Talmácsi nagyon gyors

2009.12.15. 12:28 Módosítva: 2009-12-15 12:53:28

Nem kell sokat magyarázni, az első teszttől senki nem várt apokalipszist. Sőt, a Moto2-nek elvi síkon soha nem szabadna gyorsabbnak lennie, mint amilyen a 250 volt az utolsó évében. Ennek több oka van, leginkább a blokk. Hivatalos közlések szerint a Honda CBR600RR-ből kioperált négyhengerest módosítják ugyan, de teljesítményben nem fogják elérni azt szintet, amire a Supersport világbajnokság csapatai képesek voltak 2009-ben.

Százhúsz-százhuszonöt lóerővel számolhatunk a hátsó keréken. Az Aprilia negyedliteres kétüteműje száztizenötöt tudott, illetve ennyit vallottak be hivatalosan. Számítások szerint tíz lóerő különbség lesz a mostani és a régi iskola motorjai között. A négyütemű gépek viszont nehezek – erre már az első tesztek után panaszkodtak a motorosok. Ne 160 kilós bálnákra gondoljanak, de közel azonos teljesítmény mellett a plusz tíz kilogramm is komoly időkülönbséget jelent. Rengeteg tizedet.

A leggyorsabb pilóta, Julian Simon 1:37.7-et ment csütörtökön Valenciában. Alex Debon 1:36.1-el szerzett kvalifikációs győzelmet még novemberben ugyanitt, csak kétszázötven köbcentis motorral. Tehát a sok tized ott van, de kérdés, hogy meddig? Hiszen a most használt, találomra kiválasztott alkatrészekből álló tákolmányok és a kifejlett versenygépek között 1.6 másodpercnek biztosan kell lennie.

A múlt héten megtartott teszten Talmácsi Gábor ötven kört teljesített. Hivatalosan még nem jelentették be, hogy milyen vázat használnak majd az Aprilia kihátrálásával gyári támogató nélkül maradt Speedup csapatnál, de Gábor a brit FTR műhely csomagjával lépett a valenciai Ricardo Tormóra. Öhlins futómű, Marchesini felnik, Brembo fékek, és a saját fejlesztésű gerinc, ennyit lehet tudni. Meg azt, hogy Talmácsi a többiekhez képest nagyon gyors: legjobb ideje 1:37.8 volt, ami csupán egy tizeddel lassabb, mint Simoné.

Gábor elmondta, hogy természetesen nem a köridő volt a lényeg. A váz és a futómű viselkedésére, összehangoltságára figyeltek leginkább, meg az olyan hátráltató tényezőkre, mint például a folyamatos, finom pattogás (chattering), amelyet a továbbiakban ki kell irtani.

Nyilatkozatában Talmácsi kiemelte, hogy egyáltalán nem biztos, hogy a Velanciában használt FTR versenycsomaggal vágnak neki a 2010-es szezonnak. Ha igen, abban az esetben az első futóművön még nagyon sokat kell dolgozniuk.

A Jorge Aspar Martinez vezette Simon – de Meglio tinédzser alakulat a BQR vázakkal kezdett. A nem hivatalos győztes Julian lett, 1:37.7-es időeredménnyel, amit Mike 1:39.3-as rundja még csak megközelíteni sem tudott. A jelen lévők közül szinte mindenki kipróbálta, és nagyon dicsérték a német Kalex műhely vázait is.

Képek: motogp.com