Hírek Hírek

48-as, mégsem szabadságharcos

2010.02.02. 11:13 - Zirig Árpád

Hazudnánk, ha azt mondanánk a Harley-Davidson Forty-Eightre, hogy új modell, a gyár mégis frissnek tartja. A Big Twineknél már megszoktuk az erős retró vonalat, most ehhez igazították a Sportster 1200-ast is.

Amint a neve is sejteti, 1948-at idézik fel. A háború utáni optimizmus, a vidám motorozás ideje volt az – a válságtól megnyomorított piacot szeretnék felrázni az egykori könnyedséggel. Hogy ehhez elegek-e a retró alkatrészek, majd kiderül – mindenesetre nem mutat rosszul az egyszemélyes, mogyitankos, alsótükrös XL1200X.

A 16 hüvelykes, ballonos gumik és az előretolt lábtartók kétségkívül múltidéző külsőt adnak, de mi mást várnánk az 1903-ban alapított amerikai gyártól: a jövőbe nézni képtelenek. Természetesen számos kiegészítő kapható a gazdagon feketített V2-eshez: gusztusos, lyuggatott hővédőjű Screamin' Eagle ugyanúgy, mint régies, rugós nyereg.

Előzetes információink szerint márciusra már nálunk is boltokba kerül a 48'. Pontos ára még ismeretlen, de a 3,2 millió körüli ár valószínűnek tűnik.

Szóljon hozzá!

Kommentek

  • 2010.02.03 15:15:34NRG-->

    a Muscle és a Night ROD mellett persze hogy alulmaradt a sima V-Rod, kevésbé dögös, pedig anno még annak számított, le is másolták más gyártók. A továbbfejlesztések mellett igencsak jó érv a V-Rod esete, rossz példát hoztál!

  • 2010.02.03 15:21:47NRG-->

    2,5-8 millióig, nincs ezzel semmi gond! Bár a 8milliós árnál nem beszélnék megszabadulásról!

  • 2010.02.03 15:25:42papító

    Remélem kidobnak egy hótalpas sporit-is,mert már megint utálkodik a hó.

  • 2010.02.03 15:35:06NRG-->

    te itt laksz a közelben ? Mert amikor írtad itt is elkezdett esni! Nyháza.

  • 2010.02.03 15:36:14papító

    Szilvásvárad

  • 2010.02.03 15:40:57NRG-->

    Nem épp itt. Sokat motorozok arra, és kirándulunk a gyerekekkel, és ott űzött meg egyszer egy kutya a nagy parkolóban. Utólag vicces, de akkor majdbeszartam!

  • 2010.02.03 15:56:33átlagmotoros

    d.zoli:
    "Egy kis érdekesség:a HD-sek éves szinten annyi km-t tesznek meg mint az összes többi márkájú motor együttvéve."
    "A discovery csatornán volt erről szó,nem magamtól találtam ki.Csak egy pl.:a Sturgis-i motorostalálkozóra 3000 mérföldről is mennek motorosok,és nem japán sportmotorral.Másik dolog,hogy földkörüli túrákra sem sok motortípussal indultak el."

    Mindent elhiszel, amit a tv-ben mondanak? Amúgy földkörüli túrákra persze, hogy nem japán sportmotorral mennek, ahogy HD-vel sem, hanem általában túragépekkel, mert azok vannak kitalálva rá. Talán a legtöbb köztük a GS Adv. vagy DL, Vara...stb. Persze, kivétel mindig van.
    Azért valljuk be őszintén, ha belegondolsz józan ésszel az első kijelentésedbe ez egy épületes marhaság. Mennyi motorgyártó is van a HD-n kívül? És a HD-k mindet összeadva is többet mennek évente?Na ne mááááááár.....Legfőképp, hogy nem a HD gyártja a klasszikus túramotorokat, az hétszentség.

  • 2010.02.03 16:09:04NRG-->

    d.zoli amikor motorozik akkor mindig HD-t lát, mivel az van neki és levonja belőle a következtetést: a legtöbbet HD-al motoroznak. Ez kb olyan, mint a büdös ember bárhová megy, ott mindig büdös van és levonja a következtetést: büdös a világ!

  • 2010.02.03 16:29:17speedtriple

    Tetszenek ezek a masszív elsőkerekes modellek: Fat Boy Low, Fat Bob, meg ez is. De ez csak a designra igaz, kellne bele egy kicsit komolyabb tartalom és még el is gondolkoznék egyen. Nekem a HD kicsit mindig azt juttatja eszembe, hogy egy rókáról hány bőrt lehet lehúzni. És ne mondja nekem senki, hogy pont elég annyi teljesítmény, ami gyárilag benne van, mert a HD sztm a gyári tuning kiteken szépen kaszálgat. Tökéletes marketing

  • 2010.02.03 17:13:42FXD

    Átlagmotoros, engedj meg egy-két észrevételt. A megállapítás, hogy "H-D-val összesen több km... " sok helyen megjelent már. Pld.a "Törvényen kívüli gépezet"c. könyvben. Valszeg senki nem tudja mennyi benne az igazság, de az biztos, hogy ezt, nem kicsit beteg országunkból megítélni nem egyszerű. Az USA-ban nem ritka a H-D-knál a 300.000 mérföld futásteljesítmény. Én a saját szememmel láttam 3 éves Dynát 77.000 mérfölddel. És hogy mivel járják a Földet keresztül-kasul? Az egyik motoros magazin előző számából: R1, H-D /benne 500.000 km/ stb. Ja, még egy könyv: Sulkowsky-Barta: Motorral a Föld körül.
    Azt észre kellene venni, hogy az oldal olyan motorokat sztárol, -és ezzel véleményt formál- melyek megvásárlásával gyakorlatilag szemetet vásárolunk. Nem tudom másnak nevezni azokat a motorokat, melyek 100.000 km utáni nagyjavítási költsége magasabb, mint a motor piaci értéke, tehát kuka. Ennek megfelően a gyártó 25 évig vállalja az alkatrészellátást...

  • 2010.02.03 17:15:04FXD

    "És ne mondja nekem senki, hogy pont elég annyi teljesítmény, ami gyárilag benne van,"

    3250-nél 125nm? Pont elég.

  • 2010.02.03 17:20:38papító

    A Bömös szerintem az a motor amivel egy egy pali hihetetlenül sokat megy.De még arra sem merném kijelenteni,hogy azzal mennek a legtöbbet.Az meg nevetséges,hogy a HD."büdös a világ"hö-hö

  • 2010.02.03 17:23:13NRG-->

    értelmetlen még belegondolni is ennek a hülyeségnek a valóságtartalmába! Főleg megmagyarázni!

  • 2010.02.03 17:56:43d.zoli

    Márka 2008.01 - 12 Piaci rész. % 2009.01 - 12 Piaci rész. % Változás Változás %
    HONDA 1712 21.97% 1106 30.58% -606 -35.40%
    SUZUKI 2458 31.55% 1001 27.67% -1457 -59.28%
    YAMAHA 1348 17.30% 427 11.81% -921 -68.32%
    KAWASAKI 561 7.20% 178 4.92% -383 -68.27%
    BMW 286 3.67% 178 4.92% -108 -37.76%
    PIAGGIO 165 2.12% 121 3.35% -44 -26.67%
    APRILIA 329 4.22% 120 3.32% -209 -63.53%
    HARLEY-DAVIDSON 223 2.86% 102 2.82% -121 -54.26%
    KTM 131 1.68% 66 1.82% -65 -49.62%
    GILERA 139 1.78% 49 1.35% -90 -64.75%
    KEEWAY 101 1.30% 42 1.16% -59 -58.42%
    DUCATI 75 0.96% 32 0.88% -43 -57.33%
    MALAGUTI 28 0.36% 17 0.47% -11 -39.29%
    HYOSUNG 27 0.35% 17 0.47% -10 -37.04%
    BOMBARDIER 15 0.19% 15 0.41% 0 0.00%
    MOTO-GUZZI 21 0.27% 12 0.33% -9 -42.86%
    KYMCO 23 0.30% 11 0.30% -12 -52.17%
    HUSQVARNA 8 0.10% 11 0.30% 3 37.50%
    ROYAL ENFIELD 20 0.26% 10 0.28% -10 -50.00%
    MV AGUSTA 5 0.06% 10 0.28% 5 100.00%
    CAGIVA 1 0.01% 10 0.28% 9 900.00%
    QLINK 5 0.06% 9 0.25% 4 80.00%
    REVA 0 0.00% 8 0.22% 8 na.
    IPS 0 0.00% 8 0.22% 8 na.
    TRIUMPH 27 0.35% 7 0.19% -20 -74.07%
    BUELL 6 0.08% 6 0.17% 0 0.00%
    QJIANG 5 0.06% 6 0.17% 1 20.00%
    POLARIS 0 0.00% 4 0.11% 4 na.
    DERBI 2 0.03% 3 0.08% 1 50.00%
    SACHS 4 0.05% 2 0.06% -2 -50.00%
    LIGIER 1 0.01% 2 0.06% 1 100.00%
    VICTORY 0 0.00% 2 0.06% 2 na.
    KINROAD 0 0.00% 2 0.06% 2 na.
    TAURIS 15 0.19% 1 0.03% -14 -93.33%
    GAS-GAS 6 0.08% 1 0.03% -5 -83.33%
    ROMET 3 0.04% 1 0.03% -2 -66.67%
    QINGQI 2 0.03% 1 0.03% -1 -50.00%
    SKYTEAM 2 0.03% 1 0.03% -1 -50.00%
    SUKIDA 2 0.03% 1 0.03% -1 -50.00%
    PEUGEOT 2 0.03% 1 0.03% -1 -50.00%
    IMZ 1 0.01% 1 0.03% 0 0.00%
    HUSABERG 1 0.01% 1 0.03% 0 0.00%
    KAWADA 1 0.01% 1 0.03% 0 0.00%
    BIMOTA 1 0.01% 1 0.03% 0 0.00%
    BOOM 1 0.01% 1 0.03% 0 0.00%
    KERN 1 0.01% 1 0.03% 0 0.00%
    PENZ 0 0.00% 1 0.03% 1 na.
    CECTEK 0 0.00% 1 0.03% 1 na.
    SHERCO 0 0.00% 1 0.03% 1 na.
    CONFEDERATE 0 0.00% 1 0.03% 1 na.
    LAMBRETTA 0 0.00% 1 0.03% 1 na.
    KAZUMA 0 0.00% 1 0.03% 1 na.
    GUOBEN 0 0.0

  • 2010.02.03 17:59:55d.zoli

    Nem véletlenül raktam be a táblázatot itt le lehet szűrni,hogy fogytak a mocik 2009-ben

  • 2010.02.03 18:12:18Bq

    Ó jajjjjjjj... annyi mindenki írt már annyi okosságot, már azt se tudom, sírjak-é, avagy halálra röhögjem magam.
    Szóval, a HOG-nak azért van itthon erőteljes negatív felhangja, mert olyan embereket tömörített elsősorban, akik igenis sznobizmusból vettek H-D-t ("mert megtehetem"), és ennek megfelelően is viselkedtek-viselkednek. Pl. lenézik azt a rockert, aki fél élete kemény munkájával gürizte össze a saját motorjára valót. Mindemellett a HOG, ahogy a neve is mutatja (Harley Owners Group), márkaklub, bárki bekerülhet, akinek H-D-ja van, viszont megpróbálja utánozni a "klasszikus" motorosklubokat, amik teljesen más alapon alakulnak ki, ezért nyilván némi joggal piszkálják az utóbbiak tagjainak csőrét.
    "Világjáró" motorból van jópár fajta, ki mire kattant rá, mikor nekivágott:) Sulkowskyék pl. pont Harley-val mentek, Ewan McGregorék BMW GS-ekkel, egy magyar apa-fia páros V-Strom 650-esekkel, de oldalkocsis Pannónia is látta már a kínai határt, nem is olyan régen:) Szóval, semmi nincs kőbe vésve.
    A HD-val többet, mint az összes másik márkával kijelentés már csak azért is vitatható, mert egy amcsi gyártású, amcsi motorokról szóló filmben hangzott el:) Ha van is benne igazság, szerintem max. az USA-beli viszonyokat tükrözi, de még abban is kételkedek.
    Az, hogy nem a H-D gyártja a klasszikus túramotorokat? Ez megint vicces kijelentés, ha azt nézzük, hogy az Electra Glide modellcsalád cirka 60-70 éve létezik, amikor a japánok még csak origamiban voltak világelsők, Európában meg nem az ilyenfajta motorépítés volt a divat:)

  • 2010.02.03 18:15:04NRG-->

    de ugye ebből nem azt a következtetést vontad le hogy a HD-ba megy a legtöbb km?! Mert bárhogy nézem ez téged nem igazol sehogysem!

  • 2010.02.03 18:19:08NRG-->

    d.zolinak szólt!

  • 2010.02.03 18:34:38d.zoli

    Ha ettöl jól érzed magad NRG legyen igazad csak nehogy rosszul legyél:)

  • 2010.02.03 18:35:01papító

    Én még kis miska vagyok de a HD-és ismerőseimet ismervén,többet motorozok.Na most ez persze nem mérvadó.Van persze olyan haver aki kissé többet veret a gépébe,de még az sem megy 15e-nél többet.Zoli komi,ha motort vesz valaki az még nem biztos,hogy megy is vele.A legtöbb HD tulaj örömére aki több évesen pár ezer kilométerrel veszi a bicaját.

  • 2010.02.03 18:45:44d.zoli

    Nem a magyar viszonyokról beszéltem papitó:)

  • 2010.02.03 19:03:58NRG-->

    de akkor miért a magyar eladási adatokat másoltad be?

  • 2010.02.03 19:14:51papító

    Szerintem menyünk rá a motoros matrica darabszámra,vagy tankolási adatokra.

  • 2010.02.03 20:13:30d.zoli

    Szerintem menyünk rá a motoros matrica darabszámra,vagy tankolási adatokra
    ezek nem mondanak semmit

  • 2010.02.03 20:14:30átlagmotoros

    Bq!

    Nem azt írtam, hogy nincs a HD-nak túrára alkalmas gépe és egy szóval sem vontam kétségbe, hogy vannak, akik használják is. De!! És itt a lényeg! Ma 2010-et írunk és nem 70 évvel ezelőtt vagyunk. Nem kezdem felsorolni az összes gyár összes túragépét, de garantálom, bármelyik japán gyár többet dob a piacra és az eu-i gyárak is min. ugyanannyit, tehát sztem felesleges vita, hogy melyik gyártó készít több "klasszikus túragépet". Klasszikus=amit döntő többségében tényleg túrára használnak és nem pózolni vagy kávézóba járni.
    ui.: Nem, nem utálom a HD-t, aki olvasta már kommentemet a korábbi cikkeknél, tudja, aki nem, az meg anyázzon! :D

  • 2010.02.03 20:17:15átlagmotoros

    d.zoli!

    Te ezt direkt csinálod, vagy tényleg nem vágod, hogy szivatnak? Már energe kollégának is felültél, mikor hülyére vett és most ide is benyögöd ezt, hogy nem mond semmit. Tényleg? Ha nem írod le, nem is jövünk rá!! De komolyan! :D:D:D:D Vedd már a pojééént! :D

  • 2010.02.03 20:25:45d.zoli

    menyünk
    ezt irtad öreg tényleg tök poén!De mit is jelent?

  • 2010.02.03 20:38:30papító

    Zoli komi,te ilyen kötöm az ebet a karóhoz figura vagy.De tényleg kitalálhatnál valami jobb statisztikai módszert.

  • 2010.02.03 20:50:14átlagmotoros

    Zolika, ez már a szánalmas kategória...De tényleg. Árnyékra ugrassz, aztán a másikat kezded ki vmi apró hülyeségért. Jó magyar gyerek vagy.

  • 2010.02.03 20:50:58átlagmotoros

    Egyre jobban értem, miért vesz hülyére mindenki ilyen könnyen.

  • 2010.02.03 20:51:44intruderjani

    Na eleget téptétek (téptük) egymást mára. Mindenki menjen aludni!

  • 2010.02.03 20:52:05Bq

    átlagmotoros:

    Tényleg felesleges a vita, bár szerintem egy japán gyártó túragépeit összevetni mennyiségileg a H-D-val olyan, mintha a hajdanvolt MZ gyár termékeit hasonlítgatnánk a Ducatihoz. Az egyik egy jól használható, de nagy(obb) mennyiségben gyárthatóra tervezett, (aránylag) olcsó tömegtermék, a másik meg bevallottan is exkluzívabbnak szánt, kis(ebb) mennyiségben gyártott. Más kérdés, hogy anno az USA-ban az Indian volt a presztízsmotor, a H-D meg a "proli Indianja", és innen nőtte ki magát oda, ahova, elsősorban marketinggel.
    A félreértes meg onnan adódott, hogy számomra a "klasszikus" a régmúltra visszavezethető, gyökerekkel rendelkező dolgokat jelenti, nem azt, hogy jellemzően mire használják. Japánokról ilyen szempontból azért, lássuk be, nem nagyon lehet beszélni, nagy gyártóról meg már sajnos Európában se sokról.
    A "döntő többség" meg megint olyan, hogy te (szerintem) egyrészt az itthoni viszonyokat veszed alapul, másrészt látod a környezetedben azt a pár pozőr, kávéházi H-D-st, és nem tudsz a többiről, akik épp a fél világot járják körbe a vasukkal:) Ez pont olyan, mintha minden sportmotorost Körúton egykerekező szervdonornak titulálnál.
    U.i.: Nem, nem H-D-m van, japán túragépet hajtok:)

  • 2010.02.03 21:01:42átlagmotoros

    Bq!

    Igen, valóban félreérthető volt részemről a "klasszikus". De nem minőségi, hanem mennyiségi vita volt az előzőekben. Ezért írtam, hogy nehogy már HD-sok többet menjenek évente, mint az összes többi motoros együttvéve. Azért azt gondolom, abban egyetérthetünk, hogy-bár van rá példa-több, mondjuk GS-be, Varába, DL-be...stb ugrik bele évente több 10e km, mint HD-ba és általában nem a HD-ra jellemző a több 100e km-es futásteljesítmény. Mégegyszer mondom, nem minőségi okok miatt.
    Egyébként én is japó rizskályhát hajtok. :)

  • 2010.02.03 21:04:02intruderjani

    "...nagy gyártóról meg már sajnos Európában se sokról."

    BMW, Moto Guzzi, Moto Morini, Triumph, MV Augusta stb.

    Én sem tudok aludni?

  • 2010.02.03 21:26:03pog ma thon

    Nekem nagyon bejön ez a bobber forma. Nem értelek titeket . Ha valaki akar H-D venni az fog. De én nem tudom miért kell más döntését fikázni ? Én is vehetem volna H-D sporit de inkább azért a pénzért Kawát vettem 3.4 millért 1.6 Mean Streak . Habár az 1.2 Nighster nagyon tetszett és tetszik mai napig.

  • 2010.02.04 08:59:25papító

    pog ma thon uram.Ha már nyújtottál olyan mandaresznek segítséget akinek elszakadt a fogas szíj a motorján,akkor nem bánod meg a döntésed amit motorvásárláskor hoztál

  • 2010.02.04 09:41:59d.zoli

    papitó okos!!!:)
    nembaj,hogya japánok is pl:yamaha szijjal szerelik az ilyen motorjaikat?

  • 2010.02.04 09:44:52d.zoli

    A szij 40-50ezer km-t kibir akinek elszakad az nem vitte szervizbe!

  • 2010.02.04 10:16:37papító

    Én úgy gondolom,hogy ezen a típuson még kardán van.De javíts ki ha tévedek.Nem tudod véletlenül menyibe kerül egy szíj szett csere?

  • 2010.02.04 10:52:15d.zoli

    Fogalmam sincs,biztos 30-40ezerbe de csak a szijat kell cserélni.Azt tudom,hogy az emlitett tipus kardános.Azért hoztam fel a yamahát.

  • 2010.02.04 10:57:55Dr Genya

    Szíjhajtást a HD-n kívűl több japán gyár és a BMW is használ.Tiszta,igénytelen és tartós.
    Akinél elszakad az nem tudom mi a rákot csinált,de a ugye lánc is el tud szakadni és a kardánkereszt is el tud törni.

  • 2010.02.04 11:04:46papító

    A szíj csere ráér körülbelül80-100e körül.Viszont szettben kell cserélni,mert az elhasználódott tárcsa kinyírja az új szíjat.Hozzávetőlegesen olyan 120e-be kerül.Ezért nem is értem a Kawát és a Yamahát.A HD-nak elnézi az ember.Hiszen ha van 6gurigád egy mocira nem okoz gondot annak a szervizelése sem.

  • 2010.02.04 11:22:29d.zoli

    Végre kibújt a szög a zsákból miért nem szereted a HD-seket.Az utolsó modatod elmondott mindent.köszi

  • 2010.02.04 11:26:32Tsyga

    Hát 30-40 ezerért szíjat Sporira csak nagyon okosba tudsz venni... Osztrákoktól 48 ezerbe került tavalyelőtt, ami nagyon jó ár volt az itthoni 80 ezerhez képest...

    És mellesleg egyes Sporikon a szíjszakadás létező probléma, volt egy ilyen időszak.

  • 2010.02.04 11:36:15papító

    Zoli Uram,félre értesz.Vannak nagyon jó barátaim HD tulajok.Nekem ugyan nincs tervbe véve,hogy vegyek,mert a jelenlegi mocimmal nagyon meg vagyok elégedve.Viszont ha cserélnem kell,akkor HD BMW HONDA közül fogok választani.

  • 2010.02.04 11:40:42hdspori

    Nekem a 883-ason 52 ezer km-nél szakadt el,úgy hogy sötétben nem vettem észre egy jó nagy kátyút és beledurrantottam,és gondolom megfeszülhetett! A hivatalos szervizben asszem 80 vagy 90 ezerért akarták rámsózni,egy építőműhelyben megkaptam 58-ért,és föl is dobták rá! De normális használat mellett állítólag kibír 100ezret,bár a szaki ismerősöm azt mondja,meg kell előzni a bajt,és 60-70-nél le kell cserélni!

  • 2010.02.04 11:43:48NRG-->

    én hallottam már kavicsfelverődésnél szíj és tárcsacserét, ami a láncnál, kardánnál nem gond, de a szíj az nem szereti. A motor nem tudom milyen volt, csak motoros társalgáskor említették.
    Amúgy ezt az 'irigy vagy, mert nem HD-d van' dumát Harley továbbképzésen oktatják, mert mindig ezzel jönnek, akkor is ha a másik motor pl drágább, vagy nem hiteles és a HD 5 év törlesztés után sem ér annyit, stb-stb, szóval mással is meg lehet magyarázni a HD-t, csak ne az 'életérzés' legyen, mert az a másik közhely!

  • 2010.02.04 11:47:36NRG-->

    szép nagy mondat lett!

  • 2010.02.04 11:50:26hdspori

    Minden mese így kezdődik:"én hallttam már..." Vagy úgy hogy 1szer volt hol nem volt,de gondolom az már uncsi

  • 2010.02.04 12:02:33M800

    Olvasom a kommenteket ez tiszta Mónka show.Nem értem miért kell a másikat fikázni csak mert HD-s vagy bármilyen ás motorja van!
    Én kardánost választottam mert én abban bízom, de attól még együtt motorozok a sporis haverommal.Ha Neki megfelel a szíj , akkor nekem is.
    Amúgy a fekete kipufogós nekem tetszik.

  • 2010.02.04 12:08:35intruderjani

    Halk hozzászólásom a Maunika sóhoz, hogy átlag 70K-s futásteljesítmény mellett nem tűnik drágábbnak a szíj a láncnál (mennyit is használsz el 70K-ig?). De nálam is a kardán a nyerő...

  • 2010.02.04 12:36:36Tsyga

    @Intruderjani: kb kettőt.

  • 2010.02.04 12:51:36chopper

    Twin Cam Softail-nél 80ezer km a szíj (és csak a szíj!) csereperiódusa (feltéve ha nem sérül komolyabban a tárcsa). Klubtársam 80ezer-nél betette az új szíjat a nyeregtáskába, de majd 100 ezer lett benne mire rászánta magát a cserére. Ja és nem volt kímélve a vas, igaz nyírva se. Az árát nemtom, nekem még nem időszerű (remélem) a csere, de biztosan megoldjuk majd okosba...nem adnám se láncért (szórja a taknyot, feszíteni kell, stb.), se kardánért (az autóba való), nagyon szép és nagyon hasznos.

  • 2010.02.04 12:56:46intruderjani

    @Tsyga: Elég komoly láncaid lehetnek akkor...

  • 2010.02.04 12:57:48chopper

    @papító : "HD, BMW vagy HONDA"...no comment, csak sírok magamban...úristen...

  • 2010.02.04 13:06:16Tsyga

    jani: csak simán a rávaló. És kezelni kell...egy lánc kb 30 ezer, és 30-40 ezret bír a VZ-n. Szóval kb 1 Ft kilométerenként. A szíj is nagyjából... meg a gardány is... :P

  • 2010.02.04 13:12:10intruderjani

    @Tsyga: Jézus... Hagyjuk is.

  • 2010.02.04 13:25:35papító

    Honda Valkyrie,BMW R1200R,harley davidson fatboy.Van valami kivetnivaló bármelyik motorral chopper uram.

  • 2010.02.04 13:27:44Tsyga

    jani: ezt mire írtad?

  • 2010.02.04 13:37:13intruderjani

    @Tsyga: A negyvenezret bíró láncodra. De tényleg hagyjuk, ez nálam darázsfészek.

  • 2010.02.04 13:51:19Tsyga

    Mondtam már korábban is, hogy nem kell semmit elhinni, csak akkor nem tudom minek kérdezed. De szerintem érdeklődj utána, mielőtt okostojáskodsz. Ugyanis Veled ellentétben én láncos motort használok, és ez tapasztalatom.

  • 2010.02.04 14:01:04papító

    Tsyga uram igazad lehet.Nekem is volt egy c2-em,ami elment egy láncszettel 40e-et.

  • 2010.02.04 14:09:49Tsyga

    Az a baj, hogy sokaknak kimerül a lánckérdés annyiban, hogy cserekor megveszi a legolcsóbbat, -mert méretben az is jó-, aztán a láncápolás abból áll, hogy megveszi a legolcsóbb láncsprayt és telibe fújja vele... aztán meg amikor 20 000-t bír neki akkor meg szidja a rendszert, hogy már megint mennyit kell költeni a motorra, mert szar a lánc...

    Haverom a Z750-est 36 000 km-rel a gyári lánccal adta el, úgy, hogy még nem csörgött zörgött rajt. Rendszeresen tisztította, meg fújta, odafigyelt a feszességre...stb. Ennyi a titka.

  • 2010.02.04 15:20:19papító

    Tsyga uram.Nehogy félre érts a kérdésem miatt,nem rosszindulatból kérdezem.Szóval a kardánal mi szokott előfordulni ami esetleg költségessé teheti?

  • 2010.02.04 15:31:19NRG-->

    én a kardánt lecseréltem 16000-nél!

    Egy láncosra!

  • 2010.02.04 15:46:49intruderjani

    @Tsyga: Egy nagy szart bírja egy átlag lánc 40 ezret. Még ha odafigyelsz rá akkor sem. Azért mert egyszer volt egy haverod aki egyszer a 36K-t ment egy lánccal és úgy adta el a motorját még messze nem jelenti, hogy ez lenne az átlag. Még akkor sem, ha 3-4-5 ember még ide beír, hogy egyszer volt/hallott olyanról, hogy elment 40-et. Attól még az átlag pont a fele. Erről ennyit. Azt meg honnan veszed, hogy nem használtam láncos motort eleget? Mert most kardános van? Ebből? Gratulálok!

  • 2010.02.04 16:53:54Bq

    "...nagy gyártóról meg már sajnos Európában se sokról."

    BMW, Moto Guzzi, Moto Morini, Triumph, MV Augusta stb.

    Mondom, nagy... a Morini, MV Agusta, Rumi, meg hasonlók, igaz, hogy régiek, de ma már szinte manufakturális szinten gyártanak, ami a darabszámokat illeti, meg jó részük be is tagozódott valami nagyobb konszernbe. A KTM nem túl régi, a BMW-vel, Guzzival, Triumph-fal meg kb. ki is merítettük az európai nagyokat. Oké, ott van még pl. a Piaggio, ami viszont tömörít egy halom kisebb márkát, viszont nem is motorokat gyártanak:)

  • 2010.02.04 16:58:18NRG-->

    Tsygánál már többször tapasztaltam, hogy az extrém dolgokat hétköznapinak veszi. Extra olcsó motor (ami csak reklámfogás volt), most meg az extratartós lánc. Persze biztos lehet úgy használni egy motort, csak az minden, de nem motorozás! Az agyam eldobom amikor valaki nem motorozik, mert vizes az út, 100-al megy még pályán is és úgy gyorsít mint egy Skoda 100-as, de azért szóljak ha megyek motorozni, mert ő is jönne!
    Tsyga, átlagos használat mellett, egy átlegos motor nem megy 40ezret egy lánccal! Van állítólag 110 éves ember is, de az nem azt jelenti, hogy bármelyikünk addig is fog élni! Kicsi az esélye!

  • 2010.02.04 17:03:34Bq

    Na, most mit fogok kapni... 60ezer van a motoromban, és még bőven bírja a gyári lánc. Pedig már tavaly nyáron is rákészültem, hogy majd biztos cserélni kell... Szerintem ez is erősen függ azért a használat módjától, meg az se mindegy, hogy milyen motoron van az a lánc.
    A bordásszíjakra tényleg nem nagyon jellemző a szakadás, hacsak meg nem sérül valamiért. Mondjuk nálunk a cégnél ipari kivitelből van néhány km-nyi, de jellemzően nem szakadás miatt kell őket cserélni, hanem a bevonatuk elhasználódása miatt. Olyan persze megesik, hogy elvágja egy lemez...

  • 2010.02.04 17:03:48NRG-->

    A nagy amerikai kontinensen meg kimerül a HD-val! És akkor még nem írtuk az ázsiaiakat!

    Ja és Eu-ban a Ducati?

  • 2010.02.04 17:06:00NRG-->

    Bq! Milyen a motorod? Biztos nem egy nyomatékgyá? És ezt nem lekezelően kérdem!

  • 2010.02.04 17:08:19NRG-->

    nyomatékgyár

  • 2010.02.04 17:30:16Bq

    Ázsiában sincsenek túl nagy tradíciók, ami a motorgyártást illeti, eltekintve a Royal Enfieldtől, ami viszont eredendően angol:) Japánt meg megbeszéltük már, hogy a 2. vh. előtt még bőven origamiztak:)
    Persze, a Ducati ott van, azért írtam a másik 3 mellé, hogy kb. kimeríti;)
    Tényleg "nem" nyomatékgyár... egy GSX 1400-asom van:) És még azt se lehet mondani, hogy esőt, meg 100 feletti sebességet még nem látott. Viszont nem egykerekezek vele, nem rángatom a gázt gyorsításkor, nem b*szom rá a kuplungot váltáskor/motorféknél, és sajna hegyekben se járok vele eleget, ahol sűrűbbek lennének a terhelésváltások.

  • 2010.02.04 17:36:16Bq

    Az eredeti témára visszatérve, a nyitóképen látható formában nekem nagyon bejön ez a Sportster, el tudnám viselni az 1.4 mellé:)

  • 2010.02.04 17:36:30NRG-->

    akkor ez számomra vagy hihetetlen, vagy érthetetlen! De beláthatod, ez nem egy hétköznapi eset(a motor sem tucatmotor)!

  • 2010.02.04 17:44:16NRG-->

    a motorgyárakhoz visszatérve, onnan indult a vita, hogy a HD-val mennek legtöbbet, mint az összes más gyártó együttvéve. Ez azt jelenti, hogy jelenleg, esetleg a közelmúltban, de a világháborúk már elég régen voltak(szerencsére!). A mai autós statisztikában sem szokták feltüntetni az /eredeti/ bogárhátú VW-t,mint legtöbb értékesített modell, pedig többet adtak el belőle, mint a mai bármelyik tipusból!
    Pedig már egyszer leírtam, hogy értelmetlen ezen vitázni, meg megmagyarázni, de mégis belefutok a hülyeségbe!

  • 2010.02.04 17:59:11Bq

    Azon nem is vitáztam, fentebb valahol már leírtam, hogy vagy marhaság, vagy maximum az USA-ra lehet igaz, de legalább annyira hiteles kijelentés, mintha Paul Teutul azt mondaná a motorépítős szappanoperájának valamelyik részében, hogy mindenki az ő épített motorjaikat veszi:)

  • 2010.02.04 18:05:44szakey

    Pedig még saját hazájában sem legnagyobb számban eladott motor a Harley. Hogyan futhatna többet? Neveséges.

  • 2010.02.04 20:09:31Dr Genya

    Akinek a legtöbbet futó,legtöbbet eladott és halál megbízható motor kell annak ott Honda Supercub.

  • 2010.02.04 21:20:04Italian beauty

    Tetszik a motor , a sok hülye komment kevésbé.
    Tisztelet a kivételnek.

  • 2010.02.05 08:12:50intruderjani

    @Bq: Hát igen, előre vártam pár kommentet, hogy kinek milyen hihetetlen km mennyiséget megy a motor egy láncszettel. Én hiszek neked, de ahogy már energe kollégával is leírtük, ezek a számok messze nem az átlagot tükrözik, kirívó esetek. A lényeg, hogy átlagokat tekintve, minden más szekunder hajtás jobb (tartósabb), mint a lánc. Persze egy gikszeren furán, mutatna a kardán... (Az elefántodhoz meg gratulálok, egyszer én is fogok egyet venni).

  • 2010.02.05 12:57:20Dr Genya

    "A lényeg, hogy átlagokat tekintve, minden más szekunder hajtás jobb (tartósabb), mint a lánc"
    És tisztább,és igénytelenebb...

  • 2010.02.05 18:46:05Tsyga

    Hát jó. Akkor hazudtam. Én is. Meg az összes Marauderes ismerősöm akinek elment ilyen kilométert a lánca. Igazából, ha valaki dilettánsan áll hozzá a dolgokhoz, és ezt nem hajlandó beismerni, akkor hiába is közlök vele tényeket, még én vagyok a hazug disznó. Nekem nyolc. Továbbra sem leszek kevesebb tőle.

    Mint ahogy aztán valaki fel is tünt a Gladiusos cikknél, aki megvette Győrben annyiért azt az SV-t...

    Azt, hogy valaki éli a kis szemellenzős kispolgári életét, és minden ami számára hihetetlen az hazugság engem nem zavar a továbbiakban.

  • 2010.02.05 18:50:27Tsyga

    papító: pl. 1.4-es Intrudernél repedt el kardán már. (3-ról tudok) Nyilván nem 30 ezernél... de javítását nézve annak is akkor legalább 1 Ft-ra jön ki akkor.(többre, ebbe most ne menjünk bele...)

    Dragstar 650-ennél is találkoztam már kardántöréssel.

    (Ezek sem átlagos esetek, átlagos használat mellett. Szóval nem is igaz természetesen... :P :D )

  • 2010.02.05 19:10:23NRG-->

    az szemellenzős, ha az általad említett motor hírdetést felhívtam és nem volt olyan motorjuk, de egy (kicsit) drágábbat egyből beajánlott!?

  • 2010.02.05 19:42:03papító

    Tsyga uram.Azt mindenki nyilván valóan tudja,hogy a kardán a leg megbízhatóbb és leg igénytelenebb hajtás.Vannak motorok amikkel nem működik.Nyilván sportmotoron soha a büdös életbe nem fogják alkalmazni.De hidd el,hogy van olyan bömös ami több százezret legurult már és nem a kardán miatt szorul javításra,ha szorul.Én esetleges típushibákról kérdeztelek volna.Az én bicajomba 65e van most és még nem volt gondom.Persze ezt te biztos übereled majd.Minden esetre én már obiztam eleget a lánccal.

  • 2010.02.05 20:12:03Tsyga

    Figyelj, én is kardán párti vagyok mindezek ellenére... cserélsz benne olajat, megzsírzod és annyi... De az is elromolhat, és el is romlik. De tény az a leghosszabbtávú...

  • 2010.02.06 09:33:53intruderjani

    @Tsyga: Elég "hisztispicsára" vetted a figurát. Ha figyelmesen visszaolvasol mi még mindig az átalgról beszéltünk, és ha 97 kölünböző esetet sorolsz fel kardántörésről, akkor sem lesz a láncok átlagélettartama (!) több, mint 20-25K km. Tehát én hiszek neked, csak szerintem egy átlag lánc nem bírja 35-40K km-et és ha mégis akkor az kirívó eset a szememben, ugyanúgy, mint ha a kardánnal valami baj van (mert nem szokott vele lenni).

  • 2010.02.06 10:06:14papító

    Szerintem elhihetitek,hogy 40e-et el megy egy lánc.Persze nem szélsőséges körülmények között.

  • 2010.02.06 10:15:30NRG-->

    az átlagos használat az szélsőséges körülmény?

  • 2010.02.06 10:33:36papító

    Nem NRG uram.De személyes tapasztalatom az,hogy el megy annyit.Bár nekem nem volt még igazán erőgépem.Csak egy öreg 750-es GPZ-ém meg egy shadow 750c2.Ezeken nekem elment.Pedig én nyomom esőben is

  • 2010.02.06 10:48:17papító

    Amúgy meg vitatkozunk a lánc hajtáson,ezen a mocin meg szíj van.Amit egyszerűen nem értek.Szerintem kardánnal kellene ezeket a mocikat kiadni.Mert azt értem,hogy chopperre nem illik.De ez nem egy chopper

  • 2010.02.06 11:11:32NRG-->

    ismerek én olyan nemtörődöm embert, aki a motorolajat 40-50ezer km után cseréli le, vagy ha lerohad alatta az autó és amúgy is szerelni kell. Én nem így állok a dologhoz. Vagy fürdeni is akkor szoktál amikor már embertársaid nem bírják a szagod?

  • 2010.02.06 11:23:02papító

    Hát hüm.Mondjuk olajat rendesen cserélem.A láncot valóban csak akkor cseréltem ha már muszáj volt.A tisztálkodási szokásaimba meg ne menjünk bele.

  • 2010.02.06 14:57:11Tsyga

    Jani: "@Tsyga: Egy nagy szart bírja egy átlag lánc 40 ezret. Még ha odafigyelsz rá akkor sem."

    Ezzel számomra pont azt mondtad, hogy "az nem igaz, hogy egy lánc kibír 40 ezret". Pedig De. Aki nem hiszi járjon utána. :P

    Szóval nézheted hisztinek, de ezek után ne várd, hogy egy kérdésedre érdemben válaszoljak, hiszen úgyis kételkedsz benne, ha épp nem úgy van, mint ahogy Te a kis világodban elképzeled.

  • 2010.02.06 15:20:34intruderjani

    @Tsyga: Had ne legyek felelős azért, hogy én kijelentem, hogy "Egy nagy szart bírja egy átlag lánc 40 ezret. Még ha odafigyelsz rá akkor sem."
    TE pedig közlöd, hogy én SZÁMODRA EZZEL mit mondtam. (Főleg úgy, hogy utána kétszer is leírom, hogy van ilyen, csak ez nem az átlag).
    Ezentúl tényleg nem fogom elvárni, hogy érdemben válaszolj nekem (eddig se jött össze). Sőt ezután úgy kábé sehogy sem kell válaszolnod, főleg nem "kispolgárizni" meg "kisvilágozni"...

  • 2010.02.07 08:59:07pannonkondor

    A motor jól néz ki, csak hogy a témához is hozzászóljak. Egyértelműen a kardán a legjobb hajtás, gyakorlatilag elpusztíthatatlan. Kivéve, ha Yamaha Dragstar 650-ről van szó, mert abba sikerült szart csinálni. Azonban ez nem jellemző. A szíj igen jó megoldás, bár van olyan haverom akinek a gyári 25000 után szakadt el, a felrakott utángyártott pedig kb 10000 után. A legtöbben avval basszák el, hogy a szíjvédőt leszedik alulról is, és egy felkapott kavics végzetes lehet, még ha nem is azonnal szakad el. A lánc egy hányadék, mindig utáltam. Minden tiszta takony, bár én szinte mindig elfelejtettem befújni. Árban egyébként lehet, hogy nem olcsóbb a szíj, mert annyival drágább a láncnál( bár némelyik géphez horror a láncszett) mint amennyivel többet kéne bírnia. Mondjuk a láncspay ára is hozzájön, meg a szarakodás a fújással, tisztítással, és így már kicsit árnyaltabb a kép.

  • 2010.02.07 10:51:20hdspori

    És ha Drag Star 1100-ról van szó,ott már jó a kardán??? Mert szerintem tök ugyanaz! Amúgy meg próbáld ki egyszer,hogy a szíjjadat befújod láncsprével,lehet úgy végre elégedett leszel!!! Mondjuk mielőtt megyünk az SR-ra!!!

  • 2010.02.08 18:42:17pannonkondor

    Ez a hiba kizárólag a 650-esnél volt, ott is csak bizonyos évjáratnál. Az 1100-esnek az önindító szabadonfutója volt típushiba.
    Persze majd láncspray-vel fújom, te meg kenegesd a reszelőt reszelőzsírral.:)

  • 2010.03.18 12:51:21m.fazekas

    nembírom végigolvasni ezt a marcangolást.ti tiszta h*lyék vagytok,minek szidjatok itt a márkákat úgyis mindenkinek az a legjobb amije van vagy amire vágyik.ha a japán tetszik akkor azt fogod venni hiaba megbizhatobb az amcsi vagy épp fordítva...
    Nekem kimondottan tetszik ez a modell,de 21es elso kerek kellene rá :) ja,és nem venném meg, én egy 2006-os XL1200R-t veszek majd alapnak és majd építek...

Szóljon hozzá!

 
Ehhez a bloghoz csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá.
 
hirdetés