Talmácsi nagyon gyors

2009.12.15. 12:28 - Ender Gábor

Nem kell sokat magyarázni, az első teszttől senki nem várt apokalipszist. Sőt, a Moto2-nek elvi síkon soha nem szabadna gyorsabbnak lennie, mint amilyen a 250 volt az utolsó évében. Ennek több oka van, leginkább a blokk. Hivatalos közlések szerint a Honda CBR600RR-ből kioperált négyhengerest módosítják ugyan, de teljesítményben nem fogják elérni azt szintet, amire a Supersport világbajnokság csapatai képesek voltak 2009-ben.

Százhúsz-százhuszonöt lóerővel számolhatunk a hátsó keréken. Az Aprilia negyedliteres kétüteműje száztizenötöt tudott, illetve ennyit vallottak be hivatalosan. Számítások szerint tíz lóerő különbség lesz a mostani és a régi iskola motorjai között. A négyütemű gépek viszont nehezek – erre már az első tesztek után panaszkodtak a motorosok. Ne 160 kilós bálnákra gondoljanak, de közel azonos teljesítmény mellett a plusz tíz kilogramm is komoly időkülönbséget jelent. Rengeteg tizedet.

A leggyorsabb pilóta, Julian Simon 1:37.7-et ment csütörtökön Valenciában. Alex Debon 1:36.1-el szerzett kvalifikációs győzelmet még novemberben ugyanitt, csak kétszázötven köbcentis motorral. Tehát a sok tized ott van, de kérdés, hogy meddig? Hiszen a most használt, találomra kiválasztott alkatrészekből álló tákolmányok és a kifejlett versenygépek között 1.6 másodpercnek biztosan kell lennie.

A múlt héten megtartott teszten Talmácsi Gábor ötven kört teljesített. Hivatalosan még nem jelentették be, hogy milyen vázat használnak majd az Aprilia kihátrálásával gyári támogató nélkül maradt Speedup csapatnál, de Gábor a brit FTR műhely csomagjával lépett a valenciai Ricardo Tormóra. Öhlins futómű, Marchesini felnik, Brembo fékek, és a saját fejlesztésű gerinc, ennyit lehet tudni. Meg azt, hogy Talmácsi a többiekhez képest nagyon gyors: legjobb ideje 1:37.8 volt, ami csupán egy tizeddel lassabb, mint Simoné.

Gábor elmondta, hogy természetesen nem a köridő volt a lényeg. A váz és a futómű viselkedésére, összehangoltságára figyeltek leginkább, meg az olyan hátráltató tényezőkre, mint például a folyamatos, finom pattogás (chattering), amelyet a továbbiakban ki kell irtani.

Nyilatkozatában Talmácsi kiemelte, hogy egyáltalán nem biztos, hogy a Velanciában használt FTR versenycsomaggal vágnak neki a 2010-es szezonnak. Ha igen, abban az esetben az első futóművön még nagyon sokat kell dolgozniuk.

A Jorge Aspar Martinez vezette Simon – de Meglio tinédzser alakulat a BQR vázakkal kezdett. A nem hivatalos győztes Julian lett, 1:37.7-es időeredménnyel, amit Mike 1:39.3-as rundja még csak megközelíteni sem tudott. A jelen lévők közül szinte mindenki kipróbálta, és nagyon dicsérték a német Kalex műhely vázait is.

Képek: motogp.com

Szóljon hozzá!

Kommentek

  • 2009.12.15 13:17:56muz

    Ráférne már egy kis siker.

  • 2009.12.15 13:24:2673140

    Egy kis önbizalom is ráférne szegényre...
    Meg egy megbízható motor.

  • 2009.12.15 13:49:50LucziI

    Nem értem, ha évek, évtizedek óta van 600-as kategória a piacon, miért nem tudnak secperc alatt fasza kis pályagépet csinálni belölük???
    Mert én ehhez nem értek. De érdekelne.

    És hajrá Talma, Talma, Talma!!! Sok sikert!

  • 2009.12.15 13:53:11prériqtya

    HAJRÁ TALMA !

  • 2009.12.15 14:05:40miskagyerek

    Nem jó a cím. Talmácsi mindig nagyon gyors. A bringák ezt nem mindig tudják követni.
    Meg van egy pótfék: a kókler manáger, aki ebbe a lutri kategóriába vezényelte a fiút.
    Lehet, hogy jó ez az új géposztály, mert lehetőséget ad több nagyon jó motorosnak is a szereplésre, de azért a GP király kategóriára fog a világ meredni. Ez meg lehet egy jó fakó kettő. A 125 után orrhosszal. És Gáborra, a kora miatt, bármilyen fájdalmas, nem fognak vadászni. Nagyon szurkolunk neki továbbra is, mert intelligens, kiváló sportoló, és a miénk.

  • 2009.12.15 14:05:59Hozzászólok

    Talán remélem itt villant majd.
    LucziI: Ott a Supersport VB.

  • 2009.12.15 14:08:55dorkoka

    A teszt is bizonyítja, hogy Talma kiváló ebben a gyári 600 műfajban. Sajnos a Scott nem tette oda magát. De majd itt. Sokat várok Talmától, Favaró jót akart és nem tudhatta hogy nem lesz technika.

  • 2009.12.15 14:11:57átlagmotoros

    Szurkolok neki, mint eddig is. Remélem, kap egy a tudásához méltó motort.

  • 2009.12.15 14:16:55miskagyerek

    Favágó jót akart. Magának.

  • 2009.12.15 14:18:24EG0

    miskagyerek: "szurkolunk neki továbbra is, mert intelligens, kiváló sportoló, és a miénk"

    Ebből a háromból az utolsó kettő igaz. Nem mintha ez nem lenne bőven elég, hogy leüljek megnézni egy futamát, de azért MTA széket ne adjunk neki. ;-)

  • 2009.12.15 14:21:25gonosztojás

    Persze. Így kell.Neki a játékmotor kategória állt közel.Nem csodálkoznék ha visszakerül a végén a 125ös-be.

  • 2009.12.15 14:39:45ibagorib

    A scot honda már egyszer megszopatta, a 125-ben, amikor a KTM-től eltanácsolták. Akkor is beígértek neki mindent, aztán a szezon kezdet után bejelentették, hogy már nem fejlesztik tovább a 125-ös gépet.
    Ennyit a Scot-ról.
    Remélem idén jobban kijön a lépés egy jó motorral.
    Bár azt nem értem, hogy miért kellett kötelezővé tenni, hogy csak egyféle blokkal lehet menni és az miért pont a honda?
    Mindenesetre Hajrá Talma!

  • 2009.12.15 14:55:01iszonyu

    Go talma Go!
    Mutasd meg,hogy ha jó a gép,akkor újra elől tudsz menni! Remélem hamarosan be fogják látni a DORNA-nél,hogy hülyeség az egyenmotor.

  • 2009.12.15 15:50:59Pelikán József gátőr

    Akárhogy megy ő maga, vagy a motorja, ne feledjétek hogy világbajnok. Persze kitartást és további sok sikert Talma!

  • 2009.12.15 16:00:28Vamos

    Ne feledjük,hogy ez a kategória kb. harmadába kerül 1 évben mint a 250..csodák nincsenek.Ezért is hozták létre! Válság van nem?

  • 2009.12.15 16:14:44kapiksz

    Jó lesz ez majd meglátjátok ! Talma az első ötben lesz jövőre !!!!

  • 2009.12.15 16:16:52Professor Pizka

    És ez a kategória miben különbözik a Szupersporttól? Ott még a motorgyártók között is van verseny. Vagy rosszul gondolom?

  • 2009.12.15 17:11:37vviking

    Go Talma Go!
    Reméljük itt már jönni fognak az eredmények.
    A múlt szezon a culahegyen játszódó szappanopera volt!

  • 2009.12.15 17:36:01Doki bácsi

    Favarrónak van annyi esze hogy ami Talmának jó, az lesz neki is jó, ami Talmának nem jó, az neki se...
    Talma meg van annyira intelligens és fair, hogy lentről is együtt jöttek, a csúcson is együtt voltak, most visszaesés volt, de ezt is együtt kell csinálni, együtt kell kijöjjenek a gödörből. És ki is fognak!!!

  • 2009.12.15 17:50:46Quattroman

    EG0
    "az MTA szék" hogy téged idézzelek, nem egyenlő az intelligenciával.
    azt hiszem Te is nélkülözöd mindkettőt.

  • 2009.12.15 18:22:45átlagmotoros

    Grifter: miért kellene 600-ból 250-et csinálni? Én meg ezt nem értem. 2010-től megszűnt a 250-es kategória és felváltotta a 600-as MOTO2. Mi a kérdés?

  • 2009.12.15 18:55:19Quattroman

    átlagmotoros
    kérdés csak annyi részemről, hogy ez miért jó?
    simán márkakupa, a költségcsökkentés égisze alá bújtatva.
    igaza van az Apriliának hogy nem kér belőle!
    ettől még lehet jó verseny......

  • 2009.12.15 19:14:38tibita

    Uraim.......nem a Honda nyúlta le a moto2 motorszerződését a többiek elől, hanem egyszerűen nem jelentkeztek a gyártók,hogy beszállnának motorokkal az új kategóriába, a Dorna meg ráment a "tuttira". A Yamaha volt a másik jelentkező, ők is csak kizárólagos szállítóként vállalták volna , de visszaléptek, és elismerték a Honda jobb ajánlatot tett.

    Ha a Honda sem vállalta volna, akkor a Dornának vissza kellett volna lépni és már idén is csak Aprilia kupa lett volna........(tulajdonképp az is volt) tripla áron a moto2-höz képest.

    Mondjuk elég ciki, hogy az Aprilia "tenger" ellenére így is egy "kvázi" privát Honda nyert.
    A Scot oldalon nyilatkozták,hogy nincs sok közük a gyárhoz és megszünt csapatoktól fevásárolt alkatrészekből, valamint saját fejlesztésekből csináltak VB. motort, az utoljára 2006-ban(!!!) fejlesztett gyári Hondából.

    Kicsit uncsi már ez a fikázás.......egyenmotor lesz oké, de lesz 6-7 vázgyártó , futómű,fék, kipufogo gyártók végtelen variációjával.

    Ha nincs moto2, akkor jövőre lehetne Aprilia márkakupa RSA-val és RSW-vel "aranyáron", és ismerve az Aprilia "sportdiplomáciáját", pár "egyenlőbb" csapattal........ja, és az okoskodókkal szemben , ügyesen megfogalmazott szerződésekkel (lásd, Toth team).........na, az de izgalmas lenne.

    A moto2 lesz a legizgalmasabb kategória, egy futamon több akció lesz mint a Motogp-ben az egész szezonban.

    A Honda blokk megítélésével meg szerintem várhatnánk legalább addig amig elkészül.......mert mindenki csak találgat, hivatalos adatot meg nem ad ki a Honda.......szerintem jókat röhögnek a sok "szakértőn". Mondjuk lehet is, mert 115-160 lóerőig már mindenféle "tuti" adatot hallottam.

    A japók meg (NINDZSÁÁÁÁ), csak dolgoznak csendben,ahogy szoktak és olyan nagy "mellélövéseket" ritkán szoktak csinálni.....

  • 2009.12.15 19:38:12Quattroman

    akkor is márkakupa.
    a 250ben nem volt előírás hogy csak aprilia lehet, tehát választhattál. nyilván mindenki a legjobbat szerette volna.
    mit szólnál hozzá ha azt mondanák: mindenki nyaljon vanilia fagyit, mostantól nem lesz csoki, és másmilyen sem.

  • 2009.12.15 20:29:42tibita

    Quattroman@:

    Nem volt márkakupa a 250.....hm,érdekes, akkor csak biztos én láttam rosszul,hogy az idei 29 indulóból 24 Apriliával ment. A KTM már 2008 végén kiszállt , és a Honda sem indított gyári csapatot.

    Pont ezért írta ki a Dorna az új géposztályt,a piaci szempontból totálérdektelen 2T 250 helyett, a legnagyobb piaciharcot produkáló 4T 600ccm-re, hátha megjön a gyártók kedve.
    Más kérdés,hogy "bravúrosan" sikerült eltalálni ehhez a legalkalmatlanabb gazdasági helyzetet ,de a válságnak 2007 végén-2008 elején még semmi jele nem volt.

    Nem rossz a fagyis hasonlatod , de a fentieket figyelembevéve, memhogy 2010-ben de már idén is csak "csokifagyi" lehetett volna, egyetlen készítőtől, az általa megszabott háromszoros áron.

    Ha a moto2-re "vetítjük", akkor viszont a pénztárcádtól és az ízlésedtől függően van választásod, hogy azt a "csokifagyit" a cukrászmestertől vagy a Tecsóban veszed, tölcsérben vagy kehelyben esetleg csoki vagy eperöntettel.....azért ez mégis csak több opció.

    Nem lesz ezzel a kategóriával semmi baj pár év és jönnek a többiek is, nem mondta Dorna,hogy ez örökre így marad.

  • 2009.12.15 22:01:29Quattroman

    a tyúk vagy a tojás esete.
    azért szálltak ki mert értelmetlen lett volna fejleszteni hiszen tudták hogy jön ez a lezsírozott egyenmotorosdi.
    nagy cucc hogy több vázból is választhatnak, a nem gyáriak eddig is olyan féket, futóművet használtak amit akartak
    "nem mondta Dorna,hogy ez örökre így marad."
    nem, de már a GP-t is egyenruhába szeretné tenni:(((
    mosley megfertőzte őket, az is cosworthferrarit szeretett volna......

  • 2009.12.16 00:00:26ojano

    Ha az "egyenmotorok" között nem lesz túl nagy eltérés akkor sokkal jobban érvényesülhet a pilóták tudása.
    Nekem tökmindegy milyen géppel mennek,ha izgalmasabbak lesznek ettől a futamok.

  • 2009.12.16 00:29:26tibita

    Quattroman@:
    "a tyúk vagy a tojás esete."

    Megint jó a példa, de a KTM már a moto2 véglegesítése előtt bejelentette, hogy 2008 az utolsó 250-es szezonja, a Honda meg már 2007-óta nem indított gyári csapatot a kategóriában és egy csavart sem fejlesztett.

    A Dorna csak a rendező szervezet, gondondolod kiírják az új kategóriát úgy,hogy nem egyeztetnek a gyártókkal, hogy lesz is aki elindul.

    Más kérdés,hogy 2008 végén "bevert" a válság és amikor 50-60%-al zuhantak az eladások, mindenkinek hirtelen más dolga támadt mint "zsírúj" speciálmotorokat fejleszteni.......ettől kezdve már a Dorna is csak a kategória költségeinek minimalizálására törekedett, ennek az eredménye az egyenblokk.....meg most már az is,hogy úgy néz ki nem lesz meg az eredetileg beigért 150 le sem , mert bár a Honda lazán tudná produkálni, de az megnövelné az egy szezonra szükséges blokkok számát, vagyis megintcsak a költségeket.

    Unom már ezt a "válságosdit".......

    Ja, motogp.....ott nem egyenmotort akarnak, csak technikai szabályokkal "összébbhozni" a mezőnyt, no meg , milyen ismerős.....csökkenteni a költségeket.

    Mert sajnos ,tényleg kezd hasonlítani a F1-re....már ami az egy szezonra eső "dögunalmas" versenyek számát illeti.

    A moto1 leendő kiírása, nagyban függ attól,hogy sül el idén a moto2.

  • 2009.12.16 00:50:58tibita

    ojano@:

    Kb. egyformán látjuk a dolgokat, én is lesz**nám,hogy egy-két mp-vel lassabb köröket mennének, ha cserébe végig izgalmas versenyeket lehetne látni és még az utolsó körben is 4-5-en könyököznének a célegyenesbe fordulva......de ilyen futamok már a 125-ben is ritkaságok, nemhogy feljebb.......talán jövőre a moto2-ben lesz egy-két "csemege".

  • 2009.12.16 09:18:48miskagyerek

    EgO
    Igaz, én a versenyzésére értettem az intelligenciát.

  • 2009.12.16 09:59:08BlazeHun

    Remélem összejön neki!

    A sok fikázó kisgeci meg elmehet tevét**szni!

  • 2009.12.16 10:20:51thrill

    Sem Simon-t, sem Di(!) Meglio-t nem nevezném tinédzsernek....

  • 2009.12.16 10:50:06Laciii

    "azért szálltak ki mert értelmetlen lett volna fejleszteni hiszen tudták hogy jön ez a lezsírozott egyenmotorosdi"
    azért szálltak ki, mert iszonyat sokba került reklámértéke viszont messze a GP alatt van, az apriliának meg így már tökéletes volt, hogy a fejlesztéseket el lehetett maszatolni (ha fejleszt idén a hondával esély se lett volna) és sok csapat közt elosztani a költségeket.

  • 2009.12.16 15:16:16LucziI

    És a MotoGp-be hány köbcentis gépek lesznek? 800?
    És a moto2-es egyenmotort milyen motor vezérléssel adják? Programozható? Variálható? Injektoros? Hol találni erről több infót?
    Hány hengeres lesz? Sornégyes?
    Tud ebben segíteni valamit?

  • 2009.12.23 07:33:28Ronin_

    Csak tudnám, hogy a Talmácsi nagyon gyors c. cikkhez mé köllött Julian "Asshole" Simon képét odabiggyeszteni...

    Gábor bármikor "ODABASZ" neki:-)

Szóljon hozzá!

 
Ehhez a bloghoz csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá.