert, úgy 27 000 km után. Hiába a kellő odafigyelés a rendszeres szervíz a jó minőségű olaj azért 40 000 Ft elég nagy érvágás ilyenkor... nézőpont kérdése. Nyúzásra= KARBI, városban rohangálásra Bevásárlásra: Injektor. (nekem így kéne, az más kérdés, hogy a kezem a bilibe lóg :-D )

  • 2009.12.15 11:36:20Psziho

    Pityuuu

    motorokat javítok abból élek!

    ha nem volt nálam 20 injektoros 2T a nyáron akkor egy sem

    ahogy előttem írták ugyanaz a rendszere a morininek is és piaggio-nak semmivel sem fejletebb az utóbbi

    a légpumpán kívül még ezer betegségük van,de járt olyan is nálam ami 6-ot evett

    egy példát akkor ideszúrok:

    http://www.hasznaltauto.hu/motor/aprilia/aprilia_sr_50_ditech-3379948

    egyébként az utolsó sr /factory piaggio blokkos/

    5000-nél halt be,és azóta megjárta a környék összes szervízét,most a tulaj garázsában várja a csodát

    több aprilia szervíz a sok botrány miatt már csak a karbósat meri eladni!

  • 2009.12.15 11:48:36Psziho

    a morini elektromos adagolású olajozása hajtókarossá küldi a motort legkésőbb 20000-nél

    a piaggio blokk a régi szíjhajtású pumpát használja,természetesen kevesebbet adagol mint eddig,mert a forgattyúsházban itt csak levegő+olaj ken,benzin csak a robbanótérbe jut

    én nem használtam ilyen motort hosszú távon,de a tulajok azt mondják hogy pont dupla annyi olajat eszik,mint a gyári érték

    a benzinfogyasztás is egy nagy kamu,mert 3-4 literrel járnak azok akiket ismerek

    egy karbós piaggio bármikor elmegy ennyivel,úgyhogy aki injektorosat vesz az nem spóról lófaszt sem!

    berugókar nincsen,5 fok alatt nem indulnak,zabálják a 4000 forintos gyertyát,a szerelők nagy része be sem vállalja a javítást

    a hangjuk undorító és semmivel sem tudnak többet mint egy karburátoros!

  • 2009.12.15 14:43:50Szsrobert

    125-ös négyütemű gázzel, E85-tel lesz az igazi.
    Vagy egy Suzuki Swift. :-)